Citat:
Tja TS,
Enligt mig så förbereder Equmeniakyrkan för att passa in i den ekumeniska rörelsen, som är ett New World Order projekt från Vatikanen, med en enad världsreligion som mål. Men till medlemmarna säger man att man är ett kristet samfund som "inte aalls" har nåt att göra med ekuneniarörelsen. Fan tro't!
Nästa gång du går på gudstjänst kan du väl fundera på hur omformuleringarna är gjorda, och kanske fråga pastorn lite närmare? Kan nästan garantera dig att du inte kommer att bli uppmuntrad att fortsätta att tänka kritiskt.
Vanliga kristna texter med små omformuleringar, som är skrivna så att det skall se ut som neutrala moderniseringar av språket. Men i själva verket så har de ändrat innebörden så att deras tro och trosbekännelser blir i annorlunda i grunden. För att anpassas till den kommande världsreligionen/New World Order. (Där kristna ska avrättas eftersom tro på Jesus = avgudadyrkan). The devil is in the details.
Medlemmarna verkar mest vara fd frikyrkliga Svenskar. Och i sann svensk anda så accepterar man att allt moderniseras, och man vill inte stöta sig med folk genom att hålla på och vara kritisk. Sorgligt tycker jag.
Det finns en annan organisation som håller på att lansera sin idé om en världsreligion, med en världsregering och världsdomstol (som skall ha sitt säte i Israel). Dom kallar det "Noahide Code" och säger att alla är välkomna. Men talar lite tystare om att idol- och avgudadyrkan (som de anser att Kristendom är) ska bestraffas med döden.
Min tolkning är att kristna är hatade från högre ort.