Citat:
Ursprungligen postat av
stigenhem
Menar inte att dömma samtliga medlemmar. Har mött fina människor i Equmeniakyrkans församlingar, även sammarbetat med dem inom olika projekt men samfundet är tyvärr korrupt om man ska dömma dem efter bibeln och det ska man för man ska allt efter Guds ord.
- Samfundet svävar på målet i fråga om att viga homosexuella, varje kyrka får själv bestämma. Bibeln är glasklar i denna fråga.
- Equmeniakyrkan har inte heller en klar ståndpunkt ifråga om dopet, både barndop och dop får praktiseras. Än en gång säger samfundet att "du får göra som du vill" mao kittlar de dina öron. Bibeln talar aldrig om barndop utan det är endast omvändelsedop av Johannes döparen och troendedop efter Jesu död som beskrivs. Barndop är något som uppkommer ungefär 300 år efter Jesu död och uppståndelse och är orkestrerat av den romerska kejsaren Konstantin som bestämmer sig för att kristna alla romerska provinser. Problemet med den fria viljan kringgår den romerska statsmakten enkelt genom att börja döpa spädbarn och hips vips är den romersk katolska kyrkan född och förföljelsen av bibeltroende/Jesustroende kristna växlar upp ett par nivåer i intensitet. (Sidetrack men vill verkligen belysa att barndop är riktigt riktigt obibliskt)
Listan kan gå på och på i evigheter om hur Equmeniakyrkan likt den svenska kyrkan och snart även vissa frikyrkliga samfund tappat sin skärpa till förmån för att passa in i de sjuka samhälle och tid vi lever i. Världen är sjuk av synd och kyrkan ska fly från den inte bli som den.
Vill gärna höra hur du ser på och tänker kring detta.
Gud välsigne dig rikligen mitt älskade syskon i Kristus Jesus.
Jag tycker folk får göra som dom vill.
Jag som kristen man skulle inte gifta mig med en man. Då jag är Strait
Det är väl bättre de gifter sig än lever i värre synd och olycka. Om de inte kan se tänka sig nån annan väg.
Jag kan tycka att sexmissbruk är lika illa för mig med en kvinna eller mig själv (onani)som för ett gay-par.
Känns som det är värre för män att missbruka sex. Kanske för jag är kille och potentiell missbrukare.
Vi kommer väl ändå dö bort från våra sexuella begär är det väl tänkt. Så man får väl missbruka färdigt kan jag tycka. Tills man inte vill eller kan missbruka mer.
Så jag tycker nog vi kan viga gay par. Men missbruka inte! Det gör vi väl alla.
Tjejer, kvinnor) får gärna ha sex med varandra. Varför tycker jag det? För de spiller ingen säd, vilket låter värre. Det är inte lika mycket missbruk för dem kan jag känna.
Förminskar jag kvinnan här? Vad händer. Är jag manschauvinistisk eller vad det heter?