2023-04-04, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dundersnyting
Neeej då, hon är bara totalt efterbliven och dessutom manipulerad!!

Så efterbliven som många vill påstå tror jag inte att M är
Hon har blivit bemött av de andra ungdomarna som en i gänget
Hon har blivit medbjuden på fester osv
Citera
2023-04-04, 01:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Larsvens
Hade hon blivit slagen med en hammare så hade nog rättsläkaren kunnat bedöma att det var en hammare som använts.

Men om det var någon form av tillhygge så är det ju generalfel av Rullman att inte göra en grundlig utredning kring det för att hitta föremålet. Det kunde kanske i så fall ha gett avgörande information.

Förmodligen är slutsatsen att det är golvet som är det trubbiga föremålet. Och den bedömningen gjorde väl rättsläkaren att det också var sannolikt.

Är inte helt säker på det. Rullman sätter stor tilltro till JJ:s berättelse eftersom det bara är den som binder MH till själva brottet. Ett slag skulle snarare skapa oreda. Sanningen är ju den att hela åtalet bygger på det som JJ berättar. Utan den utsagan har jag svårt att tro att någon skulle kunna bli dömd för annat än hanteringen av kroppen. Det är viktigt för åklagaren att det krävs två gärningsmän. Ett plötsligt överfall med trubbigt föremål skulle kunna omkullkasta hela åtalet.

Ordagrant skriver rättsläkaren: ”Den påvisade skadan i bakhuvudet har ett utseende som starkt talar för att den orsakats av fokalt anlagt trubbigt våld med hårt föremål eller föremål med liten anslagsyta. Vidare har skadan utseende och lokalisation som är förenliga med att den orsakats av annan person genom slag med ett sådant föremål.”
Citera
2023-04-04, 01:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Så efterbliven som många vill påstå tror jag inte att M är
Hon har blivit bemött av de andra ungdomarna som en i gänget
Hon har blivit medbjuden på fester osv
Nej det är bara önsketänkande. Hon klarade ju uppkörning och teoriprov på första försöken också t.ex.
Citera
2023-04-04, 01:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Ja sant
men då måste väl slaget ha varit bakifrån
Faller man ner på rygg då?

Det kan hon ha gjort. Eller så knuffade JJ över henne på rygg i tumultet. Eller så talar JJ sanning och det var ett fall. Poängen är väl egen att det finns många oklarheter.
Citera
2023-04-04, 02:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av suffragistviolence
Är inte helt säker på det. Rullman sätter stor tilltro till JJ:s berättelse eftersom det bara är den som binder MH till själva brottet. Ett slag skulle snarare skapa oreda. Sanningen är ju den att hela åtalet bygger på det som JJ berättar. Utan den utsagan har jag svårt att tro att någon skulle kunna bli dömd för annat än hanteringen av kroppen. Det är viktigt för åklagaren att det krävs två gärningsmän. Ett plötsligt överfall med trubbigt föremål skulle kunna omkullkasta hela åtalet.

Ordagrant skriver rättsläkaren: ”Den påvisade skadan i bakhuvudet har ett utseende som starkt talar för att den orsakats av fokalt anlagt trubbigt våld med hårt föremål eller föremål med liten anslagsyta. Vidare har skadan utseende och lokalisation som är förenliga med att den orsakats av annan person genom slag med ett sådant föremål.”
Det finns ju inte heller några bevis på vem som i så fall är den personen som orsakat skadan
Citera
2023-04-04, 02:34
Medlem
Skulle någon kunna länka fup? Hittar inte bland alla svar. Har redan läst de rättsmedicinska utlåtandena
Citera
2023-04-04, 02:59
Medlem
argusmaximuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korinne
Jag gillar GW men blev tyvärr besviken när jag hörde honom säga att Skandiamannen inte kunde utföra mordet för tiden räckte inte till när tiden viss räckte till....
Tappade tyvärr förtroendet för honom då.

Mm, men det mest komiska vara att skandiamannens handledsväska var för liten för revolvern, enl GW, och han därför inte kunde vara GM.

(Han glömde att vittnen sett GM lägga revolvern i rocken efter mord)
Citera
2023-04-04, 03:26
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dimensionterror
Skulle någon kunna länka fup? Hittar inte bland alla svar. Har redan läst de rättsmedicinska utlåtandena

Första sidan.
Citera
2023-04-04, 04:14
Medlem
SIXTEN14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Annakondan77
brott mot gravfriden och skyddande av brottsling är det minsta hon kommer att dömas för

Ja absolut, men jag menar jag tror inte hon var delaktig i själva mordet, tror J ljuger om att M var delaktig i mordet för att hon vill att M ska sitta lika länge som hon själv , hon vill fortsättningsvis ha kontroll över "sin M"
Citera
2023-04-04, 05:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dimensionterror

Här är några länkar

(FB) 21-åriga Tove försvunnen i Vetlanda (2022-10-16). Hittad död (2022-11-02)
Citera
2023-04-04, 06:05
Medlem
sheforests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Romper
Det finns en lägenhet rakt över på samma våningsplan där JJ tidigare bodde.

Håller på att läsa ikapp från igår eftermiddag, så kanske redan har nämnts, men tål bevisligen att upprepas då det här "förrådet" som det kommenteras en hel del om inte existerar:

"Lägenhetens entrédörr finns högst upp i trapphuset. På samma våningsplan finns ytterligare en lägenhet samt en dörr till en vind med en stege upp till en lucka till taket."
(Aktbilaga 156, sidan 19)
Citera
2023-04-04, 06:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sheforest
Håller på att läsa ikapp från igår eftermiddag, så kanske redan har nämnts, men tål bevisligen att upprepas då det här "förrådet" som det kommenteras en hel del om inte existerar:

"Lägenhetens entrédörr finns högst upp i trapphuset. På samma våningsplan finns ytterligare en lägenhet samt en dörr till en vind med en stege upp till en lucka till taket."
(Aktbilaga 156, sidan 19)
Tack!
Nu kanske vi kan vara klara med att J inte gömde kroppen när hon åkte till MD
Senast redigerad av Anedin 2023-04-04 kl. 06:39.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in