2023-04-03, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EsmeraldaFelicia
Innehållet i Ts urinblåsa uppmättes till 90 ml.

Ja du pratar om ml vid obduktionen och det innehållet består till stor del av kroppens nedbrytningsprodukter.
Citera
2023-04-03, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Någon av kvällstidningarna. Iaf är han död. Han satt väldigt länge, men tydligen hade han ovänner där ute, så han fick plikta med sitt liv. Vem som mördade honom vet jag inte.

Inte möjligt om M har släpat ner T när J drog till donken?
Citera
2023-04-03, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Jag tror också att M är oskyldig. Ser henne som offer för omständigheterna, hon är på fel plats och fel tidpunkt.

Ja vilket offer hon är som ljuger och håller tyst så T får ligga i skogen hur länge som helst medans anhöriga inte har en aning vad som hänt.
Citera
2023-04-03, 18:19
Medlem
Citat:
Ja det tror jag med att JJ utgick från. Ms lärare nämner att hon var berörd av mordet på Einar och enligt Ms pappa ska M ha sagt att han dog för att han 'tjallade'.

Ja jag ser M som en känslig tjej med lite hård yta. En som ej vill såra eller hamna i konflikt. En lite svår kombo i JJs sällskap.
Citera
2023-04-03, 18:21
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pippilotte
Jag tror att JJ vänder på tidsaxeln för att styrka sitt eget case, att det var en olycka och att de ”frös till is” efter mordet.

Men allt tyder på att att JJ bara någon minut efter mordet var redo för del 2 i planen och göra sig av med tillhörigheter och Toves kropp.

Detta tror jag är anledningen till att JJ vänder på tidsaxeln, för att styrka hennes egen berättelse om olycka, ”frös till is” för att det ska vara mindre besvärande för henne att hon redan har en plan som icensätts bara minuter efter att Tove tagit sista andetaget. Jag tror inte det har med MH att göra utan att det är väldigt besvärande för JJ själv.

Så har jag inte tänkt men det är ju också en möjlig variant.
Citera
2023-04-03, 18:24
Medlem
sybels avatar
Citat:
Det borde vara lättare att dölja en kropp i skogen som ligger i soppåsar än i ett lakan men å andra sidan så tände ju J eld på kroppen och det borde väl påsarna försvåra.
Plast tar snabbare fyr och smälter snabbare än lakan brinner upp, men det tror jag inte J skänkte en tanke.
Citera
2023-04-03, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jesss1234
Ja vilket offer hon är som ljuger och håller tyst så T får ligga i skogen hur länge som helst medans anhöriga inte har en aning vad som hänt.

Det finns alltid en anledning till varför. Jag misstänker tyvärr att M är en väldigt svag och konflikträdd person. Hon leder inte utan blir ledd. Därför ser det nog inte bättre ut. Hon får leva med det på sitt samvete resten av livet.
Citera
2023-04-03, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen

Johanna kanske hade plastpåsar i bilen redan som hon inte vill ska komma fram? Låter lite som planerat då...men Johanna visste ju inte att Tove skulle komma till Nöjet.

.

Jag tror att dom visste att Tove skulle ut . Stan är liten och nån känner nån som J känner . Så det hade nog J sniffat redan på .
Därför hon oxå tryckte på att hon blev såå förvånad att se T på Nöjet .
Citera
2023-04-03, 18:33
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magicadespell
Intressant - eftersom diagnosen ADD inte finns längre.

Det är ADHD- ouppmärksam form, hyperaktiv eller kombinerad.

Det där är inte heller riktigt med sanningen överensstämmande. Även om man tog bort ADD ur DSM-5 så är ADD en välkänd och reell störning och begreppet används brett även inom vården för de som har just den störningen.

I MH's fall kan det också vara så attt hon har fått ADD som diagnos. Det är absolut inget konstigt med det.

Här kan den som vill läsa mer om ADD och ADHD

https://www.expressen.se/halsoliv/psykologi/psykiska-diagnoser/skillnaden-pa-adhd-och-add-psykologen-forklarar/
Citera
2023-04-03, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jesss1234

Jag tror inte man räknar med att ens polare har ihjäl någon, oavsett vad hennes historik kring det har sett ut med hatlåtar etc... Om jag hade känt mej fysiskt och psykiskt underlägsen någon som just dödat en annan människa hade jag nog kanske inte vågat ringa 112 ifrån en liten etta tillsammans med den galna personen, hade kanske tillochmed hjälpt till att flytta kroppen, svårt att sätta sej in i situationen.
Hon har ju gjort MH delaktig i brottet så kanske inte så givet att man ringer polisen senare heller dock är det ju märkligt att hon inte berättar i förhör när hon väl är häktad.
Citera
2023-04-03, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
M kan ha blandat ihop det. Hon förefaller vara bra på att blanda och ge.
Egentligen är det då alltså ingen lögn, utan en sann händelse som oförskylt placerats på fel plats vid fel tidpunkt.

Det fetade: Tror jag också.
Citera
2023-04-03, 18:41
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Och då kan M ha gått till badrummet 02:19. Hjälpt till att mörda T 02.30. Och gått därifrån 02:43 när de var klara med mordet.

För egen del kan jag då inte låta bli att undra vad dessa tre damer ägnade sig åt inne på toaletten i de 11 minuter som föregick mordet. Det är en förvånansvärt lång tid för tre personer att spendera inne i ett ynkligt litet, så när som på en toalettstol helt tomt utrymme, med lågt snedtak dessutom. Kanske lekte de franska posten. Vem vet.

Det är så lätt att dra en tidslinje och säga att något passar, om man bortser från en massa saker som man ändå behöver ta hänsyn till.

Ja visst, det kan vara så, men hur troligt är det? Vem kan ge en rimlig förklaring till vad de tre gjorde inne på badrummet i de 11 minutrarna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in