Citat:
Ursprungligen postat av
HonSmFngadeBlixten
Vet inte huruvida det är rätt avdelning, men alla som skriver om detta verkar vara här. Jag ska berätta lite om mig. Jag är tjej, om man får säga så, och mellan 45 och 50. Jag har utbildning inom litteratur och språk och frilansar som översättare. Hur är mitt liv lättare än för en kille i liknande livssituation?
Jag har funderat på detta länge, vad ni menar.
Citat:
Ursprungligen postat av
HonSmFngadeBlixten
Vad för känsloargument? Jag försöker lura ut vad ni menar. Jag är inte i era huvuden. Ni verkar ha en gemensam kultur, ni kan inte förutsätta att alla vet vad som ingår i den.
Jag kan förklara för dig vad dessa människor menar, och det är förståeligt. Unga män måste bevisa sitt värde genom att vara kompetenta, charmiga och ta initiativet först. Samhället tenderar ofta att luta sig mot kvinnans sida när det gäller trovärdighet, såsom rättegångar vem som får barnen, vem som är offret osv. Kvinnor kan komma undan med att slå sin partner. De får ofta hjälp från andra män bara genom att be om det, till exempel kan de skriva på snapchat och lägga upp "Ska flytta.. någon som kan hjälpa mig?" och de bombarderas av män som är villiga att hjälpa. Samma när det gäller det mesta, som bilen, däckbyte och så vidare. De flesta som är i fängelse är män, de flesta som jobbar farliga jobb är män, de flesta som är hemlösa är män, majoriteten som begår självmord är män, de som gör sämst från sig i skolan är män, flest som dör i krig är män.
Kvinnor värderas högt idag, vilket kan vara svårt att förstå för äldre människor. Om du är på Tinder och är en kvinna som är överviktig och oattraktiv, kan du fortfarande få ungefär 100 likes på en dag. Men om du är en man som anses vara en 7-8 på skalan, kanske du bara får 10-15 likes på en dag. Detta har jag sett med egna ögon, flertal gånger. Det innebär att kvinnor har betydligt fler valmöjligheter, de behöver aldrig vara ensamma och de har aldrig brist på sex. Detta kan män vittna som har varit på en krog, kvinnor är "gatekeepern" till sex. Jag känner killar som inte har haft sex på flera år, medan feta, oattraktiva tjejer på jobbet har träffat någon från Tinder under helgen och fått hotell och mat betald.
Sanningen är att kvinnor generellt har en lättare start i livet, men detta minskar när deras kropp blir mindre attraktiv, kanske runt 38-40 år. Män, å andra sidan, om de är framgångsrika och tar hand om sig själva, kan öka sitt värde fram till 50-60 års ålder, eftersom deras värde ökar med tid, framgång och erfarenhet.
Skillnaden här är att män har krav på sig. De måste ha god vägledning från en manlig förebild, och om de hamnar på fel spår är de illa ute. Som kvinna, så länge du inte är extremt överviktig eller oattraktiv, kommer du ha det lättare och bli behandlad bättre i livet, bara på grund av att du har en vagina och bröst.
Så ja, kvinnor har ett lättare liv.
"There is nothing less valuable than a young man and then is nothing more valuable than a young woman"