2026-07-30, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen

Men jag kan kort sammanfatta varför det på många sätt är tuffare att vara man än att vara kvinna:

En man som nöjer sig med "good enough"-nivå inom något av livets områden, blir ganska snart utan partner. Män måste visa sig duktiga och extraordinära för att få knulla. Kvinnor kan inte öka sina knullchanser med hjältedåd på samma sätt.

Knullchanser är inte länge en grej när man börjar närma sig femtio, så det finns inget "easy mode" varken för dig eller mig.

Om det handlar om chanser att ligga i 50-årsåldern så har du helt fel som jag ser det. Det är definitivt fler kvinnor som raggar gränslöst på mig nu än när jag var yngre. Men jag är dels sambo sen tusen år tillbaka och vill dels inte ligga med några 40+ kvinnor mer än den jag redan lever med. Men generellt så är 40+ kvinnor ocharmigt desperata. Och det beror på att det är färre män som vill ligga med dem än när de var tex 30+. Kvinnor som levt oansvarigt och on easy mode har gått in i väggen vid den åldern och har bara minnena kvar.
Citera
2026-07-30, 22:39
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HonSmFngadeBlixten
Jag var helt övertygad om att ni menade att en tjejs liv skulle vara enklare inte bara för att hon kan hora ut sig. Jag är faktiskt förvånad över att det inte handlade om fler plan. T ex att vi skulle vara mer stöttade i skolan av lärare, att vi slipper lumpen, sådana saker. Men det handlar alltså bara om sex. Måste säga att jag är rätt besviken.

Ingen människas liv är på easy mode, det som skaver är diskrepansen mellan hur kvinnors tillvaro framställs av feminister, politiker och media jämfört med hur det ser ut i verkligheten.

Män och kvinnor har haft samma rättigheter i hundra år. Det är inte en nitlott att födas som varken man eller kvinna i Sverige, skillnaderna är små, vissa fördelar till män och vissa fördelar till kvinnor.

Det är politiken och media som gör det ojämställt, till kvinnors fördel.
Citera
  • 9
  • 10

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in