2023-04-03, 20:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Glostrup
Hmm. Jag och alla andra som har goda vänner har fått massor av gratis middagar, tonvis med drinkar och en jäkla massa flytthjälp. Jobb kräver lite mer formalia, men jag har absolut fått jobb med hjälp av referenser från vänner och kontakter.

Så menar du inte egentligen att unga män utan vänner, kontakter, utbildning och ambition har svårare att få saker än de i samhället som faktiskt har någon eller några av dessa saker? I så fall har du nog rätt men det är ju knappast kvinnors fel utan den unge mannens, som verkar vilja ha allt utan att behöva göra den ansträngning som andra gör.
Gör dig inte dummare än du är. Du vet mycket väl vad jag menar.
Citera
2023-04-03, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HonSmFngadeBlixten
Jag har varit ung. Vad skulle jag gjort för att åka på en räkmacka? Handlar det bara om att hora och sälja sig sexuellt? I så fall har jag verkligen inte missat något.

Det är väl några få män som anser att kvinnor åker på räkmackor, men det finns ju även kvinnor
som anser att män gör det. Det är inget att bry sej om.
Citera
2023-04-03, 20:57
Medlem
Glostrups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jguendorbuln
Gör dig inte dummare än du är. Du vet mycket väl vad jag menar.

Nej, det framgår inte av ditt inlägg - du hävdar att kvinnor har fördelar men sen kan du bara lista saker som vem som helst med ett socialt umgänge har helt naturligt. Vad menar du att kvinnan har för unika fördelar i jämförelse med den unge man du jämför med?
Citera
2023-04-03, 20:58
Medlem
Glostrups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nickees
Termen handlar om att utnyttja sex till din fördel. En ung attraktiv kvinna med lite affärssinne kan bli mångmiljonär redan som tjugoåring om hon horar ut sig digitalt på onlyfans och marknadsför sig väl.

Det kan nog en ung attraktiv man också bli, fast med en annan målgrupp.
Citera
2023-04-03, 21:00
Medlem
Hursomhelstings avatar
Vi talar om ett beräknande och bedrägligt beteende där kvinnor cyniskt utnyttjar mannens styrkor och svagheter.
Dem kommer med en aura av löften vilka dem kan backa ur i vilken sekund som helst och i nio av tio så erhåller mannen i efter ingenting annat än en blink och ett leende, inte ens en kopp kaffe bjuds det på.

Det ger också övertramp där män inte kan släppa, dem vill ha sitt pris!
Den biten att vad har kvinnan lurat i mannen? Den är tabubelagd.

Är detta vanligt förekommande? Ja väldigt.

Därmed inte sagt att alla kvinnor är på det viset men att jag begriper inte hur en kvinna kan ha missat detta sättet hos andra kvinnor?
Det är samtalsämnet Nr1 ibland kvinnor och deras rädsla över att någon slinka tar sig in på deras arbete i kullkastar år av idogt och hederligt slit med ett gott samspel kvinnor och män i mellan för att inte tala om i det egna förhållandet,vrider om huvudet på mannen och gör honom till sin slav.
Senast redigerad av Hursomhelsting 2023-04-03 kl. 21:02.
Citera
2023-04-03, 21:02
Medlem
HaveFuns avatar
Citat:
Vet inte huruvida det är rätt avdelning, men alla som skriver om detta verkar vara här. Jag ska berätta lite om mig. Jag är tjej, om man får säga så, och mellan 45 och 50. Jag har utbildning inom litteratur och språk och frilansar som översättare. Hur är mitt liv lättare än för en kille i liknande livssituation?

Jag har funderat på detta länge, vad ni menar.
Iden är att män underkastar sig kvinnor i alla former. Det är däremot bara bittra män som tror på den teorin. Argument som 'snälla familjevänliga killar får inte ligga, men alla tjocka tjejer får alltid ligga ' är vanliga. Det är enklare att säga att andra har det lättare i livet än att rannsaka sig själv.
Citera
2023-04-03, 21:15
Medlem
MikeHanlons avatar
Citat:
Du har haft möjligheter som män inte har haft i yngre dar. En 20-årig man är inte värt något, och får inte ett skit gratis i livet. Som kvinna kan man lätt få jobb, gratis middagar, drinkar, flytthjälp, osv osv osv. I din ålder, så har det vänt. Män är rikare, ser bra ut, har fina hus och bilar, medan du som kvinna bara blir äldre och mindre eftertraktad.

Som kvinna är (var) din kropp nyckeln. Du behöver inte knulla runt, utan bara vara flirtig och bära för små kläder.

Hehe, de flesta män ser ut som skit med åldern också. Stop the cope.
Citera
2023-04-03, 21:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Glostrup
Nej, det framgår inte av ditt inlägg - du hävdar att kvinnor har fördelar men sen kan du bara lista saker som vem som helst med ett socialt umgänge har helt naturligt. Vad menar du att kvinnan har för unika fördelar i jämförelse med den unge man du jämför med?
Vem som helst kan bli eller få vad som helst, men tråden handlar om huruvida man som kvinna har fördelar, vilket man har. Råkar du vara en ovanligt snygg man och väldigt socialt kompetent, så kan du lyckas lika bra, men som kvinna spelar du på easy mode, och det räcker med att du har puls. På alla arbetsplatser, så har vi inkompetenta kvinnor som får enklare jobb för att de har en fast rumpa, medan unga killar behöver ha kontakter, eller vara sociala.

Vilken medioker kvinna som helst kan lägga ut nakenbilder på OnlyFans och tjäna pengar, medan man som man behöver erbjuda något utöver det vanliga.

Genom Tinder, kan man som kvinna, få det mesta betalt för sig, genom att be om det. Som man, så måste du prestera på ett helt annat sätt. Med undantag för väldigt snygga män, som har samma särställning som en medioker kvinna.

Med tanke på hur mycket sociala kontakter du har, så verkar du väldigt omedveten som enkel gruppsykologi.
Citera
2023-04-03, 21:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MikeHanlon
Hehe, de flesta män ser ut som skit med åldern också. Stop the cope.
I dagsläget, så lider alla åldrar av övervikt, men en 45-årig man som håller sig något så när i form är det absolut inget fel på.

Det här är vad jag talar om:

https://images.app.goo.gl/kMWVZ2TnqdDrQyQp8
Citera
2023-04-03, 21:24
Medlem
idiamindadas avatar
Citat:
Du kanske inte har hängt med, men tydligen så har denna nya trend kommit som säger att män har det jobbigt i livet medan kvinnor bara flyter med och får allt gratis.

Jag vill att de ska förklara vad jag har fått gratis.

Dina gratisdagar är väl över med ålderns rätt? Att kvinnor får allt gratis är en FB-myt så du kan sluta fundera.
Citera
2023-04-03, 21:28
Medlem
MikeHanlons avatar
Citat:
I dagsläget, så lider alla åldrar av övervikt, men en 45-årig man som håller sig något så när i form är det absolut inget fel på.

Det här är vad jag talar om:

https://images.app.goo.gl/kMWVZ2TnqdDrQyQp8

Jättebra att du lyfter fram en hollywoodskådis som gjort otaliga skönhetsingrepp och botox. Kan dock garantera dig att tom cruise längd hade ställt till det ordentligt för honom om han varit en "vanlig dödlig" och inte en rik skådis. Det har ju t.om uppenbarligen varit ett problem iochmed att han haft ilägg i skorna och bilder med hans partners görs i vinklar så han ska se längre ut.

Det är även så att det är få män som inte tappar håret i någon utsträckning. Möjligt att han har bra hårgener men standard i hollywood är hårtransplantationer. Ta dig en titt på brendan frazer istället så får du en verkligare bild.
Citera
2023-04-03, 21:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Nickees
Kvinnor måste navigera i en värld där de ständigt är fysiskt hotade av potentiella våldtäktsmän.
Och män vågar inte sova för att de ständigt är fysiskt hotade av potentiella giftmörderskor. Hör du inte hur löjligt det låter? Ja, jag menar även ditt ”argument”.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in