2023-04-03, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av malev
Kolla på bilder o filmer från 2019 på mammans facebook. Då blir Z en pojke. Kan det vara så att barnet ser yngre ut för att det är undernärt? Det barnet är i alla fall det enda barnet som är smalt, de andra är ju lite överviktiga. Och om det finns en unge till så är det 7 barn totalt men jag läste nån artikel om att de var 6-barnsföräldrar.

Nä, du har fan ta mig rätt! 2019 dyker den lilla pojken upp. Han är defintivt runt 3 år och inte nyfödd 2019, alltså måste det vara Z.
Citera
2023-04-03, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drakarohoj
Men tänk på alla syskonskaror du känner till. Visst brukar det vara så att en alltid är antingen mycket smalare eller mycket tjockare än resterande syskon? 😅 Så det tycker jag iofs inte är så märkvärdigt. Däremot har jag svårt att få ihop vilka de två "yngsta pojkarna" är. Pappan har ju smidigt nog skrivit både namn och födelseår på de fem äldsta barnen iallafall.

Ja, pappan har skrivit namnen på de fem äldsta. 1 pojke och 4 flickor. Hur många pojkar bland de fem äldsta ser du på mammans facebook? Jag är 100% säker på att detta är samma barn som 2018 hade tofsar och flickkläder efter att ha tittat på mammans bilder, alltså Z. Inget konstigt att en av ungarna är smalare än de andra, men med tanke på att ett av barnen på bilden förmodligen är det utsatta så gissar jag på den smala. Men vi får väl vänta o se.
Citera
2023-04-03, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hannahbanan
Jag uppfattar också det som att det finns 7 barn totalt men den äldsta är bara mammans och därför räknas de som 6-barnsföräldrar. Det är bara mamman som är 7-barnsförälder. Det är det enda sättet jag får ihop det med födelseåren på pappans insta. Det måste vara Z som är den misshandlade.

Nej, den äldsta är bara mammans men pappan har med hennes namn på sin Insta. De hade 6 barn som bodde hos dem. Den äldsta flickan är ett av dem. Bebisen som syns på mammans facebook står inte med på pappans Insta. Pappan har dessutom minst ett barn sedan tidigare, som inte bor hemma.
Citera
2023-04-03, 19:02
Medlem
Ja här kom det:

”Mamman som har häktats för att ha förgiftat och hållit sin dotter inspärrad lider av en allvarlig psykisk störning, visar en rättspsykiatrisk undersökning.”

Låst artikel
https://www.hd.se/2023-04-03/utlatande-mamman-i-eslovsfallet-ar-allvarligt-psykiskt-stord

Undrar vad pappan har för ursäkt…
Citera
2023-04-03, 19:04
Medlem
WallabeJoys avatar
Citat:
V*nezza, barnet som var sjukt, är bara fem år gammal. Innan dess fick de ett barn i årsskiftet 2015-2016 som passar bättre i ålder. Hon syns på bilder fram till typ 2018, då V*nezza föds. Efter det verkar den flickan inte synas på fler bilder.

Men på mammans Fb syns ju alla barnen. Vilken är det då av dessa?
Citera
2023-04-03, 19:05
Medlem
jessewn372s avatar
Citat:
Ja, pappan har skrivit namnen på de fem äldsta. 1 pojke och 4 flickor. Hur många pojkar bland de fem äldsta ser du på mammans facebook? Jag är 100% säker på att detta är samma barn som 2018 hade tofsar och flickkläder efter att ha tittat på mammans bilder, alltså Z. Inget konstigt att en av ungarna är smalare än de andra, men med tanke på att ett av barnen på bilden förmodligen är det utsatta så gissar jag på den smala. Men vi får väl vänta o se.

En del i en bestraffning? Klippa av Z håret och göra henne till pojke?
Citera
2023-04-03, 19:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av jessewn372
Så kan det vara. Systrarna får ha långt hår och fina kläder, hon snaggas o får ha jeans o T-shirt.
Citera
2023-04-03, 19:09
Medlem
WallabeJoys avatar
Citat:
V*nezza, barnet som var sjukt, är bara fem år gammal. Innan dess fick de ett barn i årsskiftet 2015-2016 som passar bättre i ålder. Hon syns på bilder fram till typ 2018, då V*nezza föds. Efter det verkar den flickan inte synas på fler bilder.

Stämmer ej, 2019 gör mamman inläggg på fb och skriver att dottern är 2 år. Det gör dottern 6 år idag.

Jag tror det är henne det gäller.
Citera
2023-04-03, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jessewn372

Ingen aning. Det kan också vara Z:s val själv men att föräldrarna bestraffar henne för det??
Citera
2023-04-03, 19:10
Medlem
WallabeJoys avatar
Citat:
På pappans insta finns fem barnnamn. Det sista har han inte skrivit med. Det är först den mörka flickan, född -10. Sedan en pojke. Därefter följer tre flicknamn. Om du tittar på mammans facebook ser du på omslagsfotot att de tre nästan jämnåriga flickorna nu är en pojke och två flickor. Också på mammans facebook, den 16 mars 2018, har hon delat ett foto på sina då fem barn, varav de tre yngsta är flickor och en av dem är helt klart samma barn som pojken på omslagsfotot. Nu har jag hjälpt dig att se precis det jag ser eftersom du har missat något...

Han har inte skrivit det äldsta då hon har en annan pappa? Rörigt nu med alla barn känner jag,
Senast redigerad av WallabeJoy 2023-04-03 kl. 19:21.
Citera
2023-04-03, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WallabeJoy
Han har inte skrivit det äldsta då hon har en annan pappa.

Du hade kuggat provet som privatdetektiv...
Den mörka flickan heter S*mone om du tar några minuter och scrollar igenom mammans fb. Vad har pappan skrivit att hans äldsta barn heter? Dessutom är det äldsta barnet ett flicknamn. Tycker du att barn nr 2 i syskonskaran ser ut som en flicka?
Citera
2023-04-03, 19:14
Medlem
Citat:
Han har skrivit son på 2 barn den yngsta är en flicka .
Även en pojke kan ha tofsar och klänning för att systrarna har det , små pojkar som har mammor som målar naglarna kommer en och annan gång också vilja ha nagellack ihop med sin supermandräkt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in