Flashback bygger pepparkakshus!
2023-04-03, 08:57
Medlem
Rubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Jag läste att det var 50 år sen, kan det stämma?

Nej, det stämmer inte. Blåvitt fick inte bara däng utan blev förnedrade i premiären -90 (0-6) där Brolin gjorde hattrick. Man vann sedan SM-guld.
Citera
2023-04-03, 09:01
Medlem
cokehyenas avatar
Kalinka på DIFs SF-forum:
Citat:
Göteborg har blivit som Öst- och Västberlin på 80-talet. IFK-supportrar i öst där livet är fattigt och grått. Partiboken samlar damm och folk har slutat kalla varandra kamrater. Den enda flamman som finns kvar är tidningen som säljs utanför systemet på Frölunda Torg. Västerut glittrar Hisingen, fet av sill och Gothia Cup-pengar. Allt göteborgarna behöver göra för att uppleva livet från den ljusa sidan är att fly över häcken som delar staden. I hemlighet håller de redan på klubben i smyg.
Klockrent!
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Går omöjligen att avgöra på den bilden, men enligt Saetra var det ju ingen kontakt. Det är ju intressant.
Jag retas med dig!
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
[

Varför spelade inte Allsvenskans bästa anfallare. Konflikt på G? För stor käft? Gnaget hade självklart vunnit med SuperGuidetti på plan.

Två Durmaz. Halva laget låter som att dom kommer från Rinkeby. Bland livets misär kan man tacka livets makter att man iallafall inte hamnade bland en umgängeskrets som höll på AIK när man var liten. Fan vilken misär och skam att hålla på det laget.
Haha, ser du inte Solna som ett hot i år?
Senast redigerad av cokehyena 2023-04-03 kl. 09:04.
Citera
2023-04-03, 09:30
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubbe
Nej, det stämmer inte. Blåvitt fick inte bara däng utan blev förnedrade i premiären -90 (0-6) där Brolin gjorde hattrick. Man vann sedan SM-guld.
Där ser man, 33 år sen alltså, då finns det ju hopp.
Citera
2023-04-03, 09:34
Citat:
Ursprungligen postat av laddkingen
hur många är taggade inför ikväll när häcken inleder säsongen med poängtapp

Citat:
Ursprungligen postat av Smaka-mig
Vill se trazke gråta
Ni är för söta alltså! 😄

Jag skall försöka klämma fram några glädjetårar till er. Ser ni någon slita tag i kameramannen och trycka sin snörvlande näsa rätt upp mot linsen så är det jag.
Senast redigerad av trazke 2023-04-03 kl. 09:44.
Citera
2023-04-03, 09:37
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Ni är för söta alltså! 😄

Jag skall försöka klämma fram några glädjetårar till er.

Bäst för dig att det går dåligt för Häcken i år. Pallar inte en till säsong med ett blåvitt som spelar som en rödvinsbaj och ett Häcken som spelar som en stadig fiberfylld korv.

Förlorar ni inte en av de 3 första så skall jag hälla fisksås i kioskerna på Bravida
Citera
2023-04-03, 09:39
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Bäst för dig att det går dåligt för Häcken i år. Pallar inte en till säsong med ett blåvitt som spelar som en rödvinsbaj och ett Häcken som spelar som en stadig fiberfylld korv.

Förlorar ni inte en av de 3 första så skall jag hälla fisksås i kioskerna på Bravida
Gött är det! Alla älskar fisk i Göteborg! Korv med smak av fisksås, mmmm.
Citera
2023-04-03, 09:49
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Gött är det! Alla älskar fisk i Göteborg! Korv med smak av fisksås, mmmm.

Ja asså fisksås är ju gött som fan, men det luktar fan inte gott. Vi snackar asiatisk fisksås här alltså, som man har i wok. Inte typ romsås.

Vaknade till ett argt sms från en polare för övrigt "Fan tipsade du mig om att D+ hade erbjudande för? Jag betalade fan 250 spänn för att se skiten igår när jag kunde köpt en stock snus istället. Tack bög!"

Citera
2023-04-03, 09:55
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Självbilden hos IFK:s ledning är skev, dagens resultat är iofs bara en slump som sällan återkommer men Mild får steppa upp lite. Eman Markovic, tror jag inte heller på men Hagen har större potential.

Bara hos ledningen ja, inte hos fansen. Ah eller iaf inte hos fans med hjärna. Alla vi normala blåvita vet precis hur jävla värdelösa vi är och har varit läääänge.

Sen sitter 10 Bagdad Bobs på kontoret och klappar varandra på ryggen "Fyfan va bra vi är ändå, vi är verkligen en välskött och framgångsrik klubb som bara blir bättre och bättre"

applåder

Håkan dansar moonwalk ut ur rummet med tomtebloss i händerna
Senast redigerad av TheJacket 2023-04-03 kl. 10:00.
Citera
2023-04-03, 10:27
Citat:
Ja asså fisksås är ju gött som fan, men det luktar fan inte gott. Vi snackar asiatisk fisksås här alltså, som man har i wok. Inte typ romsås.

Vaknade till ett argt sms från en polare för övrigt "Fan tipsade du mig om att D+ hade erbjudande för? Jag betalade fan 250 spänn för att se skiten igår när jag kunde köpt en stock snus istället. Tack bög!"

Hahaha. Va fan, han får hänga med på att se hur ni vänder säsongen. Snart kommer Norling eller Jensa in och rättar skutan rätt igen.
Citera
2023-04-03, 10:35
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Hahaha. Va fan, han får hänga med på att se hur ni vänder säsongen. Snart kommer Norling eller Jensa in och rättar skutan rätt igen.

Norling kommer in i omklädningsrummet

- Okej killar, efter att ha sett erat spel så har jag några idéer om hur vi kan göra det ännu sämre
Citera
2023-04-03, 10:38
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Norling kommer in i omklädningsrummet

- Okej killar, efter att ha sett erat spel så har jag några idéer om hur vi kan göra det ännu sämre
Lär er av Häcken och lägg ner Solnaspåret.

Özcan är vad ni behöver i dagsläget.
Citera
2023-04-03, 10:40
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Lär er av Häcken och lägg ner Solnaspåret.

Özcan är vad ni behöver i dagsläget.

Ja. Mer invandrarsvenska i omklädningsrummet. Sana & Aiesh spred så fin stämning.

Poya pratade ju renare svenska än de flesta svenskar, det var därför han inte lyckades.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in