Citat:
I de flesta serviceyrken brukar man inte pruta om man vill få bra service, utan man brukar snarare till exempel ge dricks på bättre restauranger.
Och vad gäller sexköp i Sverige så är det precis som tjejerna skriver i mångt och mycket säljarens marknad och vill du få till en träff med en fin svensk tjej så är det nog svårt om du framstår som "cheap charlie" och jag vet från tjejer som jag känner personligen att de också blir ratade. Vill du komma billigt undan, i Sverige, så får du väl besöka en löpande-band-bordell med "öststatshoror" (ursäkta uttrycket)! Men risken är ju att det blir ett dyrt besök om det är polisspan på stället.
Givetvis vill jag som kund inte betala mer än nödvändigt vare sig jag går på fin restaurang eller träffar en eskort, men i båda fallen vet jag också att om jag vill få en fin och trevlig upplevelse och inte bara äta mig mätt eller få "tömma" mig så kostar det.
Jag reser rätt mycket i arbetet och jämför jag med fina eskorter i västvärlden så är inte svenska eskorter dyrare. Det som skiljer till exempel Tyskland från Sverige (förutom att det är legalt att köpa sex) är att det finns olika former av bordeller där det går att få snabb och billig sex. I länder med lägre allmän pris- och lönenivå såsom Östeuropa, Latinamerika och många länder i Asien så är också köpesex billigare, men man måste också ta sig dit så de utgör ju inte en direkt konkurrens med de svenska tjejerna.
För övrigt så håller jag med det som Sokoke.Cute och strangegirl skriver – de beskriver rätt väl hur jag som kund (med god inkomst) resonerar.

1) frisören vet redan detta 2) frisören tar de priser den tycker är rimliga för sina tjänster
Har man inte råd att boka mig för att hela paketet blir för dyrt så får man vända sig till nån annan eller boka ett billigare hotell och restaurang. En del är så jädra vilda i sina förfrågningar. Värst är de som försöker locka med en till andra städer och får för sig att det ska gå att få till en specialdeal lägre än vad jag tar för 2h i min hemstad med argumentet att restaurangen vi ska gå på har en vinlista som står sig internationellt. Oooookej? Om jag bara vill ha öl då? Ska jag sänka min timtaxa som fan och slakta en hel helg för att sitta och titta på dig när du dricker vin "från en vinlista som står sig internationellt"?
Nya är alldeles för krångliga och min puls går upp som i fritt fall.