Citat:
Ursprungligen postat av
marcandrew
Finns det ingen som respekterar krigets lagar längre eller?!?! Bara för att ryssarna knappt gör det ska man ursäkta andras brott?
Nu vände jag mig inte starkt mot detta dock utan är kritisk/tveksamt och förvånad över att folk verkar ra så lätt på sånt här.
Ungefär som när USA likviderade den där toppiranier i Irak häromåret. Riktigt regelvidrigt även om den mannen gjort mycket skit och var högt uppsatt i en skitregim.
Ska Ukraina, inför hotet om att upphöra som nation, ta särskild hänsyn menar du? Trots att marknadstorg, bostadshus och sjukhus sprängs till grus och vi har en växande lista på bekräftade krigsbrott. Nu är ju den här sprängningen knappast något som Kiev kan lastas för. De följer faktiskt "krigets lagar" och slår inte tillbaka mot civila mål, på ryskt manér.
Egentligen håller jag nog med dig men jag tycker faktiskt att den attackerade parten visat på stort tålamod i det här kriget. Att sprida idén om det är två länder i krig som beter sig lika illa är att agera i Kremls intresse. Nu säger jag inte att du gör det.