2023-04-02, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Ytterligare en människa dödad av terrorister i Ryssland, innan var det Daria Dugina. Det är så här det tuffa hjältelandet med Banderas fanor slåss.

Nazister, tyska terrorister, IRA, Al Quaida, ISIS och nu statssponsrad terrorism från Kiev men det slutar alltid på samma sätt för dom. Väst kan ju titta bort nu men då Kiev och Ukraina faller så kommer dom att söka fler syndabockar än Ryssland. Alla Ukrainas problem är ju alltid skapad av andra som polacker, judar, ryssar och senare EU som inte kan ta in landet i EU eftersom det är för korrupt och farligt.

Nu kommer ju inte det att ske. Tvärtom.
Då blir det svettigt för Putin och hans kleptokrater, och vatniks av alla sorter.
För din kännedom. Ryzzarna som invaderat Ukraina är under mycket hårt tryck med kapade och förstörda logistikkedjor och har inte en chans.
Citera
2023-04-02, 20:10
Medlem
Charles-Lyntons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ABljuger
Denna figu alltså:

https://www.svd.se/a/bgGojg/ryska-bloggare-gor-avtryck-i-krigsrapporteringen

Frågan är om det är ukrainarna eller "egna" som ligger bakom?

Han kanske gjorde en Sten Frisk. https://youtu.be/sPb5SCrDI94?t=105
Citera
Medlem
Ken Drydens avatar
Luktar intern rysk uppgörelse.

"Tatarsky" (Maxim Fomen) är en av de mer krigiska bland milbloggarna, men har - till skillnad från "Strelkov" (Igor Girkin) - varit lojal med Putinlinjen (i stort sett). Dock trampade han i klaveret riktigt ordentligt i slutet av februari när han bloggade om att ryska soldater vägrade att lyda order och gå i strid vid (tror jag) Vuhledar. Han var på plats och upplevde det med egna ögon. Det var ju sant, men hans poster, som jag läste på Telegram, var mycket pinsamma för den ryska politiska och militära ledningen.

Man skiter ju i om typ BBC (eller Strelkov också, för den delen) skriver att det är dåligt ställt med stridsmoralen i den ryska armén, för det kan rutinmässigt avfärdas som agendadriven propaganda, men man vill absolut inte att någon som Tatarsky bloggar om detta. Moralen i den ryska armén kontrasterades också på ett negativt sätt mot den som vid tillfället rådde inom PMC Wagner. Inte populärt på vissa håll.

Jag tror inte att det är ukrainarna som gjort detta, utan att det är FSB som vill statuera exempel genom att likvidera en krigshök som tagit sig lite för stora friheter (hade han överlevt och blivit lemlästad, så hade det också varit helt okej). Det finns alltså gränser för kritiken, även om den är rysknationalistisk och "pro war". Milbloggarna ska rätta in sig i ledet.
Senast redigerad av Ken Dryden 2023-04-02 kl. 20:25.
Citera
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Men så är det sannolikt inte. Men jag antar att du hade tyckt likadant om en Pub i London hade sprängts för att komma åt en bloggare.
Är du knäpp eller? vi diskuterar här ett bombdåd mot en hatets kolportör, ett nassesvin som propagerat för folkmord.
Bara hans mor sörjer honom, och alla de andra asen på kafeét som förhoppningsvis blev allvarligt skadade.
bloggare....? din fjant.
Citera
2023-04-02, 20:11
Medlem
frekkinheads avatar
Detta krig bara fortsätter och fortsätter.
Tro mig, det har precis börjat
Citera
2023-04-02, 20:11
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Terrordåd mot civila är ett krigsbrott även om man gillar det.

Enögd Thulin, har inte sett dig spilla så mycket tårar för oskyldiga civila i Ukraina?
Undrar varför? 🤔
Citera
2023-04-02, 20:13
Medlem
Dharmabums avatar
Citat:
Ytterligare en människa dödad av terrorister i Ryssland, innan var det Daria Dugina. Det är så här det tuffa hjältelandet med Banderas fanor slåss.

Nazister, tyska terrorister, IRA, Al Quaida, ISIS och nu statssponsrad terrorism från Kiev men det slutar alltid på samma sätt för dom. Väst kan ju titta bort nu men då Kiev och Ukraina faller så kommer dom att söka fler syndabockar än Ryssland. Alla Ukrainas problem är ju alltid skapad av andra som polacker, judar, ryssar och senare EU som inte kan ta in landet i EU eftersom det är för korrupt och farligt.

Ska man, rent generellt, läsa dina poster som uttryck för rent önsketänkande? Eller VET just DU, kort efter sprängningen, vem som låg bakom den? Sen tror jag nog att detta, om det visar sig att det är Kiev som orkestrerat det hela, kommer att gå till historien som något av ett hjältedåd i breda kretsar. I alla fall om ingen ytterligare dör. Tatarsky hade gett sig in i leken med liv och lust och var lovligt byte. Som jag ser det.
Senast redigerad av Dharmabum 2023-04-02 kl. 20:18.
Citera
2023-04-02, 20:13
Avslutad
Citat:
Sätt dig ner och gör en lista på krigsbrott eller likvideringar i olika länder gjorda av Ryssland och USA sedan 90-talet. Ska jag göra en åt åt dig eftersom du troligtvis inte har kunskapen? (det blir en lång lista för USA, mycket lång och en av orsakerna Julian Assaing jagas för han avslöjade för mycket). Sug vidare på din amerikanska klubba nu.

Märkligt nog reagerar du inte alls över de krigsbrott som begås av ryssråttorna i Ukraina. Du är förmodligen partisk, lille vatnik. Ett rysstroll mindre är för övrigt inte så mycket att gråta över
Citera
2023-04-02, 20:14
Medlem
Citat:
Sätt dig ner och gör en lista på krigsbrott eller likvideringar i olika länder gjorda av Ryssland och USA sedan 90-talet. Ska jag göra en åt åt dig eftersom du troligtvis inte har kunskapen? (det blir en lång lista för USA, mycket lång och en av orsakerna Julian Assaing jagas för han avslöjade för mycket). Sug vidare på din amerikanska klubba nu.
.
Det har BBC redan gjort. Läs och begrunda.

Ukraine conflict: What war crimes is Russia accused of?

Här kan du läsa om tiotusentals krigsbrott som ryzzland begått i Ukraina som den här tråden handlar om.

https://www.bbc.com/news/world-60690688
Citera
2023-04-02, 20:17
Medlem
megacoolmans avatar
Nu sätter det igång som jag förutspådde.
Vi kommer att se fler såna här attentat i Ryssland framöver.
Det finns ett motstånd mot kriget men inte många som vågar göra något, förrän nu.

Tror inte Ukraina ligger bakom då det skulle skada deras sak om det kom fram.
Den ryska propagandamaskinen skulle gå igång på högvarv om så vore fallet.
Citera
2023-04-02, 20:17
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frekkinhead
Detta krig bara fortsätter och fortsätter.
Tro mig, det har precis börjat

Turister lär undvika alla Rysslandsresor lång tid framöver.

Sedan är det åt helvete med terror.
Citera
2023-04-02, 20:21
Medlem
fululfs avatar
Vad skulle detta dåd kunna få för konsekvenser i dessa tre scenarier? :

1. Ukrainskt dåd på rysk mark
2. Ryskt dåd, utfört av folk som tröttnat på Ryssland och kriget
3. Ryskt dåd, urfört av Ryssland (eventuellt för att han skrivit något olämpligt / kommit över för känslig information)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in