Citat:
Ursprungligen postat av
Dharmabum
Ska Ukraina, inför hotet om att upphöra som nation, ta särskild hänsyn menar du? Trots att marknadstorg, bostadshus och sjukhus sprängs till grus och vi har en växande lista på bekräftade krigsbrott. Nu är ju den här sprängningen knappast något som Kiev kan lastas för. De följer faktiskt "krigets lagar" och slår inte tillbaka mot civila mål, på ryskt manér.
Egentligen håller jag nog med dig men jag tycker faktiskt att den attackerade parten visat på stort tålamod i det här kriget. Att sprida idén om det är två länder i krig som beter sig lika illa är att agera i Kremls intresse. Nu säger jag inte att du gör det.
Ja, det är är klart Ryssland som den angripande part, vilket de är oavsett vad Ryssland och alla lakejer ljuger om säger. Kommer aldrig glömma hur den där Peskov ljög innan kriget och sa "västmedia kommer att förlora all trovärdighet i flera år framöver när de sprider vidare amerikanska uppgifter att vi ska anfalla".
Jag tycker att Ukraina ska ta den hänsyn som krigets lagar säger, precis som jag tycker att Ryssland ska göra det. Nu vet ju jag att Ryssland skiter i princip i dessa lagar och de tillsammans med de andra stormakterna och supermakten har inte skrivit på alla avtal som små nationer har gjort. Men ett fel för inte ett annat rätt, det kanske låter löjligt och naivt men då får jag väl vara det då.
Sen har jag ganska stor förståelse att krigets lagar ofta bryts i stridens hetta.