2023-04-02, 21:25
Medlem
BeachBobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Funfor2023
Är det där med att Sara är tjock och har använt narkotika? Eller att Patrik också har använt narkotika och har skulder? Eller är det att man kan swisha Dumpen? Eller är det för att childhood inte gillade "kill your locl pedofile" mössan?
Jag vill gärna veta vilka negativa saker med Dumpen just du tycker är värst?
Vi kan göra det rättvist genom att vi gör en lista på vilka sakkunniga eller experter som är för och emot Dumpen. Sen gör vi en sammanställning över resultatet vi har fått fram. Du kan börja med att nämna tre experter som menar att Dumpen är rätt väg att gå. Sen kommer jag med tre experter som är emot Dumpen. För trots allt så måste vi lita på experter i en så pass viktig fråga. Det håller du väl med om.
Citera
2023-04-02, 21:30
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BobGet
Öh, jag visste exakt vad jag tyckte direkt när jag såg det dumpen pysslade med. Mina åsikter kring deras val av metoder var inget som trollades fram i och med starten av deras verksamhet utan något jag insett långt tidigare. Du kan fortsätta sitta där och gissa, men det stärker knappast dina försök till resonemang.
Jag behöver inte sitta och gissa
jag har redan räknat ut varför du inte gillar Dumpen
Det är inte så jäkla svårt serru
Citera
2023-04-02, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2
Jag skrev ju att jag inte vet det, om det inte är de domar som de publicerat på dumpen.
Är du inte läskunnig?

Själv är jag inte expert på området men jag är ju läskunnig så jag kan läsa i artiklar just vad experter och de som jobbar på området säger.
Alla säger entydigt att det gör mer skada än nytta, då väljer jag att tro på dessa över folk som inte har någon kunskap som helst på området.
De som driver dumpen är inte utbildade, de har blivit utsatta för övergrepp, det ger exakt noll kunskap i övergrepp mot barn motarbetas.

De drivs av känslor och det gör sådana som du också.
Själv njuter jag också ganska rejält när ett pedo lider. Men jag kan skilja från vad jag tycker känns bra för mig från vad som faktiskt fungerar och är bäst för samhället och om de som jobbar med och är experter i ämnet säger att denna metoden är skadlig, ja då föredrar jag att det inte sker oavsett om det känns jäkligt gött att se dessa människor bli uthängda.

Samma sak med hårdare straff för brott. Det känns jävligt rätt. Men forskningen visar att det är kontraproduktivt. Skall det då införas för att det känns bra? nej det är ju idiotiskt.
Ett land skall styras av lagar och lagar skall vara baserade på vetenskap och fakta inte på känslor.

Vad är "Är du inte läskunnig?" för kommentar? Var jag otrevlig när jag svarade dig?

En fråga om denna expert, hur kan man vara expert på den metoden som Dumpen använder om den är helt ny? Hur gick det till när den experten forskade på Dumpens metod och kom fram till att den var farlig och gjorde gäddorna som exponerats på Dumpen ännu farligare?
Citera
Medlem
Megadolmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BobGet
Jag tror ju inte att majoriteten av de uthängda gäddorna är i närheten så farliga för barn som dumpen låter påskina. I alla fall inte i bemärkelsen att de skulle lyckas göra det de önskar. Men det finns de gäddor som verkligen kan lura till sig barn. Vissa av dessa finns även med bland dumpens uthängda. De som kör med riktigt fula metoder.

Dessutom sker inte allt över internet. Det finns många vuxna i barnets närhet. Sådana som barnet ska kunna lita på och skyddas ifrån av samhället vid behov. Vi vet att det begås övergrepp mot fjortisar. Vissa sker så klart mot deras vilja men vissa luras ju in i det på olika sätt. Sen ifall det sker på grund av mentala knep, droger eller pengar är oväsentligt.
De pedofiler som kan vara farliga på riktigt för barn går tyvärr inte i Dumpens fälla...

Vi ser folk som bor på LSS-boende o folk som inte kan grundläggande internetkunskaper. Pedofili må vara en avskyvärd sexuell läggning men den finns ändå i hela IQ-spannet. Vid det här laget vet väl nästan alla hur Dumpen jobbar? Har t.ex. en IT-tekniker blivit uthängd på Dumpen nån gång?
Citera
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Jag skrev ju att jag inte vet det, om det inte är de domar som de publicerat på dumpen.
Är du inte läskunnig?

Själv är jag inte expert på området men jag är ju läskunnig så jag kan läsa i artiklar just vad experter och de som jobbar på området säger.
Alla säger entydigt att det gör mer skada än nytta, då väljer jag att tro på dessa över folk som inte har någon kunskap som helst på området.
De som driver dumpen är inte utbildade, de har blivit utsatta för övergrepp, det ger exakt noll kunskap i övergrepp mot barn motarbetas.

Själv njuter jag också ganska rejält när ett pedo lider. Men jag kan skilja från vad jag tycker känns bra för mig från vad som faktiskt fungerar och är bäst för samhället och om de som jobbar med och är experter i ämnet säger att denna metoden är skadlig, ja då föredrar jag att det inte sker oavsett om det känns jäkligt gött att se dessa människor bli uthängda.

Samma sak med hårdare straff för brott. Det känns jävligt rätt. Men forskningen visar att det är kontraproduktivt. Skall det då införas för att det känns bra? nej det är ju idiotiskt.
Ett land skall styras av lagar och lagar skall vara baserade på vetenskap och fakta inte på känslor.
Men hårdare straff har vi väl nuförtiden?
Alltfler döms till livstids fängelse vilket man nu kan dömas till redan från 18 års ålder.
Citera
2023-04-02, 21:33
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Är du inte läskunnig?

Hur gör det mer skada än nytta?
Vems rättigheter är det normalt dessa källor debatterar för att ta tillvara?
Det är ju rätt viktiga aspekter i sammanhanget.
Citera
2023-04-02, 21:34
Medlem
Gul-Ap-Kungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agoldenage
Om du blir erbjuden av ett barn att se snippan eller något annat du inte borde se så är det ditt ansvar som vuxen att säga nej. Kan inte skylla på att "det var hon som började" som en annan gädda.
Kan du flyga en helikopter? Kan du?
Citera
2023-04-02, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeachBob
Vi kan göra det rättvist genom att vi gör en lista på vilka sakkunniga eller experter som är för och emot Dumpen. Sen gör vi en sammanställning över resultatet vi har fått fram. Du kan börja med att nämna tre experter som menar att Dumpen är rätt väg att gå. Sen kommer jag med tre experter som är emot Dumpen. För trots allt så måste vi lita på experter i en så pass viktig fråga. Det håller du väl med om.
Hur kan man vara expert på den metoden som Dumpen använder om den är helt ny? Hur har man hunnit utvärdera den metoden när Dumpen endast har funnits i 1,5 år?
Citera
2023-04-02, 21:35
Medlem
Ankan-mannens avatar
Tänker det att använda pojkar som lockbeten, är inte det ett övergrepp mot pojken, han kan hamna i ett negativt känsloläge. Tänk om han i framtiden blir utsatt för en hämnd.
Citera
2023-04-02, 21:37
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megadolme
De pedofiler som kan vara farliga på riktigt för barn går tyvärr inte i Dumpens fälla...

Vi ser folk som bor på LSS-boende o folk som inte kan grundläggande internetkunskaper. Pedofili må vara en avskyvärd sexuell läggning men den finns ändå i hela IQ-spannet. Vid det här laget vet väl nästan alla hur Dumpen jobbar? Har t.ex. en IT-tekniker blivit uthängd på Dumpen nån gång?

En lista från janurari 2022
Den visar vad dom hade träffat för yrkesfolk 2021

Här är en lista över yrkesbefattningar för en del av de som vi träffat:

2 Kockar
3 Lastbilschaufförer
1 Revisor

1 VD

2 Hantverkare
1 Industriarbetare
1 Vvs-tekniker
1 IT-ansvarig

1 Säkerhetsansvarig
1 Fastighetstekniker
1 Driftschef

https://dumpen.se/2022/01/01/lat-inte-skenet-bedra/
Citera
2023-04-02, 21:38
Avslutad
Citat:
Vad är "Är du inte läskunnig?" för kommentar? Var jag otrevlig när jag svarade dig?

En fråga om denna expert, hur kan man vara expert på den metoden som Dumpen använder om den är helt ny? Hur gick det till när den experten forskade på Dumpens metod och kom fram till att den var farlig och gjorde gäddorna som exponerats på Dumpen ännu farligare?
Vad är det som gör Dumpens metod "helt ny"? Liknande saker har ju funnit i USA hur länge som helst.
Citera
2023-04-02, 21:38
Medlem
BeachBobs avatar
Citat:
Hur kan man vara expert på den metoden som Dumpen använder om den är helt ny? Hur har man hunnit utvärdera den metoden när Dumpen endast har funnits i 1,5 år?
Vad experter och forskare vet det känner varken du eller jag till något om. Vi får helt enkelt lita på vad dom säger. Ge mig nu tre referenser till några sakkunniga med lite tyngd i som tycker Dumpen är rätt väg att gå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in