Citat:
Ursprungligen postat av
Aramir2
Jag skrev ju att jag inte vet det, om det inte är de domar som de publicerat på dumpen.
Är du inte läskunnig?
Själv är jag inte expert på området men jag är ju läskunnig så jag kan läsa i artiklar just vad experter och de som jobbar på området säger.
Alla säger entydigt att det gör mer skada än nytta, då väljer jag att tro på dessa över folk som inte har någon kunskap som helst på området.
De som driver dumpen är inte utbildade, de har blivit utsatta för övergrepp, det ger exakt noll kunskap i övergrepp mot barn motarbetas.
De drivs av känslor och det gör sådana som du också.
Själv njuter jag också ganska rejält när ett pedo lider. Men jag kan skilja från vad jag tycker känns bra för mig från vad som faktiskt fungerar och är bäst för samhället och om de som jobbar med och är experter i ämnet säger att denna metoden är skadlig, ja då föredrar jag att det inte sker oavsett om det känns jäkligt gött att se dessa människor bli uthängda.
Samma sak med hårdare straff för brott. Det känns jävligt rätt. Men forskningen visar att det är kontraproduktivt. Skall det då införas för att det känns bra? nej det är ju idiotiskt.
Ett land skall styras av lagar och lagar skall vara baserade på vetenskap och fakta inte på känslor.
Vad är "Är du inte läskunnig?" för kommentar? Var jag otrevlig när jag svarade dig?
En fråga om denna expert, hur kan man vara expert på den metoden som Dumpen använder om den är helt ny? Hur gick det till när den experten forskade på Dumpens metod och kom fram till att den var farlig och gjorde gäddorna som exponerats på Dumpen ännu farligare?