2023-04-02, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BobGet
Jag menar tagna på allvar i den bemärkelsen om folk ser dem som seriösa eller inte och deras chanser att åstadkomma det de vill. En stor del av uppståndelsen handlar ju om valet av metoder de använder sig utav, inte att de blir tagna på allvar.
Uppmärksamheten i media har vänt och frågorna börjar tas på större allvar. Politiker har också uppmärksammat frågorna. Poliser i vissa distrikt har etablerat samarbete. Det går framåt.
Citera
2023-04-02, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BobGet
"Ni gäddor". Ni "dumplings" förstår verkligen inte hur dåligt det argumentet är och att det bara får er att se korkade ut? Jag tror inte heller att ni förstår hur många det är där ute som är kritiska till dumpen på grund av deras metoder, och inte på grund av någon inbillad sympati för gäddorna eller för att de är gäddor själva.

Det kan ju vara bra att säkerställa att de metoder man använder sig utav verkligen inte gör mer skada än nytta i längden. Är inte så fallet så är det ju faktiskt bättre att inte göra någonting alls. Vi är flera som riktat kritik mot dumpen om och om igen men det mesta har inte dumpen tagit till sig för då faller hela deras affärsidé.

Istället så blandar de korten, missförstår argumenten (medvetet eller omedvetet), eller kommer dragandes med halmgubbar. Det finns en anledning till att de som verkligen är utbildade i de här frågorna inte använder något som ens påminner om de metoder dumpen brukar.
Över 50 000 inlägg och ännu inget förslag på alternativ till Dumpen. Men du kanske kan överraska oss alla med vad ska man göra istället?
Citera
2023-04-02, 19:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 60minuter
Jag är i mot våldtäkt oavsett ålder på individen. Det jag däremot tycker att samhället borde acceptera är åldersskillnader så länge det är sexuellt umgänge via samtycke.

Ja, jag förstår det inte riktigt heller. I högstadiet ger dom ut kondomer och talar om sex och samlevnad, och 12-14 åriga flickor erbjuds p-piller. Inte sällan säger föräldrarna till sina barn att "ta för sig" (dvs att ligga runt och testa). Jag fick ett bra svar på en fråga gällande detta av BobGet, men får inte in i ekvationen att det är helt ok (tom uppmuntras) att fjortisar ska ha sex med varandra, men om någon är äldre då är det våldtäkt. Det är ju så konstigt. Är man mogen för sex så är man det med vem man vill, annars är det ju som att vara emot förhållanden där dom är av annan etnicitet/ras eller samkönade förhållanden.
Senast redigerad av SvenOlavsen 2023-04-02 kl. 19:24.
Citera
2023-04-02, 19:23
Medlem
BeachBobs avatar
Citat:
Jag har inte fått svar på en fråga som jag har ställt några gånger här i tråden. Frågan lyder: hur många procent tror ni av alla dumpenhängare består av medelålders ,överviktiga,gråhåriga kvinnor med glasögon?

Skulle personligen säga att procenten är ganska hög fast det skulle vara riktigt kul att få det bekräftat på något sätt.
Tänkte att jag måste kontrollera detta närmare om det verkligen stämmer. Först vill jag säga att du skriver många bra inlägg. Men här har du har fel. Av alla tjejer jag tittade på Dumpens Facebook kunde jag inte hitta någon som var verkligen ful. Men däremot så var 99% av tjejerna och kvinnorna jättesöta. Så hur du kunnat missat detta går utanför mitt förstånd.
Citera
2023-04-02, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Funfor2023
Över 50 000 inlägg och ännu inget förslag på alternativ till Dumpen. Men du kanske kan överraska oss alla med vad ska man göra istället?

Ett alternativ måste ju först kunna visas vara effektivt och frågan är svår, absolut. Men stämmer det att den överväldigande majoriteten av övergrepp begås individer i barnens absoluta närhet så är det ju där som krutet behöver läggas i första hand. När det kommer till internet så har jag flera gånger påpekat att det är de digitala plattformarna där groomingen sker som har det största ansvaret. Det ska inte vara möjligt för anonyma vuxna att oövervakat sitta och sexchatta med minderåriga.

Så fort någon framför relevant kritik mot dumpen så blir responsen alltid "vad ska man göra istället". Det är inte alltid det finns ett svar på den frågan men ifall kritiserade metoder riskerar göra mer skada än nytta så är det självfallet bättre att de upphör även ifall det i nuläget inte finns något bra alternativ.
Citera
2023-04-02, 19:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BeachBob
Tänkte att jag måste kontrollera detta närmare om det verkligen stämmer. Först vill jag säga att du skriver många bra inlägg. Men här har du har fel. Av alla tjejer jag tittade på Dumpens Facebook kunde jag inte hitta någon som var verkligen ful. Men däremot så var 99% av tjejerna och kvinnorna jättesöta. Så hur du kunnat missat detta går utanför mitt förstånd.
Håller med här. Det är inte direkt en samling träsktroll vi pratar om.
Citera
2023-04-02, 19:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Funfor2023
Är din poäng med det här inlägget att man måste ha ett alternativ för att kunna kritisera?
Citera
2023-04-02, 19:30
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Jag kan säga så här, att vad jag har sett så är kritiker till dumpen och liknande organisationer världen om betydligt mer attraktiva än de som är för den här typen av offentlig förnedring.

I andra länder har de något som kallas för ”Pedo hunters” och bara namnet visar hur obildade de är.Det är inte ens pedofiler de jagar fast vad ska man förvänta sig. Det är alltid oattraktiva människor som kommenterar ”hjältar ” ”bra att ni finns” i alla fall större majoritet av de som kommenterar.
Vad du har sett ?
Vilket jävla skämt.
Vad jag sett är ni peddos äckliga och oaptitliga allithop.
Det får dessutom stöd av skräpet som hängts ut på Dumpen.
Citera
2023-04-02, 19:31
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Man märker ju rätt tydligt att de är oerhört mycket mer intresserade av att straffa de gäddor de kan än att faktiskt förhindra övergrepp.
Larvigt uttalande eftersom det är samma sak.
Det ena ger det andra.
Citera
2023-04-02, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vedklyv1980
Uppmärksamheten i media har vänt och frågorna börjar tas på större allvar. Politiker har också uppmärksammat frågorna. Poliser i vissa distrikt har etablerat samarbete. Det går framåt.

Det är i mångt och mycket ett tecken på att synen på deras metoder börjat normaliserats vilket i min mening är ganska illa med tanke på vilka långtgående konsekvenser det skulle kunna för med sig. Men visst är det bra om politikerna verkligen har något förslag på hur man konkret kan lösa problemet, frågan är bara ifall dumpen haft någon påverkan på det initiativet eller inte.
Citera
2023-04-02, 19:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av silopsilop
Larvigt uttalande eftersom det är samma sak.
Det ena ger det andra.
"Jorden är platt! Det ser jag ju!"
Citera
2023-04-02, 19:36
Avslutad
Det kan ju också vara så att dom attraktiva kvinnorna är medlem på facebooken av annan anledning än att dom är frälsta dumplings? Plocka enkla poäng, godhetssignallera eller bara spana in företeelsen.
Senast redigerad av SvenOlavsen 2023-04-02 kl. 19:39.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in