2023-04-02, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Det där med att barn inte kan ge samtycke blir ju dock ett jävla cirkelargument om man diskuterar vad som bör vara lagligt och inte.
Jag förstår att du har ett dilemma, bäst att ge fan i barn helt enkelt.
Citera
2023-04-02, 18:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Vedklyv1980

Sluta maska 🪱 dig
Jag frågade dig vad föräldrarnas åsikt har med saken att göra. Att tolka det som att jag tycker att man ska kunna förgripa sig på barn helt fritt är minst sagt efterblivet.

För att förtydliga eftersom du verkar ha ett udda antal kromosomer:

Jag tycker att det är bra att det är olagligt att ha sex med personer under femton.
Citera
2023-04-02, 18:23
Avslutad
Citat:
Jag förstår att du har ett dilemma, bäst att ge fan i barn helt enkelt.
Jag har inget dilemma. Jag säger bara att det är ett cirkelargument.
Citera
2023-04-02, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Kritik förbjuder Sara och Patrik, Se vad Josefsson och ECT fått utstå. De har skällt dem med det värsta de kunnat komma på, nämligen kommunister.

Ja, de främjar ju inte något debattklimat direkt. Troligtvis för att de är väl medvetna om att de har många kritiker och att det skadar deras business. Bara att kika på deras Facebook, total rundgång och ryggdunk. Satt häromdagen och lyssnade på ett avsnitt av dumpenpodden. Det skulle jag inte ha gjort. Hade kunnat spela bingo på antal argumentationsfel och vinna jackpot varannan minut, helt galet.

Inom vetenskap och forskning brukar man ju säga något i stil med att extraordinary claims require extraordinary evidence. I fallet med dumpen skulle jag nog säga något liknande. Ett så otroligt allvarligt ämne kräver också att de som jobbar med de här frågorna är otroligt seriösa, både individs- och organisationsmässigt. Dumpen fallerar totalt här på alla fronter.

För att kunna ses som seriösa borde de som minst ha utbildad personal, jobba enligt evidensbaserade metoder och ha i alla fall en oberoende aktör som granskar det de gör. Då hade de haft en någorlunda bra grund för att kunna bli tagna på allvar.
Senast redigerad av BobGet 2023-04-02 kl. 18:32.
Citera
2023-04-02, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 60minuter
Jag kan säga så här, att vad jag har sett så är kritiker till dumpen och liknande organisationer världen om betydligt mer attraktiva än de som är för den här typen av offentlig förnedring.

I andra länder har de något som kallas för ”Pedo hunters” och bara namnet visar hur obildade de är.Det är inte ens pedofiler de jagar fast vad ska man förvänta sig. Det är alltid oattraktiva människor som kommenterar ”hjältar ” ”bra att ni finns” i alla fall större majoritet av de som kommenterar.

Du nämner ofta bildning och hur snygg eller ful någon är, de orden på samma fat fungerar mycket dåligt.
nä så funkar det inte.

Men visst kan det stämma att incels ofta upplevs som fula, men det är mer för att dom har fel atityd, sånt smittar ner liksom, och sen har de kläder med konstiga fläckar och ja, dåå sorteras de in i fulfacket, men en människa är sällan ful, det är dess handlingar som bedöms om man ska hamna i fulfacket.

Verkligen jättekonstigt att du blandar in det här med hur folk ser ut som att de tycker en sak på ett visst sätt.
Så fungerar inte människor.

Jag går förbi spegeln och tänker. Jag är ful och då ska jag tycka såhär.

Du vet väl att det finns en för alla, du kan hitta en partner om du tränar i din vardag.

Jag tycker att både Sara och Patrik gör ett bra jobb, men hur de ser ut har ingenting med deras arbete att göra.
Sånt hänger inte ihop.
Krya på dig och öva i vardagen så kommer du se att du hittar någon.
Citera
2023-04-02, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tantpryzeluskus
Du nämner ofta bildning och hur snygg eller ful någon är, de orden på samma fat fungerar mycket dåligt.
nä så funkar det inte.

Men visst kan det stämma att incels ofta upplevs som fula, men det är mer för att dom har fel atityd, sånt smittar ner liksom, och sen har de kläder med konstiga fläckar och ja, dåå sorteras de in i fulfacket, men en människa är sällan ful, det är dess handlingar som bedöms om man ska hamna i fulfacket.

Verkligen jättekonstigt att du blandar in det här med hur folk ser ut som att de tycker en sak på ett visst sätt.

Du vet väl att det finns en för alla, du kan hitta en partner om du tränar i din vardag.

Jag tycker att både Sara och Patrik gör ett bra jobb, men hur de ser ut har ingenting med deras arbete att göra.
Sånt hänger inte ihop.

Håller helt med. Någons utseende är naturligtvis inte relevant i sammanhanget och den typen av argument skadar bara den övriga diskussionen.
Citera
2023-04-02, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BobGet
Ja, de främjar ju inte något debattklimat direkt. Troligtvis för att de är väl medvetna om att de har många kritiker och att det skadar deras business. Bara att kika på deras Facebook, total rundgång och ryggdunk. Satt häromdagen och lyssnade på ett avsnitt av dumpenpodden. Det skulle jag inte ha gjort. Hade kunnat spela bingo på antal argumentationsfel och vinna jackpot varannan minut, helt galet.

Inom vetenskap och forskning brukar man ju säga något i stil med att extraordinary claims require extraordinary evidence. I fallet med dumpen skulle jag nog säga något liknande. Ett så otroligt allvarligt ämne kräver också att de som jobbar med de här frågorna är otroligt seriösa, både individs- och organisationsmässigt. Dumpen fallerar totalt här på alla fronter.

För att kunna ses som seriösa borde de som minst ha utbildad personal, jobba enligt evidensbaserade metoder och ha i alla fall en oberoende aktör som granskar det de gör. Då hade de haft en någorlunda bra grund för att kunna bli tagna på allvar.
Av antalet inlägg i denna tråden att döma så är de absolut tagna på allvar.
Vem hade annars brytt sig så här mycket om outbildad personal och dessutom oseriösa, både individs- och organisationsmässigt…
Citera
2023-04-02, 18:47
Medlem
Citat:
Av antalet inlägg i denna tråden så är de absolut tagna på allvar.
Vem hade annars brytt sig så här mycket om outbildad personal och dessutom oseriösa, både individs- och organisationsmässigt…

Jag menar tagna på allvar i den bemärkelsen om folk ser dem som seriösa eller inte och deras chanser att åstadkomma det de vill. En stor del av uppståndelsen handlar ju om valet av metoder de använder sig utav, inte att de blir tagna på allvar.
Citera
2023-04-02, 18:47
Bannlyst
Citat:
Ja men nu finns inte möjlighet för samtycke för barn, kan du då förlika dig med att ge fan i dem?

Absolut, jag skriver inte till ”barn” så tanten kan vara lugn och sova gott på natten. Det jag menar är att jag förstår inte varför det är olagligt för dem som vill ha sexuellt umgänge att ha det med varandra.
Citera
2023-04-02, 18:48
Avslutad
Citat:
Av antalet inlägg i denna tråden att döma så är de absolut tagna på allvar.
Jag undrar fortfarande på vilket sätt föräldrarnas åsikt är relevanta. Om någon utnyttjar ett barn sexuellt så är det ett brott mot barnet och inte föräldrarna.

Det luktar jävligt mycket hederskultur här...
Citera
2023-04-02, 18:49
Medlem
Och så glömde jag en sak, dumpen är inte toppen men det är vad som finns just nu.
Ni gäddor kan väl berätta hur man skulle fånga 2 gäddor i veckan på et tbra sätt.
Hur vill ni ha spelreglerna?
Berätta så säger vi till dumpen att anpassa sig, dom vill väl utvecklas och bli bättre.
Citera
2023-04-02, 18:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tantpryzeluskus
nä så funkar det inte.

Sånt hänger inte ihop.

Jag tror inte du förstår vad jag menar. Jag menar bara det att det är ett litet intressant sammanträffande att majoriteten av alla som förespråkar dumpen och liknande organisationer, oftast är oattraktiva.

Jag sa ingenting om att man inte får tycka si eller så baserat på hur man ser ut jag bara gjorde en observation.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in