2023-04-01, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rocco433
Hade ett tp-link deco mesh som ställde till det med buffring delux även via tpkabel bytte till en ensam Asus nu tuffar det på hur bra som helst. Även bytt till cloudflare dns i routern från internetleverantörens egna.
Kan va värt o testa om ni har problem
Tack för tips, ska prova ny DNS 👍
Citera
2023-04-02, 09:22
Medlem
Ska förnya nu. Men står att man ska lägga på 10 % på priset, alltså ännu dyrare än 1399 för ett år?

Sen ska jag betala via bt.cx men där står valutan i euro. Blir ju rörigt om jag ska försöka lösa allt i euro.

När jag köpte för ett år sedan så köpte jag för x antal kronor sen kryssa jag i något om att dom står för någon växlingskurs eller dylikt. Var bara att köra på.

Eller gör jag fel?
Citera
2023-04-02, 09:38
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BobboKyl
Ska förnya nu. Men står att man ska lägga på 10 % på priset, alltså ännu dyrare än 1399 för ett år?

Sen ska jag betala via bt.cx men där står valutan i euro. Blir ju rörigt om jag ska försöka lösa allt i euro.

När jag köpte för ett år sedan så köpte jag för x antal kronor sen kryssa jag i något om att dom står för någon växlingskurs eller dylikt. Var bara att köra på.

Eller gör jag fel?

Din säljare borde kunna hjälpa dig med det där. Men ja, priset har höjts.
Citera
2023-04-02, 13:23
Medlem
Citat:

Eller gör jag fel?

Inte jättesvårt att googla fram vad summan i kronor motsvarar i Euro.

Finns ju flera sidor som löser det åt dig.
Tex denna:

https://www.xe.com/currencyconverter/convert/?Amount=1400&From=SEK&To=EUR

Att dom vill att du ska lägga på 10 % är väl för att täcka kostnaden för att du använder tex bt.cx tjänsten. Den är ju inte gratis
Citera
2023-04-02, 13:32
Medlem
Citat:
Jo fast i 9/10 fall är det ju leverantör som ställer till det ändå. Finns bra och dåliga.

Buffring försöker de få till utrustning, ips, router osv.

De flesta har ju 100/100 eller över.

Beroende på vilken leverantör man kör så stämmer inte dina antaganden.

Appar och internetleverantörer ligger bakom den största andelen problem folk har.

Gång på gång hänvisar många till att "ja, men Netflix och Youtube funkar felfritt utan att det laggar"

Folk måste förstå att man inte kan jämföra streamingtjänster som har servrar i Sverige med iptv-tjänster som har servrar i andra länder.

Alla internetleverantörer har inte samma väg fram över internet.

Så kunder kan ha 1000/1000 i hastighet och ändå ha problem.

Första man kan testa är att köra med sin mobiloperatör och se hur det funkar med 4G istället för fibern.
Eller så kan man prova en vpn-tjänst för att få trafiken fram på internet ta en annan och förhoppningsvis bättre väg till servrarna.
Citera
2023-04-02, 16:10
Medlem
AnonymousUser1312s avatar
Ni som har månadsabbonnemang, vad betalar ni för det? Så jag vet vilka priser som är rimliga.
Citera
2023-04-02, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnonymousUser1312
Ni som har månadsabbonnemang, vad betalar ni för det? Så jag vet vilka priser som är rimliga.

Flesta brukar ligga på 300-350.
Vill du testa så börja med 1 månad, men köp sen 1 år ifall du vill spara.

350/mån x 12mån = 4200kr/år

1400/år / 12mån = 116.6666667kr/mån
Citera
2023-04-02, 17:09
Medlem
AnonymousUser1312s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cykelhjelm
Flesta brukar ligga på 300-350.
Vill du testa så börja med 1 månad, men köp sen 1 år ifall du vill spara.

350/mån x 12mån = 4200kr/år

1400/år / 12mån = 116.6666667kr/mån

Ja tänkte testa en månad först. Kollar på tv typ 2h i veckan så behöver en månad för att se om det är värt.
Tack för svar.
Citera
2023-04-02, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnonymousUser1312
Ja tänkte testa en månad först. Kollar på tv typ 2h i veckan så behöver en månad för att se om det är värt.
Tack för svar.

Premium-tjänster från 220 kr och uppåt per månad.
Citera
2023-04-03, 03:57
Medlem
sebastian66s avatar
Jag skulle lätt rekommendera en box som heter T95 på AliExpress. Jag känner gärna boxen i Asien och den funkar helt kanonbra. Det innebär att den kan funka lika bra i Sverige också. Boxen kostar ungefär 300 svenska utan frakt. Sedan kan du köpa iptv program för ungefär 250 till 300 spänn för 6 månader. Då brukar du få mellan 12 och 14.000 olika kanaler att välja på. Kolla gärna upp detta på Aliexpress för att det är en bra plats att handla på. Det kanske tar tre till fyra veckor att leverera från Asien till Sverige men det kanske kan vara värt med tanke på priset
Citera
2023-04-03, 08:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian66
Jag skulle lätt rekommendera en box som heter T95 på AliExpress. Jag känner gärna boxen i Asien och den funkar helt kanonbra. Det innebär att den kan funka lika bra i Sverige också. Boxen kostar ungefär 300 svenska utan frakt. Sedan kan du köpa iptv program för ungefär 250 till 300 spänn för 6 månader. Då brukar du få mellan 12 och 14.000 olika kanaler att välja på. Kolla gärna upp detta på Aliexpress för att det är en bra plats att handla på. Det kanske tar tre till fyra veckor att leverera från Asien till Sverige men det kanske kan vara värt med tanke på priset

Inget slår nya chromecasten, tivimate appen och sen valfri leverantör.

Eller har någon erfarenhet som säger motsatsen?
Citera
2023-04-03, 14:27
Medlem
Jag kör idag med den vanligste IPTV leverantörer som många andra här använder. Med en OpenVPN i routern går all trafik från min Apple TV 4K via den. Det jag kör just nu är Wifi, vilket kanske inte är helt optimalt. Men det finns ingen möjlighet att dra en cat kabel till TV:n.

Det jag undrar är om det finns någon som har jämfört OpenVPN mot Wireguard? Finns det skillnad i stabiliteten? Hastigheten jag har idag på min AppleTV med OpenVPN är 220/220, och jag vet att Wireguard kan leverera högre hastigheter. Däremot så grundar sig min fråga i stabiliteten? Kommer jag uppleva någon skillnad?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in