2023-04-02, 10:25
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tingsryd2.8
Inga droger i Toves kropp enligt obduktionen och alkohol mellan 1,2-1,9 promille, som dock kan ha höjts pga typ förmultningsprocess

Drogtesterna är ganska värdelösa egentligen då man måste veta vilken drog man letar efter, i värsta fall scannar de bara för de 5 mest vanliga.......
Och jag tror att ex GHB (?) ör mycket svårt att spåra då det finns naturligt i kroppen, samt försvinner ur kroppen mycket snabbt. Och det används som daterapedrog........några droppar i drinken/vinglaset.......
Dessutom har JJ säkerligen haft tillgång till olika hästmediciner.....

Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Jag funderade just den klämda handen med fingrar; om det var så att J drog in T i badrummet och låste dörren, kan handen först ha kommit i kläm?

Jaa, inte alls omöjligt, men det kan nog också faktiskt vara en försvarsskada, ta upp högerhanden för ansiktet(huvudet för att parera ett slag.......

Citat:
Ursprungligen postat av Korinne
Ja, jag tycker det är konstigt också.
Lämnar man någon i en lägenhet med en död kropp.
Eller som du säger är rädd för att M ska gå därifrån eller ringa polisen.
Och varför säger hon inte bara nej till grannen, jag ångrar mig.
Är det för att hon tänker att på McD kan jag få alibi, folk kan se mig där.
Och det var kanske därför hon så desperat sprang ur bilen till en annan bil... för att folk skulle se henne... ge henne alibi.

Citat:
Ursprungligen postat av Kaldera
J vet att hon inte ringer snuten för M har varit delaktig i att T inte längre är i livet!

Om M inte varit med och tagit T liv, då hade J inte kunnat lita på M. J litar alltså på M eftersom de var tillsammans när de tog livet av T.

Men om man tänker åt andra hållet så kan man säga att JJ ÖVERGER MH på brottsplatsen, med ett lik!

JJ vet ju inte OM någon annan granne har larmat räddningstjänst. JJ VET att grannar har störts av oljud från JJs lägenhet. Det finns ju i alla fall 2 grannar till, som är hemma.......

Så om räddningstjänst dyker upp så är ju JJ (mycket lämpligt) inte ens hemma, bara MH.......
Citera
2023-04-02, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Romper
Vad anser du vara "konstigt"?

Nej jag vet inte, det var bara en känsla av osäkerhet man fick när jag läste FUP, sen har det hängt med under rättegången och att jag kände att det inte gick å lita på den fullt ut, jag vet inte.
Citera
2023-04-02, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Drogtesterna är ganska värdelösa egentligen då man måste veta vilken drog man letar efter, i värsta fall scannar de bara för de 5 mest vanliga.......
Och jag tror att ex GHB (?) ör mycket svårt att spåra då det finns naturligt i kroppen, samt försvinner ur kroppen mycket snabbt. Och det används som daterapedrog........några droppar i drinken/vinglaset.......
Dessutom har JJ säkerligen haft tillgång till olika hästmediciner.....

Jaa, inte alls omöjligt, men det kan nog också faktiskt vara en försvarsskada, ta upp högerhanden för ansiktet(huvudet för att parera ett slag.......

Men om man tänker åt andra hållet så kan man säga att JJ ÖVERGER MH på brottsplatsen, med ett lik!

JJ vet ju inte OM någon annan granne har larmat räddningstjänst. JJ VET att grannar har störts av oljud från JJs lägenhet. Det finns ju i alla fall 2 grannar till, som är hemma.......

Så om räddningstjänst dyker upp så är ju JJ (mycket lämpligt) inte ens hemma, bara MH...
....
Det fetstilta...
Det tyder på att J har gömt kroppen i förrådet ifall polisen kommer.
Citera
2023-04-02, 10:33
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av argusmaximus
Intressant att du tar upp confirmation bias. Det är precis det jag läser in de som försöker desperat hitta luckor för att MH är oskyldig.

Tydligare exempel på desperation än dina kommentarer är nog svårt att hitta.

Citat:
- Det är oerhört svårt för JJ att ensam mörda TT, nästintill omöjligt utan en längre fajt och rop.

En strypning kan gå på tio sekunder, och den som stryps kan inte yppa ett endaste ljud. Din kommentar är okunnig, påhittat, desperat.

Citat:
- MHs agerande innan och efter mordet är långtifrån något man skulle förvänta sig från en oskyldig.

Snacka om desperat svammel.
Innan mordet finns inget uppseendeväckande beteende från MH. Hennes agerande efter mordet är förklarat och i sig inte ens unikt. Ännu en desperat påhittad kommentar.

Citat:
- Hennes mobil rörde sig minuter efter att TT dog, 0243. Ändå säger hon sig inte sett eller hört något.

Mobilen rörde sig. MH vände sig om i sängen...
Vi vet inte exakt vilken minut TT dog.
Vi vet inte var MH befann sig när TT dog.
Varför rörde sig inte MHs mobil NÄR TT mördades och det skall ha varit ett sådant bråk? Bara ännu mer desperat svammel från dig 🤣

Citat:
Notera: det är fakta som går emot MH, inte confirmation bias. Vad är det som driver de som desperat försöker göra henne oskyldig? Confirmation bias, med en släng av halo-effekten och group thinking förmodligen.

Fakta? Du har knappt får med en enda faktapunkt ovan. Det är desperat svammel från början till slut.
Senast redigerad av trngw 2023-04-02 kl. 11:06.
Citera
2023-04-02, 10:34
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteanti
Nej jag vet inte, det var bara en känsla av osäkerhet man fick när jag läste FUP, sen har det hängt med under rättegången och att jag kände att det inte gick å lita på den fullt ut, jag vet inte.
Om tex. JJs advokat Clea hade haft tvivel på att något skulle vara konstigt med obduktionen, slutgiltiga intyget ang. dödsorsak så kunde hon kallat in en annan oberoende "Expert".

Har hon gjort det?

NEJ!
Senast redigerad av Romper 2023-04-02 kl. 10:38. Anledning: .
Citera
2023-04-02, 10:36
Medlem
Citat:
Om tex. JJs advokat Clea hade haft tvivel på att något skulle vara konstigt med obduktionen, slutgiltiga intyget ang. dödsorsak så kunde hon kallat in ett oberoende annan "Expert".

Har hon gjort det?

NEJ!

Nu vet jag inte vad du svarar på riktigt? Jag tror det passar försvaret ganska bra, det hade nog iaf inte blivit bättre sett utifrån hennes sida med en expert
Senast redigerad av anteanti 2023-04-02 kl. 10:40.
Citera
2023-04-02, 10:43
Medlem
trngws avatar
Det är en intressant frågeställning det här med MHs mobils rörelser.

Det är något som MH-hatarna desperat klamrar sig fast vid. Att MHs mobil rörde sig 10-15 minuter innan mordet och igen 10-20 minuter efter mordet.

Det faktum att MHs mobil kan ha registrerat rörelse när MH låg på sängen och sov vägrar MH-hatarna desperat att ens kommentera. Huvudet i sanden.

Samma visa med den mest intressanta frågan. Under hela den korta tidsperiod då TT har mördats, då är MHs mobil blick stilla.

När MH är med och fäller TT till golvet, åsamkar henne en huvudskada, brottar ner henne och med våld håller fast hennes huvud, då rör sig mobilen inte ett skvatt.

Också detta vägrar MH-hatarna desperat att kommentera.
Citera
2023-04-02, 10:44
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteanti
Nu vet jag inte vad du svarar på riktigt? Jag tror det passar försvaret ganska bra

Det jag Fetade. "Ursprungligen postat av anteanti
Nej jag vet inte, det var bara en känsla av osäkerhet man fick när jag läste FUP, sen har det hängt med under rättegången och att jag kände att det inte gick å lita på den fullt ut, jag vet inte."

att jag kände att det inte gick å lita på den fullt ut

Vad menar du med försvaret?
Det du det tror passar ganska bra.
Citera
2023-04-02, 10:45
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korinne
Det fetstilta...
Det tyder på att J har gömt kroppen i förrådet ifall polisen kommer.
Om J befarat att polisen skulle komma tror jag att hon låtit T ligga kvar i lgh. J är på McD, M är ensam med T. Vem skulle mest troligt bli misstänkt?
Citera
2023-04-02, 10:47
Medlem
Pythia_88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jesss1234
J hade sagt det till henne tror jag. Dock känns det som att hon säger så för att förklaringen att hon sov igenom allt ska verka rimligare.

M berättar även att J har berättat att J låser toalettdörren för att M inte ska höra vad som händer på toaletten. Vad har en låst dörr med hörseln att göra? M har ett mycket bra detaljminne när det kommer till vad J har berättat.
Citera
2023-04-02, 10:50
Medlem
Citat:
Det jag Fetade. "Ursprungligen postat av anteanti
Nej jag vet inte, det var bara en känsla av osäkerhet man fick när jag läste FUP, sen har det hängt med under rättegången och att jag kände att det inte gick å lita på den fullt ut, jag vet inte."

att jag kände att det inte gick å lita på den fullt ut

Vad menar du med försvaret?
Det du det tror passar ganska bra.

Om det nu är så att Clea tycker det finns luckor i nuvarande utlåtande ifrån rättsläkare, vilket hon hävdat och jag själv kan tycka stämma, då kan det ju vara så att det ändå passar henne ganska bra till skillnad ifrån att kalla in en expert som i värsta fall kan styrka åklagarsidans påstådda händelseförlopp
Citera
2023-04-02, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Det är en intressant frågeställning det här med MHs mobils rörelser.

Det är något som MH-hatarna desperat klamrar sig fast vid. Att MHs mobil rörde sig 10-15 minuter innan mordet och igen 10-20 minuter efter mordet.

Det faktum att MHs mobil kan ha registrerat rörelse när MH låg på sängen och sov vägrar MH-hatarna desperat att ens kommentera. Huvudet i sanden.

Samma visa med den mest intressanta frågan. Under hela den korta tidsperiod då TT har mördats, då är MHs mobil blick stilla.

När MH är med och fäller TT till golvet, åsamkar henne en huvudskada, brottar ner henne och med våld håller fast hennes huvud, då rör sig mobilen inte ett skvatt.

Också detta vägrar MH-hatarna desperat att kommentera.

Hade MH varit rädd för J och inte inblandad så hade MH sprungit därifrån och ringt polisen. Då hade hon inte behövt vara rädd längre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in