Citat:
Drogtesterna är ganska värdelösa egentligen då man måste veta vilken drog man letar efter, i värsta fall scannar de bara för de 5 mest vanliga.......
Och jag tror att ex GHB (?) ör mycket svårt att spåra då det finns naturligt i kroppen, samt försvinner ur kroppen mycket snabbt. Och det används som daterapedrog........några droppar i drinken/vinglaset.......
Dessutom har JJ säkerligen haft tillgång till olika hästmediciner.....
Citat:
Jaa, inte alls omöjligt, men det kan nog också faktiskt vara en försvarsskada, ta upp högerhanden för ansiktet(huvudet för att parera ett slag.......
Citat:
Ja, jag tycker det är konstigt också.
Lämnar man någon i en lägenhet med en död kropp.
Eller som du säger är rädd för att M ska gå därifrån eller ringa polisen.
Och varför säger hon inte bara nej till grannen, jag ångrar mig.
Är det för att hon tänker att på McD kan jag få alibi, folk kan se mig där.
Och det var kanske därför hon så desperat sprang ur bilen till en annan bil... för att folk skulle se henne... ge henne alibi.
Lämnar man någon i en lägenhet med en död kropp.
Eller som du säger är rädd för att M ska gå därifrån eller ringa polisen.
Och varför säger hon inte bara nej till grannen, jag ångrar mig.
Är det för att hon tänker att på McD kan jag få alibi, folk kan se mig där.
Och det var kanske därför hon så desperat sprang ur bilen till en annan bil... för att folk skulle se henne... ge henne alibi.
Citat:
Men om man tänker åt andra hållet så kan man säga att JJ ÖVERGER MH på brottsplatsen, med ett lik!
JJ vet ju inte OM någon annan granne har larmat räddningstjänst. JJ VET att grannar har störts av oljud från JJs lägenhet. Det finns ju i alla fall 2 grannar till, som är hemma.......
Så om räddningstjänst dyker upp så är ju JJ (mycket lämpligt) inte ens hemma, bara MH.......