2023-04-01, 22:42
Medlem
PerniWhas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Svenskar byter in sin bil mot en ny eller beg på seriösa bilfirmor, så enkelt är det.
Håller med. De gånger det varit aktuellt med flongnya bilar har jag bytt in den jag haft. Absolut aningens sämre pris/förtjänst men man vet att man blir av med den.
Citera
2023-04-01, 22:49
Medlem
Jag kollar alltid ägarhistoriken på biluppgifter.
Om någon har ägt bilen en kort tid, typ 1-2 månader är jag inte intresserad.
Antingen är det fel på den eller så är det en privat bilhandlare.
En majoritet av bilar på blocket runt 15-30 k är sådana bilar.
om man går på a-kassa och vill dryga ut sin kassa så finns stora möjligheter att tjäna pengar på att sälja bilar privat.

Men sen finns det också lite naiva personer som köper manuellväxlad bil innan dom tagit automatväxlad körkort, och inte har parkering.
Citera
2023-04-01, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lumbago
Kan du förklara närmare hur man blir lurad på viköperdinbil?
Själv har jag bara prövat en enda gång än så länge, att sälja en bil till dem. Men det var helt krångelfritt och jag fick bra betalt.

Du får mycket mindre för din bil än vad du hade fått ifall du sålde den privat.
Citera
2023-04-01, 23:16
Medlem
För at du måste blåsa folk på pengar för att tjäna pengar på försäljning av bilar. Invandrare har inga problem med att lura svenskar. At vara duktig på att pruta ger hög status i arab-världen. Skitbilarna säljer dom til svennebanan, dom bra till personer inom klanen, skulle dom visa sig vara skit åker dom tillbaka in i butiken og ut til dumsvenne.

Regel nummer 1 när köper/säljer bil är håll dig undan invandrare. Polacker och annat skit från öst om stockholm + folk som gillar "att meka" ska man hellre inte köpa från i regel, är ofta sönderskruvat skit.

Bästa är att köpa från hederlig svensk bilaffär för lite mer pengar och sen kör man bilen tills den skrotas, då blir det inget tjafs med försäljning.
Citera
2023-04-02, 00:19
Medlem
DumSKALLEN123s avatar
Om man letar efter Audi,BMW eller Mercedes i en storstads ort, så ja. Annars är det nog väldigt många svenskar också
Citera
2023-04-02, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hddv1
Invandrare sociala människor inte rädda för att prata med folk svenskar lider av social fobi och säljer via bilförsäljare imao? 😀

Ja, exakt. Finns ju mängder med trådar skrivna av livrädda Svenskar som tror dom ska bli ihjälslagna så fort första spekulanten dyker upp och som får permanent PTSD om köparen inte accepterar att köpa direkt till utsatt pris.
Citera
2023-04-02, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goderian2
Jag kollar alltid ägarhistoriken på biluppgifter.
Om någon har ägt bilen en kort tid, typ 1-2 månader är jag inte intresserad.
Antingen är det fel på den eller så är det en privat bilhandlare.
En majoritet av bilar på blocket runt 15-30 k är sådana bilar.
om man går på a-kassa och vill dryga ut sin kassa så finns stora möjligheter att tjäna pengar på att sälja bilar privat.

Men sen finns det också lite naiva personer som köper manuellväxlad bil innan dom tagit automatväxlad körkort, och inte har parkering.

Kan ju vara byten också. Sen behöver det ju inte vara fel om en kille som jobbar på VAG eller liknande köper en golf med defekt låda och kastar i en ny någon kväll.

Han gör förmodligen lika bra jobb åt sig själv på kvällen som han gör med kundbilarna dagtid.
Citera
2023-04-02, 09:53
Medlem
Miffotmorgans avatar
Ökenfolk är inte altruistiska.
Man lurar och bedrar människor, det ligger i genetiken.
Köpslår och gör affärer på ett hetsigt vis, alla som har rest världen över har bemöt detta beteendet.
Besök kamelmarknaden i Kairo så ska ni få se.

Har ni blivit kallad blåögd någon gång, tänk på vad det innebär.
Citera
2023-04-02, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
Facebook marketplace, blocket etc, nästan bara invandrare? Vad är det med dem? En jävla ruljans är det
Behövs ingen direkt utbildning för att luras.
RH garanti ingår alltid.
Man kan gå klädd i kostym och slips.
Man kan "flasha" omkring och ge en bild av förmögen.
Klagar man på något fel, får man snabbt reda på att de har stor släkt..
Citera
2023-04-02, 10:09
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmsjevel
Hur har du kommit fram till detta? Var tvungen att kolla på blocket och kan inte hålla med dig. Av 20 annonser var det 17st vars säljare hade tydligt svenskklingande namn, 2st lät utländska och en hade en mailadress som inte avslöjade något.

Är det typiska ”babbebilar” du är ute efter kanske?
Ring upp dom och lyssna på deras svenska språk så fattar du hur det ligger till.
Citera
2023-04-02, 10:12
Medlem
LKKINGENs avatar
Bilhandlare är ättlingar till gamla tiders häst- och pälshandlare.

Ligger i generna hos de mörkare arterna att ljuga samvetslöst, kommer sig liksom naturligt för dem.
Citera
2023-04-02, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmsjevel
Hur har du kommit fram till detta? Var tvungen att kolla på blocket och kan inte hålla med dig. Av 20 annonser var det 17st vars säljare hade tydligt svenskklingande namn, 2st lät utländska och en hade en mailadress som inte avslöjade något.

Är det typiska ”babbebilar” du är ute efter kanske?
Lät du dig luras av de svenskklingande namnen? Det vill säga namnbytena eller målvakterna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in