2023-04-01, 20:09
Medlem
Invandrare sociala människor inte rädda för att prata med folk svenskar lider av social fobi och säljer via bilförsäljare imao? 😀
Citera
2023-04-01, 20:16
Medlem
killawifes avatar
Varför är det nästan bara på flashback som någon skulle påbörja tråden "varför är det nästan bara invandrare som säljer beg. bilar?"? För det har ju inget med verkligheten att göra. Jag skulle kunna gå in i en av mina bil köp/sälj grupper på fb nu och plocka fram 100 beg. bilar som säljs av folk med svenskklingande namn direkt.

Men som svar på frågan så handlar det troligtvis om perspektiv. Man ser vad man vill se helt enkelt.
Citera
2023-04-01, 20:30
Medlem
Saltkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmsjevel
Hur har du kommit fram till detta? Var tvungen att kolla på blocket och kan inte hålla med dig. Av 20 annonser var det 17st vars säljare hade tydligt svenskklingande namn, 2st lät utländska och en hade en mailadress som inte avslöjade något.

Är det typiska ”babbebilar” du är ute efter kanske?

Sålde min bil nyligen till en som var verifierad och hade ett svenskt namn. När han kom förbi var det en Afghan som stod och skulle pruta i 20 minuter. Gav inte in såklart, drygt jävla fanskap.
Citera
2023-04-01, 20:31
Medlem
Det beror på att invandrare lagar sina bilar på billiga invandrar bilverkstäder som är lite sådär med att skruva på bilar och när det blivit lite för mycket fel pga det, så säljer man, och då kan man inte sälja på en seriös firma utan kränger bilen på Blocket.
Citera
2023-04-01, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pungpuckel
Det finns en anledning till att biköperdinbil.se har blivit så populärt.
Svenskar pallar inte med allt fiffel och lurendrejeri som ett sälj eller köp med en invandrare innebär.

Sist jag sålde en bil så la jag upp den på www.wayke.se. Där ser alla bilfirmor som är anslutna det och inga privatpersoner. Jag hade rätt så klart för mig vad jag skulle få för bilen om jag sålde den privat och en bilfirma erbjöd mig ett pris som motsvarade det.
Citera
2023-04-01, 21:19
Medlem
Gör er själv en tjänst och handla inte bilar av invandrare, varken privat eller företag. Bilhandlare är förvisso alltid lurendrejare med araber tar det till en helt ny nivå.

Mot mitt förnuft och tidigare erfarenheter gjorde jag ändå ett bilköp på en skum babbefirma. Allt såg bra ut, tog den till och med till en verkstad och det var grönt ljus. Sen körde jag den i tvätten ett par gånger och halva lacken ramlar av och visar hur biljäveln är helt sönderrostad Det går inte att komma undan, de blåser dig ALLTID och de är jävligt skickliga på det. Svårt för hedersamma svenska bilhandlare att konkurrera med den klassen av blåsare.
Citera
2023-04-01, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gimmi1985
Så inga invandrare har ”svenska” namn menar du?
Inte så många bebisar i Teheran och Kabul som blir döpta till Håkan och Peter..
Lätt att starta beg bil bisnes när man har fått "starta eget"bidrag av staten så fort man lyckades komma in i landet i form av bla.uteblivna barnbidrag och barnpensioner I saftiga klumpsummor ..såna summor som vanliga svenskar ser aldrig i sina liv..
många har dessutom startkapital i bankkonton i deras hemländer som går att flytta till Sverige med några knapptryck på datan.
Svenska myndigheter kan inte på något sätt kontrollera utländska konton utanför EU.
Inga swish där ikke..
Citera
2023-04-01, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
Facebook marketplace, blocket etc, nästan bara invandrare? Vad är det med dem? En jävla ruljans är det

För att många svenskar har insett att de är farligt att sälja bil på nätet. Bättre med en bra bilhandlare även om det kostar eller möjligen kanske till någon man känner..
Citera
2023-04-01, 22:00
Medlem
Pungpuckels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zapohd
Sist jag sålde en bil så la jag upp den på www.wayke.se. Där ser alla bilfirmor som är anslutna det och inga privatpersoner. Jag hade rätt så klart för mig vad jag skulle få för bilen om jag sålde den privat och en bilfirma erbjöd mig ett pris som motsvarade det.

Sedärja, inte hört talas om, men det är ju ett bra alternativ att jämföra med i det läget.
Citera
2023-04-01, 22:34
Medlem
Yggdrasil12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pungpuckel
Det finns en anledning till att biköperdinbil.se har blivit så populärt.
Svenskar pallar inte med allt fiffel och lurendrejeri som ett sälj eller köp med en invandrare innebär.

Det är så jävla sant. Lägger man ut bil på blocket ringer det konstant. Spelar ingen roll om det är en fet bmw eller en kia.
Citera
2023-04-01, 22:38
Medlem
Yggdrasil12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Losnut
Gör er själv en tjänst och handla inte bilar av invandrare, varken privat eller företag. Bilhandlare är förvisso alltid lurendrejare med araber tar det till en helt ny nivå.

Mot mitt förnuft och tidigare erfarenheter gjorde jag ändå ett bilköp på en skum babbefirma. Allt såg bra ut, tog den till och med till en verkstad och det var grönt ljus. Sen körde jag den i tvätten ett par gånger och halva lacken ramlar av och visar hur biljäveln är helt sönderrostad Det går inte att komma undan, de blåser dig ALLTID och de är jävligt skickliga på det. Svårt för hedersamma svenska bilhandlare att konkurrera med den klassen av blåsare.

Minsta mygel med miltalen eller om bilen varit krockad så åker man dit och det blir prick i polisregistret iallafall i Tyskland. Kan till och med gå så långt att firman tvingas stänga. Säger inte att allt som säljs i Tyskland är bättre än Sverige men majoriteten är nog bättre servade
Citera
2023-04-01, 22:38
Medlem
Lumbagos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Confusedsoul
Exakt, svenskar tycker om att bli lurade och utskrattade på gammalt och hederligt svenskt sätt bakom stängda dörrar.
Kan du förklara närmare hur man blir lurad på viköperdinbil?
Själv har jag bara prövat en enda gång än så länge, att sälja en bil till dem. Men det var helt krångelfritt och jag fick bra betalt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in