2023-04-02, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Nu minns jag inte exakt vad pappan sa om detta i förhören
Men han hittade burken och ifrågasatte M
Om jag inte minns fel så hade hon sagt
J tyckte det var fel färg på den burk M hade så J hade en annan färg
Endast J sprayade

Men M var med och även en person till
Hm kan det ha varit J senaste ex pojkvän?

F var inte med under tiden men han körde de dit och hämtade upp de efteråt. Han lämnade sedan M hos sina föräldrar Han visste att J skulle köpa färg för att spraya bilen. Men han avrådde inte för hon hade gjort det ändå sa han. Han sa att det J som är hjärnan bakom och han trodde att M inte ville vara med på det egentligen.
Citera
2023-04-02, 01:03
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Precis den information som jag skrev om tidigare, såklart. Godnatt.

Hoppsan. Du har ingen aning alltså. Och så sa du godnatt och försvann. Som en feg liten hund med svansen mellan benen. Ja jösses vad patetiska ni är, era troll

Nåja, du får återkomma när du har läst FUPen och kan hänvisa till tidpunkten när du menar att MH börjar prata.
Citera
2023-04-02, 01:08
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheReef
Alltså fyfan vilken dålig åklagare, så jävla sämst. Finns så extremt många och bra frågor och anmärkningar han hade kunnat ta upp men det gjorde han inte!!

Jag håller med dig om att åklagarens presentation och förhör var relativt tunna.

Samtidigt är det dock viktigt att tänka på att åklagaren har att bevisa gärningarna. Han skall presentera det som leder i bevis, och inte slösa rättens tid med allehanda frågor.
Och sanningen å säga så hade han kanske inte så himla mycket mer att komma med.

Då är jag faktiskt mer skeptisk emot försvararna. Clea var ju bara en total katastrof för sin klient JJ. MHs försvarare gjorde ett klart bättre jobb, men hade också kunnat göra rätt mycket bättre dels med att väcka rimligt tvivel och även genom att ifrågasätta delar av den tekniska bevisningen. Men å andra sidan så var det väl inte så mycket av den som framkom vid rättegången. Så han kanske egentligen trots allt gjorde vad han kunde.

Det känns lite som att Rullman skjuter rejält från höften och bara förväntar sig att rätten ska köpa vad han säger utan vidare, särskilt var gäller MH. Båda var i lägenheten alltså måste båda vara skyldiga, verkar det som han tycker att rätten skall resonera. Ungefär så som många mindre begåvade här i tråden tänker. Vi får hoppas att tingsrätten har lite mer kompetens och integritet än så.
Citera
2023-04-02, 01:11
Medlem
Citat:
När man tänker på det, vilket mod J hade ändå. Menar när hon åkte iväg till mcd, jag hade varit pissrädd att MH ringer snuten och tjallar under tiden..
Ja, jag tycker det är konstigt också.
Lämnar man någon i en lägenhet med en död kropp.
Eller som du säger är rädd för att M ska gå därifrån eller ringa polisen.
Och varför säger hon inte bara nej till grannen, jag ångrar mig.
Är det för att hon tänker att på McD kan jag få alibi, folk kan se mig där.
Och det var kanske därför hon så desperat sprang ur bilen till en annan bil... för att folk skulle se henne... ge henne alibi.
Citera
2023-04-02, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Precis, om M befinns skyldig till mord så måste det ju finnas tillräckligt med underlag för att fälla henne. Man kan liksom inte bara anta att en full ungdom omöjligt kan somna titt som tätt mitt i natten och ta för givet att denna ska registrera ljud inifrån toaletten.

En fruktansvärd och fullkomligt brutal gärning har begåtts och då är det lätt att låta sig dras med känslomässigt. Men M kan faktiskt vara oskyldig till huvudgärningen. Och då vore det skandal om hon döms till mord.

M har själv sagt att hon hämtar sin mobil vid det andra tillfället. - Varför har inte advokaten snappat upp det, för den tiden talar till M:s fördel?
Så även den första tiden då hon förmodligen också tar med sig mobilen ut till badrummet. - Varför ställer man ingen fråga om hon tog med sig mobilen?

Efter rättegången får jag uppfattningen att åklagaren bara hade bestämt sig från första början att båda är skyldiga till huvudbrottet.
Ändå framkom det i förhöret med rättsläkaren att det var "möjligt" att J ensam hade kunnat fixera T:s armar med sina ben.
Hon fick också frågan om någon annan hade kunnat hålla nere T:s armar på det sätt J beskriver. Svaret blev att sannolikheten för just det ansågs "liten".

Konfirmeringsbias?

Inte hängt med i hur åklagaren resonerade under rättegången men han hade en linje som bygger på förhör och IT antar jag? Var den kristallklar hur han menar hände? Ju fler brister i det resonemanget desto lägre chans hon döms för mord antar jag.

Ber om ursäkt om detta lyfts fram femtioelva ggr redan.

Försöker just nu fatta varför det saknas t.ex. en analys av Toves Google Takeout.
De som har Google-konto kan gå till takeout.google.com så ser man vad jag menar. Utifrån den hade man kanske kunnat få lite mer detaljer kring inte bara var mobilen slutar kommunicera utan även ledtrådar till vad som hände i lgh?
Citera
2023-04-02, 01:15
Medlem
Citat:
När man tänker på det, vilket mod J hade ändå. Menar när hon åkte iväg till mcd, jag hade varit pissrädd att MH ringer snuten och tjallar under tiden..

J vet att hon inte ringer snuten för M har varit delaktig i att T inte längre är i livet!

Om M inte varit med och tagit T liv, då hade J inte kunnat lita på M. J litar alltså på M eftersom de var tillsammans när de tog livet av T.
Citera
2023-04-02, 01:30
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Rättsläkaren uppgav väl också att T inte varit medvetslös av ett fall? Hon slog sig aldrig så illa att hon blivit medvetslös?
Det blir ju också väldigt svårt att förklara varifrån de där 5-10 sparkljuden från badrummet skulle kommit om T varit medvetslös. Mer troligt att hon sparkade vilt i väggen och försökte komma loss från strypgreppet.

Fattar inte varför hon inte försöker knäa JLJ... i ryggen med all kraft... vilket hon rimligen bör ha kunnat gjort om hon har benen fria för att kunna sparka?

Jag blir inte klok... på det samtidig vill jag inte spekulera i det heller... men jag hoppas verkligen någon vänlig själ kommer att ge JLJ och MH samma behandling de gav TT...
Citera
2023-04-02, 01:31
Medlem
trngws avatar
Citat:

Ja, det där är en märklig detalj.

Den skulle kunna förklaras av att MH inte visste vad som skett.

JJ kan ha känt sig någorlunda trygg med att lämna en lägenhet med en död Tove och en ovetandes sovande MH.

Det skulle också förklara JJs behov av att stå i kontakt med MH. Att få en form av bekräftelse på att allt var i sin ordning i lägenheten. Att MH inte upptäckt något.
Citera
2023-04-02, 01:36
Medlem
Poesidamens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korinne
Ja, jag tycker det är konstigt också.
Lämnar man någon i en lägenhet med en död kropp.
Eller som du säger är rädd för att M ska gå därifrån eller ringa polisen.
Och varför säger hon inte bara nej till grannen, jag ångrar mig.
Är det för att hon tänker att på McD kan jag få alibi, folk kan se mig där.
Och det var kanske därför hon så desperat sprang ur bilen till en annan bil... för att folk skulle se henne... ge henne alibi.

Jag tänkte också så, att hon rusade ut till den andra bilen för att få alibi. Hon hade ju sagt att det var en av hennes bästa vänner i bilen.. Var det inte också så att att i FUP, så sa den killen eh nja vi är typ bekanta😂
Citera
2023-04-02, 01:38
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Ja det kan absolut ha gått till så.

Det som jag förvånas över i allt detta med kanske klämd hand, någon som knuffar in någon i badrummet och flertal skador på Ts kropp som uppkommit före döden.
Varför hör inte grannarna att Tove skriker? Skriker på hjälp?

Enligt J sa T ”-Vad fan gör ni?”

Det är lite konstigt att T verkar så förvånad, eftersom T egentligen både var varnad för J&M av sin pojkvän som avrått henne från att gå med dem hem till J och T dessutom visste om den tidigare mordbranden tidigare under året. T borde helt enkelt varit lite mer på sin vakt kan man tycka och reagerat direkt när hon höll på bli instängd i badrummet med J ( eller med J och M).

Stackars Tove! Förstår att anhöriga inte orkade med alla detaljer under rättegången.
Hon hann nog inte skrika på hjälp, tänker jag. Först förvånad när hon knäas av J och faller hårt mot golvet. Fallet i sig kan ha resulterat i att T går in i sig själv och koncentrerar sig på smärtan i ryggen och huvudet.
Sedan sätter sig J plötsligt grensle över henne och griper tag runt halsen. Eftersom greppet, enligt rättsläkaren, har varit djupt och starkt och att J kom åt artärerna så kan T också ha tuppat av ganska omgående?

Försiktigheten kan ha försvunnit med alkoholen tillsammans med en vilja att lösa en långvarig konflikt.
På sätt och vis är ju även T starkt påverkad av J när hon skär sig efter ett gräl med J. Hon kunde inte släppa relationen fullt ut, trots all destruktivitet den förde med sig.
Citera
2023-04-02, 01:45
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.Salander
Det jag fann intressant är att det kan förklara varför ljuden från toaletten inte nådde en eventuellt sovande Maja om dörren var stängd.

Fast det är helt orimligt... när någon slår i badrums väggen hos mig så hörs det högt och tydligt in till mitt rum...
Citera
2023-04-02, 01:51
Medlem
Fibonaccitals avatar
Just nu känner jag att detta Tove fallet tar för mycket energi.

Den där JJ må vara världens smartaste men hon tänker ju inte längre än näsan räcker.

Allt man gör i livet får konsekvenser.

Men så långt har hon inte kunnat räkna ut.

Hon klarar inte ens av att ha viss framförhållning i sina handlingar.
d.v.s tänka runt hörnet gånger 3.

Hon är i min värld ganska korkad egentligen!

That said. Goodnight...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in