Citat:
Ursprungligen postat av
trngw
Det är du som inte hänger med.
Hur kan det vara jag, när det var du som inte förstod vad som skrevs?
Citat:
Det var inte första gången MH vägrade följa JJ, nej.
Och detta kan du alltså bevisa? Låt höra.
Citat:
Det är baserat på vad som framkommer i FUP.
FUP bevisar inte detta på något sätt. Tvärtom så tyder det mesta på att hon var där. Aktbilaga 153, från sidan 1207.
Citat:
Återigen hittar du på grejer. MH visste inte exakt hur J eldat.
Jo:
"Eh, nej men hon har varit arg på både My och Tove under en längre period och ja så kom
hon på idén att ja försöka bränna inne dem när de var hemma hos, när Tove och My var
hemma hos sin pappa helt enkelt och jag hon berättade det här för mig, hennes planer och så
där. Och då var det att hon, ja hon köpte handsprit och sen tog ja men papperskassar och
hällde liksom handsprit på dem och sen, och sen tände eld då utanför ja vid dörren hos Tove
och Mys pappa. Eh, ja som tur var så tog det inte riktigt och Johanna ville att jag skulle var
med på detta men jag vägrade."
"det finns en dörr som man kan gå in genom vid Mys gamla sovrum typ. Det är
en korridor och sen är det en toalett och så är det ett rum där och sen är det en dörr här på
sidan."
Hon berättar var, hur och med vad. Det tyder starkt på att hon var där.
Likadant med den andra branden:
"åkte till hans dåvarande lägenhet och hade med sig, eh, någon så här träbits kuber som man, ja
som man kan ha om man ska grilla eller och så. Eh, och ja hon tände på den med ett, vad
heter det, eh, brännvätska och på dörren och ja hon tände på och springer ner i trapphuset och
det börjar brinna men H hade ett brandlarm inne i lägenheten så det började ju att tjuta.
Ja. Så han klarade sig.
F: Du sa att hon sprang ner, vart tog hon vägen sen?
M: Ja alltså hon sprang, alltså han bor lite längre upp i trapphuset så hon sprang liksom ner
för ja en trappa, alltså en trappa ner och ställde sig liksom och kollade ifall, ja, ifall det tog eld
och så.
F: Vad gör hon sen då?
M: Eh, nej men sen så jag vet inte om hon tar bilen därifrån eller om hon går men i alla fall så
går hon och bränner ner ett annat, ett annat hus för att, ja förvirra helt enkelt.
F: Hon brände ner ett annat hus?
M: Mmm.
F: Okej.
M: Det var alltså ett hus som skulle renoveras som ingen bodde i eller så. Ja.
F: Och hur gjorde hon när hon gjorde det?
M: Ja det var samma sak. Eh, ja hällde brännvätska på dörren en sådan träkub och tände på
och gick därifrån.
F: Och vart tog hon vägen när hon gick därifrån då?
M: Eh, ja antingen så gick hon till bilen eller så, eller så tog hon bilen därifrån och åkte
tillbaka till skogen.
BF: Till dig?
M: Ja till mig"
Citat:
Det är nog bara du som tycker att det är märkligt om den som just begått ett mord direkt efter det begår en handling som inte följer dennes i din mening "normala" mönster in i minsta detalj.
Jaså? Är det inte i själva verket som så att det är din åiskt som är klar minoritet härinne?
Citat:
det är också många detaljer som MH inte kan svara på, just för att hon inte var där när det hände.
Exempelvis?
Det var väl ändå inte jag som började gnälla?
Citat:
Även om det skulle finnas något i MH's historia som inte är rimligt, så är en förkrossande majoritet av allt hon säger fullt normala saker, helt rimliga.
Måste inte HELA historien vara rimlig om man ska kunna tro på den?
Citat:
Du ska få ett rakt svar - Jag vet inte om hon ljög om någonting i tingsrätten.
Tack. Så du vet alltså inte om hon är sanningsenlig. Och jag vet därmed att du är extremt godtrogen.
Att hon tydligt ljuger om sin del i det hela. Det är uppenbart för alla med IQ större än sin skostorlek. Och hennes bortträngda minnen är en ren fantasi.
Citat:
Om du kan beslå henne med en enda lögn i tingsrätten så är hela hennes historia orimlig?Är det ditt argument?
Nej. mitt argument är: Om jag kan beslå henne med lögner kring hennes förehavanden så är hon icke trovärdig och graden av hennes medverkan ska tolkas därefter. Och om hon inte heller kan lämna rimliga förklaringar för varför hon ljugit så är det rimligt att anta att hon ljugit just för att hon har något allvarligt att dölja. Enkelt.
Citat:
Det har jag redan gjort!
Jaså? Länka.
Citat:
Nej, du kunde inte det.
Kunde inte vad?