2023-04-01, 22:23
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pippilotte
Fast enligt Maja går det till enligt följande:
1. Går på toaletten
2. Möter JJ och de kmr överens om att JJ ska köpa mat till MH, JJ lämnar lägenhet.
3. JJ återkommer och säger att grannen ska köra.
4. MH hämtar sin telefon i sovrummet efter att de lämnat 02:43.

Det stämmer inte, för de lämnade 02:46.

nej, om någon ens frågar, så är det JJ som säger till MH att JJ slka till donken!

Citat:
Ursprungligen postat av MrGrant
Det där om att J skulle köpa mat till M. Är inte det en efterkonstruktion? Var inte J på väg ut för att flytta T:S cykel och sen när grannen kommer ut drar hon till med en nödlögn om att hon var på väg att köpa mat till M och att mamman skulle köra henne? Det är så många lögner som dom kommit överens om efter mordet.

Precis så var det!

Citat:
Ursprungligen postat av coli
Ja kan ju ha varit M som la sig eller sin jacka på Js säng. Men det utesluter ju inte att även J kan ha haft barr på sig som ramlade av när hon la sig i/på sin säng.
Rimligen har båda fått på sig rikligt med grenrester, bark, löv och barr eftersom båda två var på samma ställe i mörkret i snårskogen.

JJ hade nog ingen jacka med sig, hon åkte på dumpningsresa med samma kläder hon hade på Nöjet, minus utejackan då. Och badtofflor/flip-flops med strumpor i.
Citera
2023-04-01, 22:24
Medlem
Jag tyckte att det var intressant att läsa förhöret med personen I*a på sidan 580 i bilaga pdf 153, där alla förhören är med. Hon säger så här om den väna svaga MH:

"I*a har även hört att MH
misskött sig inom idrotten, både fotboll och handboll, typ varit fysisk ful och tuff på plan. I*a
har inte upplevt det själv utan bara hört på ryktesväg"

Så jag har inte alls svårt att se MH hålla fast händer/armar och vara aktiv i att bära och skända Toves kropp.
Citera
2023-04-01, 22:25
Medlem
Citat:
Hon var ju inte helt passiv när kroppen skulle bäras ner och dumpas. Inte när de ljög om att T gått hem efteråt heller.
M var absolut inte heller medgörlig, följsam eller samarbetsvillig under de åtta veckor hon satt i återkommande förhör på häktet och ljög.
Nej, verkligen inte, håller med. Hon är skyldig till allvarligt brott.
Men jag har svårt att tro att hon höll i armarna så T kunde dö.
Då tror jag inte hon va så kaxig.
Jag tror heller inte att hon ville att T skulle dö.
Citera
Medlem
Citat:
Ja kan ju ha varit M som la sig eller sin jacka på Js säng. Men det utesluter ju inte att även J kan ha haft barr på sig som ramlade av när hon la sig i/på sin säng.
Rimligen har båda fått på sig rikligt med grenrester, bark, löv och barr eftersom båda två var på samma ställe i mörkret i snårskogen.

Troligtsvis har båda två fått barr på sig. Men en sådan stor pälsjacka blir nog betydligt barrigare. JJ hade väl typ skinnjacka och badtofflor? Fäster inte lika mycket. På en pälsjacka får man ju typ rycka ur barr efter barr.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Noterar i 153/141 att det krävs en inspektör från NOA för att klippa in lite info om stegräknaren i Hälsa-appen från nätet i ett protokoll och provgå lite för att se hur den räknar.

Intressant, framgår det vad de kommer fram till?
Citera
2023-04-01, 22:26
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BayouX
Skulle nog tro att bådas kläder var fulla av barr. J*ohanna har väl inte bytt kläder efter vägen, av vad som framkommit.

Det stämmer ju. Sen var det barr även på passagerarsätet och golvet i bilen
Citera
2023-04-01, 22:26
Medlem
colis avatar
Citat:
Skulle nog tro att bådas kläder var fulla av barr. J*ohanna har väl inte bytt kläder efter vägen, av vad som framkommit.

Då kan ju J lagt ett av sina avtagna klädesplagg på sin säng när de kom hem.
Det är helt enkelt oerhört svårt att tro att M skulle tagit sig för att lägga sig i Js säng - med en smutsig jacka - när J var så petnoga att absolut ingen någonsin fick lägga sig där.
Citera
2023-04-01, 22:27
Medlem
Citat:

Ja, men svårare att få loss barr från en pälsjacka.
Citera
2023-04-01, 22:30
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Det stämmer ju. Sen var det barr även på passagerarsätet och golvet i bilen
Fanns det barr på sätena i bilen var de båda två sannolikt fulla av barr.
Varför det skulle kunna bevisa att det just var Ms barr som låg i Js säng och att M då måste ha legat i sängen begriper jag inte. Det är ju mycket mer troligt att J själv hade ”egna barr” på sig som hamnade i hennes säng, kanske i sitt hår..
Citera
2023-04-01, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
nej, om någon ens frågar, så är det JJ som säger till MH att JJ slka till donken!

Precis så var det!

JJ hade nog ingen jacka med sig, hon åkte på dumpningsresa med samma kläder hon hade på Nöjet, minus utejackan då. Och badtofflor/flip-flops med strumpor i.

Jag tror du missade hela poängen i mitt inlägg. I detta finns det två versioner. En som är MHs och en som är JJs. Jag skrev f g inlägg från MHs version och varför den var orimlig sett till tidpunkterna. Jag började inlägget med ”Enligt Maja..”
Citera
2023-04-01, 22:31
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emhela
Troligtsvis har båda två fått barr på sig. Men en sådan stor pälsjacka blir nog betydligt barrigare. JJ hade väl typ skinnjacka och badtofflor? Fäster inte lika mycket. På en pälsjacka får man ju typ rycka ur barr efter barr.

J hade halvlångt hår…
Citera
2023-04-01, 22:34
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pippilotte
Se punkt 64. i obduktionsprotokollet och togs även upp under rättegången.

Ok, tack.
Så det gäller tre fingrar.
De är, inte så konstigt, mer fokuserade på mjukdelsblödningarna är på svullnaden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in