2023-04-01, 21:09
Medlem
BAB7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackstasi
Om bensinbolagen tappar ~80 - 85 % av sin omsättning lär det inte finnas många mackar kvar. Inte ens de som är obemmanade. Vet inte om elladdningsplatser kan rädda dessa, men i nuläget är jag klart skeptisk.
Mackarna har ju redan problem, men "räddas" av korvförsäljning och lite livs.
Hur skulle mackarna kunna tappa 80-85% av omsättningen?
Citera
2023-04-01, 21:11
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Hur skulle mackarna kunna tappa 80-85% av omsättningen?
Lek med tanken att 80 -85 % av bilparken är elbilar 2035.
Citera
2023-04-01, 21:11
Medlem
peterpanps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Det inte är köparna som styrt detta och det visar sig ganska tydligt i försäljningsstatistiken för 2022. Det såldes cirka 290000 bilar och 67 % var bensin- eller dieseldrivna. Om din tes skulle hålla hade det inte sålts några bensin- eller dieseldrivna bilar.

Nu drar du en halmgubbe och hittar på helt egna saker gällande vad jag skulle sagt, eller inte.

Har aldrig påstått att elbilar i Sverige säljer mer än bensin/dieselbilar. Varken under 2022 eller tidigare.

Har tvärt om full förståelse för att elbilar i dag inte passar alla användare, eller alla användningsfall. Den senaste nya bilen som vi själva skaffade för bara ca en månad sedan är en bensinbil (BMW 5-serie).

Känns som du ologiskt och hej vilt blandar en sörja mellan nutid och framtid. De nya utsläppskraven gäller inte dagens bilar. Det förslaget som ligger gäller nya bilar som säljs från 2035 och framåt.

Hur skall detta ens kunna vara så svårt att förstå? En femåring kan hänga med på detta.
Citera
2023-04-01, 21:14
Medlem
BAB7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackstasi
Lek med tanken att 80 -85 % av bilparken är elbilar 2035.
Det förstår du väl själv att det är helt omöjligt..
Citera
2023-04-01, 21:16
Medlem
peterpanps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vistula
Forskning har haft fel förr. Det såg vi senast med MRNA-vaccinet.

Nyfiken och ärlig fråga; år du inne på "deep state" och att allt som är dåligt i världen beror på judarna också?

Isf. kan jag förstå att forskning och objektiv fakta är helt ointressant för dig. Då får vi nog stanna vår diskussion där.
Citera
2023-04-01, 21:39
Medlem
Norrlandsrebells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Inte nu igen..

Snälla .. Vad är problemet??
snälla vadå?
Citera
2023-04-01, 21:47
Medlem
Norrlandsrebells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bond123
Eftersom det inte är ett förbud mot förbränningsmotorer så kommer det naturligtvis att komma motorer och bränslen som ger noll utsläpp tro inget annat.
Så det kommer väl att rulla på som vanligt.
Visa har flera mil till jobben och behöver förbränningsmotor som är lite bättre än el drivna
Citera
2023-04-01, 21:56
Medlem
Norrlandsrebells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Köp en vätgasbil om du inte litar på elbilarna.
jag tror på vätgas utvecklingen mer och har funnit mycket längre än elbilarna. Man använde vätgas på flygplanen sen andra världskriget, så ja mer vätgas!
Citera
2023-04-01, 21:59
Medlem
NewInGothenburgs avatar
För att förtydliga ordentligt så gäller då alltså att år 2035 skall det inte tillverkas nya bilar med förbränningsmotorer, men som jag förstår det kommer det fortfarande att tanka sin bensinbil som är köpt tidigare?
Citera
2023-04-01, 22:00
Medlem
BAB7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norrlandsrebell
snälla vadå?
Ja, du verkar ha fått det hela om bakfoten..
Citera
2023-04-01, 22:00
Medlem
BAB7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NewInGothenburg
För att förtydliga ordentligt så gäller då alltså att år 2035 skall det inte tillverkas nya bilar med förbränningsmotorer, men som jag förstår det kommer det fortfarande att tanka sin bensinbil som är köpt tidigare?
Nej
Citera
2023-04-01, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterpanp
UK är inte med i EU; ebilar ökar exponentiellt i landet. Norge är inte med i EU; elbilar är vanligast där i världen. USA och Kina är inte med i EU; och även där ökar elbilar enormt.

Vanföreställningarna och okunskapen bland anti-elbilsmänniskor är skrämmande hög. Tom. anti-vaxxers och antisemiter har större grad av fakta i sin konspirationsteorier.

Det går alldeles utmärkt utan tvång således...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in