2023-04-01, 11:02
Medlem
Mrflinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Celestron
"..utom rimligt tvivel"??
"Rimligt"???
Nej.
Borde inte rådmännen få sparken?
Rättvisan i Sverige är livsfarlig och det har den varit länge.

Sverige i ett nötskal. För att få någon fälld så måste man bevisa i absurdum att så är fallet.
Spelar ingen roll att GM tidigare gjort samma brott ett flertal gånger. Rättsväsendet är ett skämt mot hederliga medborgare.
Jag tycker att man ska åtala advokater som gör allt för att få sina klienter frisläppta och rådmän som inte gör sitt jobb.
Citera
2023-04-01, 11:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gold94
Och jag skäms över dig som kärring som uttalar sig så om andra kvinnor.

Förövrigt är det en dress med shorts dottern har på sig!

Var hon tvungen och få med tatuteringen och så va? Lite smaklöst när artikeln handlas om hennes mammas bortgång.
Citera
2023-04-01, 11:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Det skall mycket till för att Hovrätten ändrar domen, men advokaten slantar in en rejäl pott.
Tyvärr faller arvodet till advokaten på skattebetalarnas lott

Nej, det ska inte mycket till alls.

Dessutom så friar hovrätten pedofiler då de inte förstår innebörden utav simpla ord.(Referens ”Snippa”-gate)

Hovrätten är ingen proffesionell domstol utan det är clowner som friar pedofiler och som sänker straffet på kallblodiga mördare som sitter i hovrätten.
Att förlita sig på hovrätten vore dumt.

Hovrätten prioriterar gärningsmännen före brottsoffen.
Senast redigerad av Vafalls09 2023-04-01 kl. 11:15.
Citera
2023-04-01, 11:14
Medlem
Gold94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vafalls09
Var hon tvungen och få med tatuteringen och så va? Lite smaklöst när artikeln handlas om hennes mammas bortgång.

Den här tråden handlar om en kvinna som blivit dräpt och inte om kvinnans dotter eller vad hon bär för kläder.

Du skämmer ut dig själv med dina korkade uttalanden om människor.
Citera
2023-04-01, 11:30
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akcamallis
Har någon fup? Admin får gärna lägga in på förstasidan!
Se
Citat:
Ursprungligen postat av epostlia
https://anonfiles.com/79r0x7J5y0/Krimfup.sefrunderskningsprotokollpntet.pdf_4_zip

https://anonfiles.com/66rdx6Jby7/1-Krimfup.sefrunderskningsprotokollpntet.pdf_zip
Citera
2023-04-01, 11:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Q7aL7P/ilska-mot-domen-i-jeanettefallet-nu-anordnas-manifestation

Alltså, dottern har ju rätt i sak. Men att hon tar det här tillfället, att lägga ut en bild på sig själv i Aftonbladet, med muskort klänning och arrangerad pose ute i naturen... Det blir ju bara fånigt och drar bort ifrån allvaret i det hon säger. Varför ska det ALLTID bli så här med kvinnor, som får en chans att visa upp sig i media? Påmminer om Melinda Jacobs: först sympatiserade man så mycket med hennes arbete för fosterhemsbarn, men när hon fick chansen måste hon vika ut sig på arrangerade foton (uppflugen på hästryggen med bar gravidmage och rosa hår), springa efter kändisar o.s.v.. Jag skäms för mitt eget kön.

Men snälla? Om du anser att hennes klänning är muskort, då vet du fan inte vad muskort är. Bilden är både fin och talande. Jag tolkar ditt uttalande om du skäms för ditt eget kön som att du är en man, som inte har rätten att kallas man. Vad anser du? Att hon skall gå med långa kjolar och huckle? Skit ner dig för fan
Citera
2023-04-01, 13:19
Medlem
Celestrons avatar
Domslutet är så jävla dumt att man undrar om nämndemännen tagit mutor? Eller blivit utsatta för hot?
Vad hade mördaren för kontakter egentligen?
Citera
2023-04-01, 14:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Celestron
Domslutet är så jävla dumt att man undrar om nämndemännen tagit mutor? Eller blivit utsatta för hot?
Vad hade mördaren för kontakter egentligen?

Han hade nog inga kontakter där, men hans försvarsadvokat
Citera
2023-04-01, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LonelyF18
Men skit i det så irrelevant. Det är Aftonbladet som valt fotot. Det är ett foto från i somras när det var ett längre reportage om dörrarna och Jeanette. Ja, klänningen är lite kort så det ser lite obekvämt ut, men det är svårt att veta hur det kommer se ut på bild om man inte är van med foto. Nu är det Aftonbladet som valde det fotot istället för en porträttbild på henne, eller någon annan bild.

Bli upprörd av något vettigare än vad dina kvinnliga systrar har för kläder på sig. Skrämmande att ens skriva den kommentaren i en tråd som handlar om ett synnerligen brutalt mord. (Ja vi normala människor kommer alltid kalla detta för mord och inte misshandel).
Som du skriver, Aftonbladet har valt fotot. Säkert i avsikt att fängsla läsarens uppmärksamhet. Kan tycka att de kunde ha tagit en annan bild med tanke på ämnet. Känsla för dekorum, liksom.
Moralkärringar åt alla håll finns det gott om, inte minst på Flashback.
Och nej, jag avser inte postaren du svarade.
Citera
2023-04-01, 19:09
Medlem
Marre1976s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Han hade nog inga kontakter där, men hans försvarsadvokat

Sitt inte uppe på natten o kolla på amerikanska maffiafilmer när du inte kan se skillnad på film och verklighet!

På riktigt hoppas du driver
Citera
2023-04-01, 19:26
Medlem
Jag har inte läst hela tråden men är den här mannen dömd för liknande brott tidigare?
Citera
2023-04-01, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cato-1981
Jag har inte läst hela tråden men är den här mannen dömd för liknande brott tidigare?

Han är dömd för att ha knuffat en väninna till Jeanette tidigare. Då blev han dömd för misshandel till böter/samhällstjänst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in