Citat:
Ursprungligen postat av
coli
Visst kan det gått till så här - men klockslagen är väldigt tajta.
Jag har också lite svårt att se att J verkligen skulle placera Ts kropp ute i trapphuset när hon vet att grannarna just varit uppe och ringt på.
Och allt det där kissandet - utan att upptäcka en död kropp i den pyttelilla lägenheten eller att det faktiskt skett ett strypmord på golvet i det för övrigt närmast helt tomma badrummet. Eller se att en kropp släpats runt.
Det framstår nästan som en sån där fars med folk som slår i dörrar och gömmer sig på scen. Skulle verkligen M kunna missa att någon strypmördas ett par meter bort och kroppen ligger i närheten när hon går omkring. Jag tvivlar.
Det fetade; (och jag är nu själv helt övertygad)
JJ i detta läge MÅSTE gömma kroppen, och det blixtsnabbt.
Hon vet ju inte om den som ringde på dörren också faktiskt ringt polisen, hon vet att det rings på hennes dörr mitt i natten pga att grannar störts av oljud, och det är mycket sannolikt att JJ misstänker/tror att de även kan ha ringt polis, oavsett vill hon inte chansa......
Snabbaste sättet att göra sig av med liket fort, flytta det från badrummet till FÖRRÅDET (ett ställe JJ inte behöver tala om för ev utryckande polis att hon har tillgång till.....så där mitt i natten.