2023-04-01, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Jaha, borde man?

Hur mycket lät dunsarna i sovalkoven och vid vilken duns-ljudstyrka borde man vakna?

Grannen under förklarar att det låter som 100kg som åker i backen och det skakar nere hos honom.
grannen tvärs över JJ sitter med lurar och pratar i skype och hör de första dunsarna direkt.

MHs lögn om att ligga och sova går inte ihop med verkligheten, det måste varit ett jävla liv inne i lägenheten där det hände eftersom det är ett jävla liv utanför som går igenom alla isolerade väggar.

Sovalkoven ser ut att vara uppbyggd utav en enkel skiva, typ plyfa eller osb vilket borde fungera som en förstärkare istället.

Det är en liten 1:a, det går inte att missa något som händer i den.
Det går inte att smyga runt med ett lik utan att någon märker.
För att ta sig till hennes "walk in closet" så hade hon behövt släpa förbi Tove förbi sängen.

"Förrådet" mellan henne och grannens ytterdörr är inte ens ett förråd så där kan hon inte heller ha dragit ut henne för att gömma henne, det är fastighetens dörr för att ta sig upp till krypvinden. finner det otroligt att hyresgästerna har tillgång till den dörren.
JJs förråd är nere i källaren där även de övriga hyresgästerna har sina förråd.

Har förstått att du vill fria MH för allt i världen, men verkligheten bevisar att hon är delaktig.

Enda sättet för henne att inte framstå som misstänkt hade varit om hon sagt att hon gick hem eller sov nere i källaren, för det är som sagt en 1rok.
Citera
2023-04-01, 15:38
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loppan678
Om vi backar en aning, och tänker oss in i deras liv innan allt det här.
Vanliga ungdomar, om än en med morbida fantasier. Lägenhet, jobb, körkort, festar osv...
Uppväxta i Svenssonfamiljer (vad vi vet), inget missbruk eller kriminellt.
HUR kan det gå så överstyr på så kort tid?
HUR kan de eller båda tappa all moral och konsekvens? De har så iskallt psyke att de kan titta på när kompisen stryps av dem, när "tungan åker ut på ett otäckt sätt". Varför slutar de inte hålla om halsen då? ingen ringer 112. Ingen ringer polisen. De skyller på varann. De försöker mörka. De håller tyst De LJUGER i förhör och i rätten.
VAR och NÄR gick det så fel i huvudet på dem att de nu (förhoppningsvis) inte på många år får se våren spira i naturen, ut och träffa sin livskamrat, bilda familj... Osv. Det tänkte de inte på när de höll om Toves hals tills hennes liv rann ur henne...

(JA JAG SKRIVER DE OCH DEM, DE VAR TVÅ OM DET OAVSETT VEM SOM HÖLL OM HALSEN)

Ja det du beskriver har också slagit mig.
När man ser bilderna av den där söta lilla förstagångs lägenheten som Johanna höll på att inreda. En dröm med snedtak för en tjugoårig tjej, den rosa bilen parkerad utanför och promenadavstånd till ställen som Nöjet.
Bra uppväxt, stabil miljö, J hade goda betyg och M fick mycket stöd. Framtiden låg öppen framför dem.

Hur kunde blixten slå ner så hårt i huvudet på båda?

Även när man ser bilden på Ts syster och T med J mellan sig, uppklädda, söta och glada. Hur kunde det gå så totalt snett??

De söta unga tjejerna stryper varandra - och ingen av alla utredare förstår egentligen varför T måste dö.
Förutom tonårstjafs om vem som kan ha spritt lite skvaller om vem, finns inget tungt otalt mellan dem.
Senast redigerad av coli 2023-04-01 kl. 15:45.
Citera
2023-04-01, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Framkommit har att M är känslig mot alkohol, det är ju individuellt trots allt. Plus brist på sömn och mat som jag antar var den huvudsakliga orsaken till illamåendet.

Alkohol förstärker de biverkningar som M:s medicin ger. Ytterligare en bidragande orsak.

Det var JJ som skulle varit känslig mot alkohol.
MH har det framkommit att hon alltid dricker för mycket, vilket hon inte gjort denna kvällen.
Citera
2023-04-01, 15:43
Medlem
Citat:
Fel. Läs på. Börja med lagtexten.
Resten har redan diskuterats i tråden.

Fel själv, lär dig läsa istället.

Bifogade lagtexten så du kan läsa på lite.

Har förstått att du vill fria MH från det hela, men det börjar bli tjatigt med orimliga förklaringar och påhittade lagar från din sida.

Lite som Clea när hon inser att hon håller på att förlora så börjar hon ljuga och säga att rättsläkaren har fel och inte kan sitt jobb, precis så håller du på nu.

Du har fått lagtexten och säger att det är fel, skriv ett brev till riksdagen vet ja och säg att du har rätt och dem har fel....
Citera
2023-04-01, 15:44
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
Det var JJ som skulle varit känslig mot alkohol.
MH har det framkommit att hon alltid dricker för mycket, vilket hon inte gjort denna kvällen.
Så var det ja, tack för korrigeringen.
Citera
2023-04-01, 15:49
Medlem
Citat:
Ok du hittar på vad som passar dig allteftersom alltså. Du ljuger, kort och gott. Då vet vi det.

Att bilen stod med motorn på tvivlar jag inte en sekund på. Men du har visst bestämt motsatsen

Är det för dig själv du känner att du behöver motivera MHs möljigen syften? För jag har då inte sett någon annan påstå något annat.

Citat:
Hon sa uttryckligen och med förtydligande i förhör att MH höll i Toves händer.

Det stämmer, händerna!
Citera
2023-04-01, 15:50
Medlem
Citat:
Så var det ja, tack för korrigeringen.

Nu när du nämnde känslig mot alkohol så börjar jag fundera på varför JJ sagt att hon var känslig, hon sa att hon fick röda prickar och var allergisk.

Undrar om det har något att göra med att hon oftast ville vara nykter för att kunna ha kontroll över de runt omkring sig?

Hon verkar ju ha ett överlägset kontrollbehov om man ser till alla vittnesuppgifter.

Tror att hela sovgrejen är JJs idé, typ:
Jag löser detta, säg att du sov så säger jag att Tove åkte hem så är vi fria.
Citera
2023-04-01, 15:50
Medlem
Citat:
Grannen under förklarar att det låter som 100kg som åker i backen och det skakar nere hos honom.
grannen tvärs över JJ sitter med lurar och pratar i skype och hör de första dunsarna direkt.

MHs lögn om att ligga och sova går inte ihop med verkligheten, det måste varit ett jävla liv inne i lägenheten där det hände eftersom det är ett jävla liv utanför som går igenom alla isolerade väggar.

Sovalkoven ser ut att vara uppbyggd utav en enkel skiva, typ plyfa eller osb vilket borde fungera som en förstärkare istället.

Det är en liten 1:a, det går inte att missa något som händer i den.
Det går inte att smyga runt med ett lik utan att någon märker.
För att ta sig till hennes "walk in closet" så hade hon behövt släpa förbi Tove förbi sängen.

"Förrådet" mellan henne och grannens ytterdörr är inte ens ett förråd så där kan hon inte heller ha dragit ut henne för att gömma henne, det är fastighetens dörr för att ta sig upp till krypvinden. finner det otroligt att hyresgästerna har tillgång till den dörren.
JJs förråd är nere i källaren där även de övriga hyresgästerna har sina förråd.

Har förstått att du vill fria MH för allt i världen, men verkligheten bevisar att hon är delaktig.

Enda sättet för henne att inte framstå som misstänkt hade varit om hon sagt att hon gick hem eller sov nere i källaren, för det är som sagt en 1rok.

Sovalkoven är bara delad med ett tunt gardintyg från Rusta, efter vad jag ser på bilderna. Oerhört tunt billigt sammetstyg. Jag har själv kollat på dem för att jag gillar färgen.

MH som blir så lätt trött och måste sova, höll sig vaken en timme efter att ha gömt och skändat Toves döda kropp genom att spela spel på telefonen och kolla Pinterest. Så nej, jag har samma åsikt som dig att MH ljuger om att hon sovit sig genom mordet.
Citera
2023-04-01, 15:52
Medlem
argusmaximuss avatar
Citat:
Visst kan det vara så, har inte sett någon uppgift på när de lämnar bostaden.

Oavsett så är M bakis och mår illa redan på hemvägen. Hon hade heller inte fått i sig någon mat under dagen.

Källa på det?
Citera
2023-04-01, 15:53
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Nu när du nämnde känslig mot alkohol så börjar jag fundera på varför JJ sagt att hon var känslig, hon sa att hon fick röda prickar och var allergisk.

Undrar om det har något att göra med att hon oftast ville vara nykter för att kunna ha kontroll över de runt omkring sig?

Hon verkar ju ha ett överlägset kontrollbehov om man ser till alla vittnesuppgifter.

Tror att hela sovgrejen är JJs idé, typ:
Jag löser detta, säg att du sov så säger jag att Tove åkte hem så är vi fria.
Full kontroll, ja. Så jag med har uppfattat bortväljandet av alkohol. Däremot är hon öppen för hasch (hade ju kakor i sin frys) och centralstimulantia.
Citera
2023-04-01, 15:56
Medlem
Novotars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karoline76
Om det är för mobilen rört sig, behöver det ju inte varit M som använt den.

Säger inte att M talar sanning.. mycket som är oklart med henne.
Det är nog så att J mobil och M’s visar rörelse samt J har säkerligen inte M’s mobil på sig också! Rullman vet säkert vad han talar om här.
Citera
2023-04-01, 16:05
Medlem
Har hela rättegången kommit ut någonstans så man kan lyssna utan förvrängda röster?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in