2023-04-01, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av salle3000
inte officiellt if

Klart man kan roa sig med diverse konspirationsteorier, men då kan vi lika gärna diskutera hur många rymdödlor som sitter i det ryska parlamentet. Saknas det belägg för ett påstående blir det per automatik ganska ointressant.
2023-04-01, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Divination
Nu vet vi förstås att det redan finns NATO-trupp på plats i Ukraina även om det inte officiellt erkänts av NATO. Men du förordar alltså att NATO ska gå in och eskalera kriget i Ukraina? För du fattar väl att Ryssland då kommer att svara och mobilisera än fler soldater och sätta in än mer resurser? För att inte tala om att WWIII då är ett faktum.

Lite oklart hur du landar i den slutsatsen efter att ha läst mitt inlägg där jag bemöter påståendet att Ryssland skulle kriga mot 30 nato-länder i detta nu…
2023-04-01, 14:25
Medlem
Divinations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Lite oklart hur du landar i den slutsatsen efter att ha läst mitt inlägg där jag bemöter påståendet att Ryssland skulle kriga mot 30 nato-länder i detta nu…

Nja, du spånade ju om att alla NATO-länder skulle skicka 10k soldater och att det skulle förändra krigsbilden. Ska det tolkas på något annat sätt än mitt menar du?
2023-04-01, 14:29
Medlem
Citat:
Nja, du spånade ju om att alla NATO-länder skulle skicka 10k soldater och att det skulle förändra krigsbilden. Ska det tolkas på något annat sätt än mitt menar du?

Lite oklart var i mitt resonemang du går vilse, men vi gör ett försök att förtydliga då.

1. Påstående: ”Ryssland krigar i detta nu mot hela samlade nato och förlorar inte mark”

2. Svar: ”Ryssland krigar inte mot hela nato, Ryssland krigar mot ett enskilt land som får visst stöd av Nato.”

3. Exempel för att förtydliga: ”om nato faktiskt la sig i kriget på allvar skulle krigsbilden förändras markant.”

Ibland använder man sig av exempel för att påvisa det orimliga i ett påstående.
2023-04-01, 14:31
Medlem
Har Bakhmut fallit ännu? Nej, just det.
2023-04-01, 14:32
Medlem
Divinations avatar
Citat:
Lite oklart var i mitt resonemang du går vilse, men vi gör ett försök att förtydliga då.

1. Påstående: ”Ryssland krigar i detta nu mot hela samlade nato och förlorar inte mark”

2. Svar: ”Ryssland krigar inte mot hela nato, Ryssland krigar mot ett enskilt land som får visst stöd av Nato.”

3. Exempel för att förtydliga: ”om nato faktiskt la sig i kriget på allvar skulle krigsbilden förändras markant.”

Ibland använder man sig av exempel för att påvisa det orimliga i ett påstående.

Fast Ryssland krigar ju iofs också bara med en liten bråkdel av sin militära kapacitet. Men det där var ju vilket som inte det resonemang från dig som jag replikerade på.
2023-04-01, 14:34
Medlem
Citat:
Fast Ryssland krigar ju iofs också bara med en liten bråkdel av sin militära kapacitet. Men det där var ju vilket som inte det resonemang från dig som jag replikerade på.

Huruvida Ryssland har högre kapacitet än de använder är naturligtvis en helt annan fråga än om Ryssland för närvarande krigar mot Natos samlade militärmakt.
2023-04-01, 14:39
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Fast Ryssland krigar ju iofs också bara med en liten bråkdel av sin militära kapacitet.
Lol, den bortförklaringen ekar alltid lika tomt när man ser hur erbarmerligt dåligt det går för de förståndshandikappade orcherna:
https://www.reddit.com/r/ukraine/comments/128ceiw/24100_russian_soldiers_killed_in_march_2023_sets/
Citat:
24,100 russian soldiers killed in March 2023 sets a monthly record
https://us.v-cdn.net/cdn-cgi/image/fit=scale-down,width=1600/https://us.v-cdn.net/5018289/uploads/editor/mi/0g3mgdmwsaxb.png
De tror inte det hade gått bättre om de hade skickat in sin "riktiga armé", för just nu lyckas de inte med något annat än att ha ihjäl alla Ivans och Sergeys i arbetsför ålder i Ryzzland! Vilket iofs. inte är något negativt resultat, bara lite förvånande att ryzzarna själva jobbar på det viset.

Och alla dessa groteska ryzka förlustsiffror och dödsfall... För vad egentligen? Har de lyckats ta Bachmut än?
Senast redigerad av zergrush 2023-04-01 kl. 14:42.
2023-04-01, 14:44
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RustyShackleford
Angående din poäng om demokratier så är det väl upp till bevis nu då? Om Ryssland vinner mot NATO i Ukraina så är väl det i sånt fall ett tecken på att våra demokratier inte är mer att hänga i julgranen än vad Rysslands är, när allt kommer omkring. Jag menar, om 30 "demokratier" i NATO inte kan vinna mot en diktatur så måste man ju dra slutsatsen att dom inte var så demokratiska som vi trodde.
Citat:
Ganska märkligt resonemang då inget NATO-land har stridande trupp i Ukraina.

Låt säga att samtliga NATO-länder skickade 10.000 man ink. utrustning till Ukraina. Låt säga att vi även inkluderar pansarfordon och stridsflyg för sakens skull. Du tror inte det skulle förändra krigsbilden ganska kraftigt..?

Ja. Om noll NATO-soldater spöar Ryssland så här mycket. Vad händer om NATO skickar in NATO-soldater med modern NATO-utrustning på riktigt?

Så här ser styrkeförhållandet ut:

Kod:
Comparison of the military capabilities of NATO and Russia as of 2022

NATO        Russia

Tot. military personnel   5,405,700   1,350,000
Active soldiers           3,366,000     850,000

Total aircraft               20,723       4,173
Fighters / interceptors       3,527         772
Total helicopters             8,485       1,543

Main battle tanks            14,682      12,420
Armored vehicles            115,855      30,122
Self-prop. artillery          5,040       6,574
Tower artillery	              5,495       7,571
Self-prop. rocket launchers   2,803	  3,391

Total military ships          2,049         605
Aircraft carriers                17           1
Submarines                      144          70
Citat:
2023: https://www.statista.com/statistics/1293174/nato-russia-military-comparison/
2022: https://web.archive.org/web/20230224065742/https://www.statista.com/statistics/1293174/nato-russia-military-comparison/
Senast redigerad av -Info- 2023-04-01 kl. 14:48.
2023-04-01, 14:44
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
Lol, den bortförklaringen ekar alltid lika tomt när man ser hur erbarmerligt dåligt det går för de förståndshandikappade orcherna:
https://www.reddit.com/r/ukraine/comments/128ceiw/24100_russian_soldiers_killed_in_march_2023_sets/

De tror inte det hade gått bättre om de hade skickat in sin "riktiga armé", för just nu lyckas de inte med något annat än att ha ihjäl alla Ivans och Sergeys i arbetsför ålder i Ryzzland! Vilket iofs. inte är något negativt resultat, bara lite förvånande att ryzzarna själva jobbar på det viset.

Och alla dessa groteska ryzka förlustsiffror och dödsfall... För vad egentligen? Har de lyckats ta Bachmut än?
Så roligt att lyssna på korkade åsnor som Divination som tror Ryssland håller tillbaka.
Endast för kärnvapen detta stämmer och det är inte för att vara snälla utan för att Ryssland ska kunna fortsätta existera.
2023-04-01, 15:09
Medlem
Citat:

Självklart med bara en bråkdel. Resten av toppgrejerna är gömda i Uralbergen har jag läst här av folk som verkligen vet vad dom pratar om...
2023-04-01, 15:10
Medlem
TheNightTrippers avatar
Ni som säger att ryssland krigar emot hela Nato med ert resonemang så krigar då Nato och Ukraina mot Ryssland, Kina, Iran och lite andra länder som stödjer dom med material.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in