Citat:
Ursprungligen postat av
Bosun
Någon valfri Nobelpristagare.
Av alla dryga hundratalet författare som fått Nobelpriset är det bara en handfull författare som är läsvärda resten är bara skit. För att dra till med ett namn av den stora skara Nobelpristagare som bara är skräp så väljer jag Claude Simon som den värste av den stora skara värdelösa Nobelpristagare.
Det är väl därför riktigt stora populära författare aldrig vinner priset. Stephen King har ju sålt över 300 miljoner böcker genom åren. Många av hans böcker har filmatiserats. Han får ju ändå anses som en folklig författare.
Folkliga författare vinner aldrig Nobelpriset.
Helt Apropå gjorde ju nån sketch om det där för länge sen. Det var:
"Vad är det största kriteriet för att du skall kunna vinna Nobelpriset i litteratur?
Du skall vara helt okänd för den stora allmänheten!"
Detta stämmer fan i mig.