2023-03-31, 21:41
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Din mor har inte bidragit. Genom det påståendet tror jag bestämt att du pissar på din fars prestationer.
Är det specifik just mig du refererar till eller generellt?
Citera
2023-03-31, 21:46
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
https://www.breakit.se/artikel/36281/byggde-socialt-natverk-bara-for-kvinnor-med-stenbeck-och-bendz-nu-har-hon-lagts-ner

Citat:
Tyvärr fick vi inte in affärsbiten

Känns som att man borde börjat i den änden istället för att bara bygga en klon på linkedin där enbart kvinnor fick bli medlemmar.
Citera
2023-03-31, 21:46
Avslutad
Citat:
Åkte räkmacka och snyltade på din fars prestationer alltså.
Så kan man beskriva det om man vill, men jag älskar och respekterar min mor för mycket för att inte vilja säga så. Hon har alltid förstått sin plats, utfört den uppgiften med bravur och aldrig varit bitter över det, till skillnad från dig. En kvinna som förstår att bejaka sin kvinnlighet är pusselbiten som krävs för att mannen ska kunna prestera utifrån sin fulla potential, en kvinna som försöker lira på mannens planhalva är dock bara en patetisk clown som inte fyller något egentligt syfte. Honk honk, lipsill.
Citera
2023-03-31, 21:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TyrgilScramasax
Är det specifik just mig du refererar till eller generellt?
Jag hänvisar till din mor som var kvinna. En sån där som glider, gnäller, klagar utan att bidra. Åker räkmacka på mäns prestationer. Får mental härdsmälta av att ta tag i nåt eller stå för nåt. Hennes enda bidrag var att hon blev förlöst med dig vilket en kossa gör utan hjälp. Eller var hon kanske inte kvinna?

Till skillnad från din far som har gjort allt och förtjänar en hel del respekt som traderare av civilisation och kunskap.
Senast redigerad av Ipsi 2023-03-31 kl. 21:55.
Citera
2023-03-31, 21:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gopnikk
Så kan man beskriva det om man vill, men jag älskar och respekterar min mor för mycket för att inte vilja säga så. Hon har alltid förstått sin plats, utfört den uppgiften med bravur och aldrig varit bitter över det, till skillnad från dig. En kvinna som förstår att bejaka sin kvinnlighet är pusselbiten som krävs för att mannen ska kunna prestera utifrån sin fulla potential, en kvinna som försöker lira på mannens planhalva är dock bara en patetisk clown som inte fyller något egentligt syfte. Honk honk, lipsill.
Hon har förstått sin plats som räkmackeåkare och snyltare alltså.
Citera
2023-03-31, 21:55
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Jag hänvisar till din mor som var kvinna. En sån där som glider, gnäller, klagar utan att bidra. Åker räkmacka på mäns prestationer. Får mental härdsmälta av att ta tag i nåt eller stå för nåt. Blev förlöst med dig vilket en kossa gör utan hjälp. Eller var hon kanske inte kvinna?

Till skillnad från din far som förtjänar en hel del respekt som traderare av civilisation och kunskap.
Såja stumpan. Nu börjar det arta sig.

Kvinnor är som de är. De vet inte det själva. Men du är upplyst av min fantastiska klarsyn.

Och män har stått för allt historiskt. Både positivt och negativt. Men allt av värde du ser framför dig är skapat av män. Så ge män cred!
Citera
2023-03-31, 21:56
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bleppe_Bf
https://www.breakit.se/artikel/36281/byggde-socialt-natverk-bara-for-kvinnor-med-stenbeck-och-bendz-nu-har-hon-lagts-ner

Känns som att man borde börjat i den änden istället för att bara bygga en klon på linkedin där enbart kvinnor fick bli medlemmar.
Självklart... Men varför begrep inte internationella businesskvinnor det?

Det är väl så när man till stor del är ett gäng gruppullande styrelseproffs som är bäst på att tillfredsställa egon.
Citera
2023-03-31, 21:57
Avslutad
Citat:
Herregud, det är som att försöka beskriva rymdresor för en påse kinapuffar. Uppenbarligen är du totalt oförmögen till att begripa varför kvinnligt exklusiva affärsinitiativ oundvikligen kör ner i diket varje gång stödhjulen skruvas av. Nu besvarar jag inte mer av ditt intetsägande dravel, jag har fått alla mina fördomar om feminister bekräftade i mina meningsutbyten med dig.
Senast redigerad av Gopnikk 2023-03-31 kl. 22:00.
Citera
2023-03-31, 21:58
Avslutad
Citat:
Såja stumpan. Nu börjar det arta sig.

Kvinnor är som de är. De vet inte det själva. Men du är upplyst av min fantastiska klarsyn.

Och män har stått för allt historiskt. Både positivt och negativt. Men allt av värde du ser framför dig är skapat av män. Så ge män cred!
Jag konstaterar att du gillar verkligen inte din mor och måste haft en jobbig barndom.
Citera
2023-03-31, 21:58
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Vad håller du på med? Är du otrogen också? Det är ju du och jag. Eller?
Citera
2023-03-31, 22:02
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Jag konstaterar att du gillar verkligen inte din mor och måste haft en jobbig barndom.
Du föredrog hellre att angripa min mor och sedan även mig, än att svara någorlunda sakligt.

Tack älskling!
Citera
2023-03-31, 22:05
Avslutad
Citat:
Du föredrog hellre att angripa min mor och sedan även mig, än att svara någorlunda sakligt.

Tack älskling!
Jaså, är det att angripa din mor nu, det är ju din egen beskrivning. Eller är hon av ett tredje kön så din beskrivning inte stämmer på just din mor?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in