2023-03-31, 21:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gopnikk
Min mor utförde markservicen som krävdes för att min far skulle kunna fortsätta förbättra världen en liten, liten bit. Ingen gör allt men alla kan göra sin del så länge de förstår sin roll i helheten, vilket du inte gör.

Din darrande underläpp ger dig inga fördelar i den här diskussionen, du blottlägger bara den egna bitterheten för alla andra att skaka på huvudet åt.
Så på vilket sätt åkte hon räkmacka på din fars prestationer?
Citera
2023-03-31, 21:20
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Nej säger jag, jag ser ingen skillnad mellan min fars och min mors prestationer. De var verksamma inom samma område, båda gjorde ett gott arbete och var hyfsat framgångsrika.

Tråkigt att just din mor var oförmögen att prestera och att jämföra med en kossa.
Det är du som jämför min mor med en kossa. Försök inte låtsas som nåt annat. Du visar ohederligt argumentation här. (Eller är du inte klips nog att fatta).

Så blandade ohederligt och vettlöst in min mor i detta.

Till resten av ditt inlägg: sorgligt att du inte har någon vidare relation till din far.
Citera
2023-03-31, 21:24
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Kvinnor åker väl räkmacka på mäns prestationer per default. Det behövs inte ens uttryckas. De glider, gnäller, klagar utan att bidra. Det är så kvinnor fungerar. Att ta tag i nåt eller stå för nåt leder till nåt sorts mental härdsmälta.
Citera
2023-03-31, 21:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TyrgilScramasax
Det är du som jämför min mor med en kossa. Försök inte låtsas som nåt annat. Du visar ohederligt argumentation här. (Eller är du inte klips nog att fatta).

Så blandade ohederligt och vettlöst in min mor i detta.

Till resten av ditt inlägg: sorgligt att du inte har någon vidare relation till din far.
Din mor gjorde ju bara vad en kossa kunde ha gjort medan din far presterade och förtjänade respekt.
Citera
2023-03-31, 21:26
Medlem
Cyborg2030s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
No shit?

Då blir det till att hoppa tillbaka till felrutan att projektet var överflödigt och att en stängd grupp på valfritt redan existerande socialt nätverk hade räckt. Det tyckte jag lät som en bra och billig idé - universitet och högskolor använder dem för sina slutna grupper. Det är kanske en prestigegrej för människor som dessa att man måste ha något eget som kostar pengar. Jag trodde Stenbeck hade lärt sig mer av sin krämarfarsa än så.
För att skapa en bra affärsidé/ social media måste det först skapas ganska många dåliga idéer. Vi ska tacka de misslyckade tjänsterna, de är en del av lösningen. Länge leve Lunarstorm, Myspace, Geocities och 🚧 under_construction.gif
Citera
2023-03-31, 21:26
Avslutad
Citat:
Kvinnor åker väl räkmacka på mäns prestationer per default. Det behövs inte ens uttryckas. De glider, gnäller, klagar utan att bidra. Det är så kvinnor fungerar. Att ta tag i nåt eller stå för nåt leder till nåt sorts mental härdsmälta.
Du gillar verkligen inte din mor, du måste haft en jobbig uppväxt.
Citera
2023-03-31, 21:28
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Din mor gjorde ju bara vad en kossa kunde ha gjort medan din far presterade och förtjänade respekt.
Så är det nog. Kvinnor blir förlösta. Sedan är det nog slut med deras bidrag egentligen.
Citera
2023-03-31, 21:30
Avslutad
Citat:
Hon lagade mat, tvättade och höll mig välmående medan far hämtade hem medel för att försörja oss alla. Hon trodde inte som du att hon styrde utvecklingen, hon förstod att fundamentet som höll hemmet intakt existerade för att far skapade det. Detta kan visserligen slentrianmässigt beskrivas som ”räkmacka” men egentligen är begreppet menat för snyltare som du som inte ens begriper varför du tillåts glappa så respektlöst utan att åka på en fet örfil.

Sett till helheten har mor sett till att den som driver maskineriet kunde fortsätta göra det. Ge mig något att fundera på eller sluta citera mig, sopa.
Citera
2023-03-31, 21:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gopnikk
Hon lagade mat, tvättade och höll mig välmående medan far hämtade hem medel för att försörja oss alla. Hon trodde inte som du att hon styrde utvecklingen, hon förstod att fundamentet som höll hemmet intakt existerade för att far skapade det. Detta kan visserligen slentrianmässigt beskrivas som ”räkmacka” men egentligen är begreppet menat för snyltare som du som inte ens begriper varför du tillåts glappa så respektlöst utan att åka på en fet örfil.

Sett till helheten har mor sett till att den som driver maskineriet kunde fortsätta göra det. Ge mig något att fundera på eller sluta citera mig, sopa.
Åkte räkmacka och snyltade på din fars prestationer alltså.
Citera
2023-03-31, 21:33
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cyborg2030
För att skapa en bra affärsidé/ social media måste det först skapas ganska många dåliga idéer. Vi ska tacka de misslyckade tjänsterna, de är en del av lösningen. Länge leve Lunarstorm, Myspace, Geocities och 🚧 under_construction.gif
Undrar vilket nummer i ordningen av slutna cheyklubbar för girlbosses det här försöket var? Problemet är att de uppenbarligen inte kom med något nytt jämfört med tidigare försök. De innehåller tydligen ofta "mingel".

Nästa gäng kanske borde testa att skita i mingel och skyddad verkstad och sälja in sig med "Helgutbildning med pek med hela handen och tenta på kvällen. Kursdiplom och något för CV:t för de som klarar kursen". men det är väl Toxiskt™ och Maskulint™.
Citera
2023-03-31, 21:34
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Du gillar verkligen inte din mor, du måste haft en jobbig uppväxt.
Du gillar att attackera min mor. Detta är andra gången.

Jag vet vad min mor bidragit med och vad min fader bidragit med.

Till skillnad från dig fårstår jag skillnaderna och värdena.

Du är har en lång väg att lära dig om vad män och kvinnor bidragit med. Att kvinnor historiskt inte gjort mer än att bli förlösta. Männen har stått för resten. De har stått för allt. Men män får noll uppskattning och tacksamhet.
Citera
2023-03-31, 21:38
Avslutad
Citat:
Du gillar att attackera min mor. Detta är andra gången.

Jag vet vad min mor bidragit med och vad min fader bidragit med.

Till skillnad från dig fårstår jag skillnaderna och värdena.

Du är har en lång väg att lära dig om vad män och kvinnor bidragit med. Att kvinnor historiskt inte gjort mer än att bli förlösta. Männen har stått för resten. De har stått för allt. Men män får noll uppskattning och tacksamhet.
Din mor har inte bidragit. Genom det påståendet tror jag bestämt att du pissar på din fars prestationer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in