2023-03-31, 20:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TyrgilScramasax
Det var män som var uppfinnarna. Som uppfunnit allt vår civilisation har. Allt som är byggt historiskt är byggt av män. Alka grunderna till vetenskap, demokrati/statsskick, ingengörskonst, litteratur, dramaturgi är skapade av män.

Kvinnor åker räkmacka på mäns prestationer men är oförskämda nog att kritisera män!

Du pissar på alla män inklusive din egen far.
Jag ser verkligen ingen skillnad mellan min fars och min mors prestationer. Men DIN mor var naturligtvis värdelös medan din far byggde statsskick?
Citera
2023-03-31, 20:42
Medlem
Cyborg2030s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Så kan det absolut vara. En feministisk vinkel kanske inte var det den tänkta målgruppen främst behövde men det vågar tydligen ingen journalist ställa en fråga om. Det kanske var andra behov eller typer av kontakter som var mer akuta - speciellt om man skulle betala för hjälpen. Att missa sin tänkta målgrupp eller egen USP har många gjort men om nätverket sålt in sig som exklusivt för kvinnor så finns det av tradition frågor som inte är kosher att ställa uppenbarligen.
Folk är bekväma av sig och vill inte ha nya konton och tjänster att hålla reda på. Det räcker med Twitter, Facebook, Instagram, Youtube, etc. Gäller även kvinnor
Citera
2023-03-31, 20:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gopnikk
Jag tackar inte för något jag kan ta på egen hand. Om du vore man skulle du förstå.
Men du anser att andra är dig tack skyldiga för att de precis som du får rösta?
Citera
2023-03-31, 20:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Men du anser att andra är dig tack skyldiga för att de precis som du får rösta?
Nej, jag anser att du ska visa respekt för att du är totalt underlägsen på alla plan. Visst kan detta konstaterande svida men så är det. Du får åka med som jämlike men du får inte hålla i ratten för erfarenheten visar hur illa det går då.
Citera
2023-03-31, 20:53
Avslutad
Citat:
Jag ser verkligen ingen skillnad mellan min fars och min mors prestationer. Men DIN mor var naturligtvis värdelös medan din far byggde statsskick?
Visserligen inte en fråga till mig men NEJ, mor var absolut. inte. värdelös. Hon fyllde ett syfte som inte går att sätta ett pris på. Men hon försökte inte konkurrera på männens planhalva, hon utförde den delen som män inte klarar av.

Jag avskyr visserligen dig, men jag avgudar min mor för hon skulle också ha avskytt dig.
Citera
2023-03-31, 20:55
Avslutad
Citat:
Nej, jag anser att du ska visa respekt för att du är totalt underlägsen på alla plan. Visst kan detta konstaterande svida men så är det. Du får åka med som jämlike men du får inte hålla i ratten för erfarenheten visar hur illa det går då.
Och då är vi tillbaka till att kvinnor åstadkommit långt mer än du nånsin kommer att göra och att du borde visa tacksamhet istället för att sitta här som en bortskämd snorunge och gnälla över att de som gjort långt mer än du gjort för lite.
Citera
2023-03-31, 21:01
Avslutad
Citat:
Och då är vi tillbaka till att kvinnor åstadkommit långt mer än du nånsin kommer att göra och att du borde visa tacksamhet istället för att sitta här som en bortskämd snorunge och gnälla över att de som gjort långt mer än du gjort för lite.
Jag är tacksam över min mor, du är dock bara skit under min sko. När det gäller män, jag respekterar de män som jag ser upp till men jag förnekar inte att svin till män skapat saker som även jag har nytta av. Du har dock inte skapat någonting förutom slitningar.

Varför låter du som en röstbrevlåda som hakat upp sig? Du försöker bara åka räkmacka på de förhållandevis få kvinnor som klarat av att bidra med utveckling i världen som män byggt. Blodsugare. Orm.
Citera
2023-03-31, 21:03
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Du ska nog tacka din far oändligt mer. Din mor blev förlöst med dig. Vilket en kossa, sto eller tacka gör utan hjälp eller styrkekramar.

Din far är förtjänar dock en hel del respekt som traderarare av civilication och kunskap.

Mannens lott är att säkra och utveckla civilisation och kunskap men blir numera hånade av feminister som inte förstår hur världen fungerar och tror allt gott landat från Gud eller nåt UFO.

Feminister är tacksamhetslösa och bortskämda. De fattar inte varför mänskligheten är där den är.
Citera
2023-03-31, 21:05
Avslutad
Citat:
Jag är tacksam över min mor, du är dock bara skit under min sko. Samma sak med män, jag respekterar de män som jag ser upp till men jag förnekar inte att svin till män skapat saker som även jag har nytta av.

Varför låter du som en röstbrevlåda som hakat upp sig? Du försöker bara åka räkmacka på de förhållandevis få kvinnor som klarat av att bidra med utveckling i världen som män byggt. Blodsugare.
Nej, din far byggde världen och bidrog till vetenskap, statsskick, skapade ingenjörskonst och skrev stor litteratur, medan din mor åkte räkmacka och inte bidrog med nåt.
Citera
2023-03-31, 21:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TyrgilScramasax
Du ska nog tacka din far oändligt mer. Din mor blev förlöst med dig. Vilket en kossa, sto eller tacka gör utan hjälp eller styrkekramar.

Din far är förtjänar dock en hel del respekt som traderarare av civilication och kunskap.

Mannens lott är att säkra och utveckla civilisation och kunskap men blir numera hånade av feminister som inte förstår hur världen fungerar och tror allt gott landat från Gud eller nåt UFO.

Feminister är tacksamhetslösa och bortskämda. De fattar inte varför mänskligheten är där den är.
Nej säger jag, jag ser ingen skillnad mellan min fars och min mors prestationer. De var verksamma inom samma område, båda gjorde ett gott arbete och var hyfsat framgångsrika.

Tråkigt att just din mor var oförmögen att prestera, ociviliserad, okunnig och att jämföra med en kossa.
Citera
2023-03-31, 21:11
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cyborg2030
Folk är bekväma av sig och vill inte ha nya konton och tjänster att hålla reda på. Det räcker med Twitter, Facebook, Instagram, Youtube, etc. Gäller även kvinnor
No shit?

Då blir det till att hoppa tillbaka till felrutan att projektet var överflödigt och att en stängd grupp på valfritt redan existerande socialt nätverk hade räckt. Det tyckte jag lät som en bra och billig idé - universitet och högskolor använder dem för sina slutna grupper. Det är kanske en prestigegrej för människor som dessa att man måste ha något eget som kostar pengar. Jag trodde Stenbeck hade lärt sig mer av sin krämarfarsa än så.
Citera
2023-03-31, 21:12
Avslutad
Citat:
Nej, din far byggde världen och bidrog till vetenskap, statsskick, skapade ingenjörskonst och skrev stor litteratur, medan din mor åkte räkmacka och inte bidrog med nåt.
Min mor utförde markservicen som krävdes för att min far skulle kunna fortsätta förbättra världen en liten, liten bit. Ingen gör allt men alla kan göra sin del så länge de förstår sin roll i helheten, vilket du inte gör.

Din darrande underläpp ger dig inga fördelar i den här diskussionen, du blottlägger bara den egna bitterheten för alla andra att skaka på huvudet åt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in