2023-03-31, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Celestron
Men hallå..Låter som en väldigt krystad förklaring. Är du psykiatriker eller? MH spelar dummare än hon är. Låtsas vara en veritabel femfemma för att undgå straff. Man vet att MH,s mobil rörde sej i lägenheten på ett sätt som nu är besvärande för henne. Tänk på att vi har bara JJs och hennes egen berättelse om vad som hände att gå på, och dom är ju inte ens samstämmiga. Vi vet ju inte ens om MH var så full som hon säger! Hon kan mycket väl ha varit vaken hela tiden, varit delaktig i mordet som JJ påstår och lagt sej i sovalkoven först efter att de dumpade kroppen. Granbarren som låg direkt på madrassen kan ju tyda på att lakanet som fanns där var det som de lindade in T med. I så fall ljuger MH om att JJ väckte henne först när T låg på ett lakan. Bristen på avvärjningsskador är ett annat indiceum på att MH verkligen höll hennes armar.
JJ berättar också att MH faktiskt var med. Man kan inte bara avfärda detta som skitsnack. Hon har heller inget att vinna på det. Snarare förlora på det, eftersom mordet då måste ha varit planerat då hon direkt kunde räkna med hjälp av MH!
Hon gjorde nog en tabbe där när hon erkände MHs medverkan. Hade varit betydligt lättare med olycks-förklaringen om hon lämnat MH utanför.
Rullman har också valt att åtala dem för att gemensamt och i samförstånd mördat T.
Tror han har rätt.

Nej. M:s psykiska problematik vittnar skolgången mm om. Hon är lågbegåvad och det är inget hon bara hittar på nu för att undkomma straff. Jag tror inte ens M har förmågan att spela dummare än vad hon är, hon är inte så pass intelligent, inte av den information jag tagit del av iaf, jag vill nog påstå att vi kan utgå från att M i viss mån säger sanningen, men sedan exakt hur mkt av den är frågan.

Avsaknaden av DNA etc som binder M till T eller badrummet är ändå något som talar till fördel för M och innebär att hon kanske faktiskt säger sanningen om att hon inte var delaktig i själva mordet.

Ska man se rent krasst på det så kan man säga så här att om M inte hade varit delaktig i det grova gravfridsbrottet så hade hon kanske inte åtalats alls.
Citera
2023-03-31, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RollonHomie
Ja, visst är det så.

Men människor med en så omfattande problematik som MH verkar ha, är ganska lätta att manipulera och styra över. Dock kan de mycket väl skilja på vad som är rätt och fel.

Sant sant, man ska bara ha i åtanke att hon försökte ju sitta o prata utan åhörare och utan JJ i samma rum. Men det blev hon nekad till och det gick hur bra som helst ändå för henne. Tror hon spelar ganska dum också faktiskt. Dummare än vad då hon egentligen är
Citera
2023-03-31, 18:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Jag har fått känslan av att JJ sedan länge tänkt sig att TT skall dö. Att det skulle ske just denna kvällen fick jag känslan av att JJ bestämde sig för på Nöjet. Och att planen att ta TT till lägenheten och utföra mordet där, tog form i JJs huvud på Nöjet. Tydligen gick TT "husesyn" i JJs lägenhet och inne på toaletten, med MH däckad i sovalkoven, såg JJ sin chans, och tog den.

Därefter kan det mycket väl vara så att JJs initiala intention var att undanhålla för MH vad som hänt. Att hon själv först gömde undan liket, men att hon efter att hon virat in TT i ett lakan och baxat ut henne i hallen, insåg att hon inte skulle klara av att få ner TT till bilen på egen hand. Därför gick hon och väckte MH och sa åt henne att hjälpa till.

Säger inte att det måste gått till så, men att det mycket väl, fullt rimligen, kan ha gått till så.
Du glömde hamburgaren. Tryckte hon in den i MHs mun när hon väckte henne?

Enligt MH själv var hon nämligen vaken och var delaktig i beslutet att JJ skulle köpa en hamburgare till henne. Det är bara lite svårt att få plats med den diskussionen i tidsrymden på 11 minuter när JJ på egen hand ska ha mördat TT, städat badrummet, gömt liket och som sagt pratat med MH om Donken. För MH ska samtidigt ha sovit. Pratade hon i sömnen om Donken?
Citera
2023-03-31, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OppVaskeKluten
Jag tänkte som såhär, om MH hjälpt till att bära en medvetslös person, som hon trodde var död? Är inte Gravfridsbrott..

Ang 3:e MGM vill jag bara försäkra mig att ”biffen” next door inte hjälpt till. Han hade ju lätt kastat in TT i trunken ensam. För jag köper fortfarande inte hur dessa två töser får ner TT ljudlöst för alla trappor, lyhört och med en vaksam nyfiken granne.
En ny Rhis??
Citera
2023-03-31, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Som du själv konstaterar finns det inga tekniska bevis för själva mordet. Men det gäller även J. Det är en indiciekedja och två historier där rätten får värdera trovärdigheten var för sig.

Det man bör ha med sig när man läser M s historia är att hon har en väldigt bra anledning att ljuga och hon har en god chans att faktiskt komma undan (om hon nu gjort det). Så det är rimligt att hon ljuger till skillnad från J.

Men går vi då in på indicier/argument som talar för hennes delaktighet.

Hon var delaktig i bråket på Nöjet genom att mota bort T enligt egen utsago.
Hon går aktivt in och letar efter T på krogen
Hon är delaktig i planen att misshandla T på väg hem.
Tillsammans med J får hon med sig T till lägenheten med vetskapen att J vill se T död och även försökt döda henne.
Finns inga vittnen som upplevt M särskilt påverkad av alkoholen. Bara hon själv som påstår det.
Hennes telefon är uppe och går under två kritiska tider när hon påstår att hon sovit.
Hon säger att hon låg i J s säng och där får hon inte ligga utan att J blir arg.
Hon sover igenom överfallet som var så högljutt så grannarna reagerar.
Hon uppfattar inte att grannarna ringer på dörren trots att hennes telefon minuter innan rört på sig.
Hon har rört sig i stora delar av lägenheten utan att upptäcka T.
Det tar henne 23 sekunder att svara med en tumme upp på J s sms. (Nu är vi i driven).

Hon hjälper till att bära kroppen.
Hon är är med inne i granskogen och lyser med lampan.
Hon talar inte om vart kroppen är och ljuger hela utredningen igenom.

F.ö tycker jag hennes agerande efteråt där hon sover, käkar hamburgare, spelar spel, efterfrågar videos från helgen, beter sig normalt enligt familjen tyder på nån störning. Inte under något av förhören noteras ledsamhet eller gråt. Förhörsledaren vädjar till henne att berätta vart kroppen kan hittas och påminner henne om hur känslosamt det var för henne själv, när hon fick träffa sina föräldrar i häktet. Fhl påpekar även att hon inte verkar bry sig.

Man vill inte tro att det är två st helt empatilösa . Jag har oxå tänkt att MH kan inget ha vetat och hört .
Men nej det är nästan för hemskt att ta in men de har varit två förövare mot T .
Inga frågor till J vad fan har hänt , vad har du gjort !
Även om J varit styrande och den drivande som hon bara har lytt .
Hon skulle ha berättat dagen efter och ringt polisen och bett om skydd .
Men hon har inte berättat något på veckor trots häktat och ingen kontakt med hennes härskare JJ . Och hon har inte gjort det för att hon själv har haft blod på sina händer .
Känt sig hotad och tvingad av JJ , kanske ? Men ingen ursäkt att hon inte har berättat efteråt.
Skräcken för TT att inte kunna ta sig loss och kippa efter andan . Och vetskapen om att det finns en till person där som ser hör och vet att hon snart är död . Och inte gör något !
Citera
2023-03-31, 18:29
Medlem
hahahah hur kan svegfors begära ut ca 400 000 för de han gjort?
Vore helt sjukt isf

https://sverigesradio.se/jonkoping
Citera
2023-03-31, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Det finns ingen sådan information. Man vet bara att den har rört sig, och klockslagen för rörelser.
De klockslag på M rörelsemönster som polis har bevis för
är viktiga
Varför utesluta det?
Citera
2023-03-31, 18:32
Medlem
colis avatar
Det vore en skandal om Maja frikändes eller enbart fick ett mycket lindrigt straff.

I vecka efter vecka höll hon tyst, lät Missing P leta och Toves anhöra lida alla helvetes kval.
Maja höll tyst för att skydda sig själv och förminska sin inblandning. Detta utan att hon varken ens träffade sin medbrottsling J eller konstaterats vara inkapabel av psykisk sjukdom. Hon var tillräckligt förslagen och driven för att skydda sig själv.

Hon spanade efter Tove på Nöjet, väntade in Tove i akt och mening att de skulle ge sig på Tove. Hennes telefon som hon inte släppt taget om har loggat steg och rörelse under samma period som hon påstår att hon sov.
Hon var ensam med Toves kropp i lägenheten när JJ åkte till Mc Donalds. Hon hjälpte till att bära ner Ts kropp och köra ut den flera mil bort in i skogen där hon vid 15 (!) tillfällen tände lampan i telefonen så de båda kumpanerna gemensamt kunde se och släpa in kroppen i snårskogen.

Därefter höll Maja tyst. Allt enligt hennes egen berättelse. Sannolikt förskönad.

Hon har gjort synnerligen onda handlingar och ska naturligtvis dömas hårt för vad hon gjort.

Johanna Möller dömdes för mord - inte anstiftan eller medhjälp till mord - utan mord trots att hon aldrig var närmare offret än 100 meter när offret knivskars till döds.
Maja borde definitivt dömas hårt och rättvist för vad hon gjort.
Det är inte förmildrande att det finns någon - J - som varit mer drivande och gjort värre saker ex tuttat på. Maja är helt ansvarig för vad hon själv gjort - och det är riktigt onda handlingar. Sannolikt blåljuger hon också om vad som hände i badrummet.
Senast redigerad av coli 2023-03-31 kl. 18:35.
Citera
2023-03-31, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RollonHomie
Instämmer helt. JJ har ensam berövat TT livet.

Vilket jävla misstag om det är så att man inte har gjort en rekonstruktion. Men jag tar förgivet att man måste ha gjort en, även om det inte finns någon info om det.

Ja allt tyder på att JJ mördat TT ensam!!!!

Vill se den ifall den existerar!!!!!
Citera
2023-03-31, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emelieb
Vore helt sjukt isf

Sjukt

Men nu vet jag vad jag ska bli när jag blir stor. Jag ska bli brottsmålsadvokat!!
… och spelar ingen roll om man är dålig ens
Citera
2023-03-31, 18:36
Medlem
Pythia_88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jackdaniels77
Baksätet. Johanna la sig underst, med Tove på magen, och hasade sig in i baksätet. Mysigt

Det är vad J säger i förhör ja, men litar du på att det hon säger är sant?
Citera
2023-03-31, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emelieb
Vore helt sjukt isf

400 000 kr ska Toves anhöriga ha istället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in