Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-03-31, 17:10
Medlem
flykick666s avatar
Jag gjorde ett nytt account nästan exakt samma namn och öppnade en ticket och förklarade vad som hänt och gav dom massa info som typ bara jag kan.. Förhoppningsvis så hjälper dom mig, men fan, jag är endå inte säker på att dom gör det.. Säkerhet är lixom en stor grej på dessa sidor
Citera
2023-03-31, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flykick666
Jag gjorde ett nytt account nästan exakt samma namn och öppnade en ticket och förklarade vad som hänt och gav dom massa info som typ bara jag kan.. Förhoppningsvis så hjälper dom mig, men fan, jag är endå inte säker på att dom gör det.. Säkerhet är lixom en stor grej på dessa sidor

liknande hände mig, la in 4000 på kvällen och morgonen efter så va allt länsat och lösen bytt.

Fick tillbaka mitt konto efter lite meck och startade en ticket där admin säger att jag loggat in via en pishing sida mot mitt nekande då jag alltid gått in via archetyp.cc som jag har sparat som bokmärke sedan länge. Och det skumma är att man behöver en pinkod för att göra uttag, jag har aldrig gjort något uttag någonsin så hur har dom mitt pinkod om jag aldrig skrivit in den?
Citera
2023-03-31, 17:24
Medlem
Fick precis mitt konto på Kraken avstängt, finns det några andra bra sidor som man kan använda för att köpa BTC (gärna med VISA-kort och alltså inte genom banktransfers) för att sedan sätta in på darknetshoppar? Coinbase har jag hört talas om, passar de in på det jag är ute efter?
Tacksam för svar.
Citera
2023-03-31, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pocky00
Fick precis mitt konto på Kraken avstängt, finns det några andra bra sidor som man kan använda för att köpa BTC (gärna med VISA-kort och alltså inte genom banktransfers) för att sedan sätta in på darknetshoppar? Coinbase har jag hört talas om, passar de in på det jag är ute efter?
Tacksam för svar.

Jag har aldrig haft något problem med kraken, skickade du till en wallet innan du gjorde överföringen till darknetshoppen?
Citera
2023-03-31, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kallemaan
Jag har aldrig haft något problem med kraken, skickade du till en wallet innan du gjorde överföringen till darknetshoppen?
Vet inte riktigt vad du menar med wallet i detta sammanhanget. Spelar egentligen ingen roll, jag kommer inte få tillbaks kontot på kraken så jag är på jakt efter nån ny sida att använda. Har du några tips?
Citera
2023-03-31, 17:42
Medlem
Citat:
Vet inte riktigt vad du menar med wallet i detta sammanhanget. Spelar egentligen ingen roll, jag kommer inte få tillbaks kontot på kraken så jag är på jakt efter nån ny sida att använda. Har du några tips?

Binance? Localmonero?
Citera
2023-03-31, 17:51
Medlem
Citat:
Du borde fundera mer på den meningen jag fetade i citatet! Där tror jag grundproblemet ligger och inte i att hitta andra sidor.
Citera
2023-03-31, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EIIer
Du borde fundera mer på den meningen jag fetade i citatet! Där tror jag grundproblemet ligger och inte i att hitta andra sidor.
Förstår inte riktigt vad du menar, men syftar du på att Kraken inte gillar att man sätter in BTC på darknetshoppar? Det var ju ny insättningslänk varje insättning, jag hade ingen koll på att de kunde veta var pengarna gick eller att de stängde av kontot för det. Hur kan man komma runt det i så fall?
Citera
2023-03-31, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kallemaan
Binance? Localmonero?
Tack, ska kika på dem.
Citera
2023-03-31, 18:10
Medlem
Citat:
Förstår inte riktigt vad du menar, men syftar du på att Kraken inte gillar att man sätter in BTC på darknetshoppar? Det var ju ny insättningslänk varje insättning, jag hade ingen koll på att de kunde veta var pengarna gick eller att de stängde av kontot för det. Hur kan man komma runt det i så fall?
Ja, var typ det jag menade. Orsaken varför det hände. Det måste du lösa oavsett vilken sida du flyr till nu.

Som någon skrev. Ha en wallet där det mellanlandar.

Om det var det som orsakade stängningen.
Citera
2023-03-31, 18:11
Medlem
Citat:
Tack, ska kika på dem.
Localmonero ska du skita i! Av alla möjliga anledningar!

Binance fungerar fint men åter till grunden. En wallet!
Citera
2023-03-31, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EIIer
Ja, var typ det jag menade. Orsaken varför det hände. Det måste du lösa oavsett vilken sida du flyr till nu.

Som någon skrev. Ha en wallet där det mellanlandar.

Om det var det som orsakade stängningen.
Hur skapar man en wallet? Helt ärligt så trodde jag att Kraken var min wallet men en wallet är tydligen nåt annat då? Tack för tipsen och svaren btw.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in