Citat:
Ursprungligen postat av
kebabmedpommes
Hur går det ihop egentligen? Drivs bitcoinmining med egna dedikerade vindkraftverk eller vad är det frågan om? Det är naturligtvis samma el som alla andra får från elnätet.
Jag, till skillnad från dig, läser på i ämnet innan jag diskuterar det. Det är så jag får ihop allting. Vill du förkovra dig i ämnet är som sagt google att rekommendera.
Att Bitcoin drivs på runt 60% grön energi är inte så mycket att debattera utan svälja som fakta (alternativt motbevisa MED FAKTA som stöd)
Citat:
Ursprungligen postat av
kebabmedpommes
Frågan var ju just hur stor andel som drivs med denna typ av energi. Bra att du kan erkänna att du inte vet. Då kanske du kan sluta tjata om det här med "energi som går till spillo". Sannolikheten är ju ganska stor att denna andel av bitcoins totala energiförbrukning är försumbar.
Att jag inte är så intresserad av den exakta procenten betyder förstås inte att Bitcoin inte drivs på detta sätt. Otroligt märkligt argument från dig med tanke på att du säkert fått 10 talet länkar som backar upp att Bitcoin de facto drivs på detta sätt. Är du intresserad av mer detaljer så...googla.