Citat:
Ursprungligen postat av
linakova
Jag har utbildats av Sangborn inom juridik. Hon är fantastisk och en av de mest sympatiska människorna jag träffat på. Hon gör också sitt jobb 100% och skulle vara min no 1 advokat att önska om jag någonsin skulle begå ett brott. Det finns få som dedikerar sig så helhjärtat som Sangborn gör till sina klienters bästas räkning. Att ni hoppar på Sangborn är inte bara inkompetent och smaklöst, det är gränslöst och visar på hur dålig förståelse ni har inför svenska rättsapparaten och allas rätt till ett genuint försvar av en advokat som tar sin klients bästa på allvar. Sangborn har gjort precis det hon ska göra för J och försvarat henne på ett ypperligt sätt. Även om jag kan tycka att det är trams att hävda att T skulle ha dött av sina egna spyor så sett ur försvarsadvokatssynpunkt så gör Sangborn helt rätt som hävdar det i sitt försvar av J.
Det är skrämmande hur ni sitter och hoppar på en advokat som gör sitt jobb så här bakom era datorskärmas trygghet helt anonymt. SKÄRP ER!
Dödshot och annat är extremt barnsligt.
Dock helt obefogad är kritiken ändå inte, och det beror inte på att hon försvarar en mördare (alla har en laglig rätt till att försvaras) men mer att hon läste upp saker ur FUP, svarar på egna frågor eller ställde ledande frågor m.m. Clea fick tillsägelser av domaren flera gånger och även en fråga om vad det hade för relevans (angående en fråga till en kvinnlig granne till Toves pappa). Hon kanske var en jätteduktig lärare! Men under rättegången har hon gjort lite tabbar. Och sedan finner majoriteten av människor det lite smaklöst med alla kommentarer efter rättegången.
Jo visst att hon försvarar och kämpar på med savannen berättelser och berättelser om oskyldiga skojj slagsmål hon upplevde som barn - under rättegången. Men ingen tvingar henne till att gå ut i media och säga högt hur detta var den värsta dagen i hennes klients liv (medan Toves familj fortfarande inte ens har fått begrava kroppen som är helt oigenkännlig för Cleas klient har bränt upp och förstörd henne så mycket).