2023-03-30, 20:20
Medlem
Helt ärligt känns det som att MH inte kommer ha mycket till liv även om hon bara döms för gravfridsbrott. Hon hade inga direkta vänner förutom Jj, hon lär knappast kunna knyta nya kontakter efter detta om hon inte flyr utomlands vilket hon varken har kontakter eller pengar till. Tveksamt om adoptivföräldrarna ens vill ha henne sittandes därhemma isolerad på sitt rum och bli smygalkis. Hon kommer aldrig ha psyket att börja plugga igen eller söka jobb. Hon kommer förmodligen inte ens ha psyket att sätta sin fot på Ica. I samhällets ögon är hon dömd oavsett hur domen blir. Hon kommer bli lämnad ensam och deprimerad. I fängelset skulle hon ju iaf få träffa människor som inte dömde henne lika hårt, nästan så jag tror livet där hade blivit lättare för henne.
Citera
2023-03-30, 20:20
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FMR
Tove har jag för mig var 160 och 60 kilo har jag för mig. MH har jag för mig är längre än JJ. En reporter skrev det.
Då har reporten skrivit fel...

https://petterssonsblogg.se/2022/11/16/maja-hellman-och-johanna-jansson-haktas-misstankta-for-mord/
Citera
2023-03-30, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Googleroid
Jag anser att Aftonbladets liverapportering var mer utförlig än alla andra de fönster jag hade uppe.

Toppen, tack.
Citera
2023-03-30, 20:22
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jesss1234
Helt ärligt känns det som att MH inte kommer ha mycket till liv även om hon bara döms för gravfridsbrott. Hon hade inga direkta vänner förutom Jj, hon lär knappast kunna knyta nya kontakter efter detta om hon inte flyr utomlands vilket hon varken har kontakter eller pengar till. Tveksamt om adoptivföräldrarna ens vill ha henne sittandes därhemma isolerad på sitt rum och bli smygalkis. Hon kommer aldrig ha psyket att börja plugga igen eller söka jobb. Hon kommer förmodligen inte ens ha psyket att sätta sin fot på Ica. I samhällets ögon är hon dömd oavsett hur domen blir. Hon kommer bli lämnad ensam och deprimerad. I fängelset skulle hon ju iaf få träffa människor som inte dömde henne lika hårt, nästan så jag tror livet där hade blivit lättare för henne.
Precis och exakt.. är hon ens någon ?
Citera
2023-03-30, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PR400
Visst men det finns gränser,
Clea antydde att rättsläkaren hade svår Asperger, Sherlock Holmes syndrom.
Att inte rätten reagerade?

Och att advokaten säger att det är det värsta mål hon haft? Vad menade hon med det tro?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Googleroid
Jag anser att Aftonbladets liverapportering var mer utförlig än alla andra de fönster jag hade uppe.
Smålands Dagblads livechatt väldigt uppskattad.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tezz-l
De sa att Majas telefon hade visat på rörelse , samma tid som grannen hade ringt på och alltså samma tid det var dunsar . Förstod jag det som .

Ja jag såg det sen. Det är orimligt att Maja ska ha sovit.
Citera
2023-03-30, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tezz-l
De sa något idag om hur många gånger 18-åringen hade använt ficklampan vid dumpningen . Vilket jag fattade skulle ha visat att hon har varit med mer än hon har sagt .
Men det var på liven och jag hittar inte det nu .
Någon som har det kvar eller minns vad som sas mer om det ?

Det var ju ett antal gånger runt 17-18 om jag inte minns fel.
Citera
2023-03-30, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AdolfFittler
Jag har för mig att någon liverapportering, tidigt idag, beskrev vad JJ hade på sig idag på rättegången. Jag har för mig att det stod svart kjol och rosa tröja. Är det någon som vet om det stämmer?

På Nöjet under mordkvällen hade JJ en svart klänning och en rosa tröja över nämligen ser jag nu på övervakningsbilderna som är med i FUPen.

Jag kanske dock kommer ihåg fel. Men om inte tycker jag det är lite obehagligt.

Hon hade rosa tröja idag ,
rosa kofta igår
På nöjet svart kjol rosablus
Citera
2023-03-30, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilltosse
Är det helt uteslutet att JJ kan ha fått i Tove en hel del alkohol när de kom till lägenheten? Är enda anledningen till att man inte tror det att det inte fanns något DNA från Tove på glasen? Det framgick väl inte i FUPen att Tove skulle handlat massa drinkar på Nöjet?

Om JJ hade diskat Toves glas för hand med typ YES, hade allt DNA försvunnit då?
Enligt FUP drack TT drinkar, flera vittnen uppgav att de sett henne med drinkar i handen.
Citera
2023-03-30, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mi-Randa
Även den här j#vla 2/3-rabatten borde verkligen slopas!
Totalt värdelöst!
Man ska sitta den tiden man får utdömt!
Jävla messverige!

Aningen OT nu, men många (nog de flesta?) länder praktiserar någon form av ”tidigarelagd” frigivning.
Inte bara messverige.
I tex Finland får man gå efter halva tiden.
Det finns klara poänger med villkorlig frigivning, tex när fångarna missköter sig kan man ”lägga på” tid, fördröja frigivningen.
Det blir en morot för att sköta sig.
Det man nog borde kritisera är straffsatserna, som ofta läggs närmre minimun än maximum.
Citera
2023-03-30, 20:32
Medlem
Är det imorgon domen kommer?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här