Citat:
Ursprungligen postat av
Fjalla
Att Maja kan ha sovit och kroppen flyttats till ett förråd är ju inte omöjligt men hur fungerar tidslinjen mot hur hennes rörelsedata då? Har inte hittat den i FUPen…
Jag menar mordet har ju skett när grannen knackade på. Det var 5-10 minuter innan de åkte till macdonalds
Så frågor som det måste finnas data på och som som svarar på Majas inblandning:
1, När åkte de till macdonalds?
2, Fanns det rörelseaktivitet hos Majas telefon 5-10 minuter innan de åkte till macdonalds?
Om det gjorde det är hon ju skyldig. För det är jäkligt otroligt att Johanna tagit Majas telefon för att regga data. Johanna kan ju inte telefonbevisföring iom att hon var så kass och tog med sig sin egen när hon dumpa kroppen.
Svarar mitt egna inlägg då jag hittade data som visar att Maja var med största sannolikhet med i mordet.
1, När åkte de till macdonalds? 02:56 är de vid resturangen, de åkte 02:50
2, Fanns det rörelseaktivitet hos Majas telefon 5-10 minuter innan de åkte till macdonalds? JA
Kl. 02:56:31 positionerar Johannas telefon vid McDonalds. Enligt Google Maps tar det cirka 6 minuter med bil till McDonalds från Storgatan
=> De åker från storgatan 2:50
Enligt grannen så ringer han på dörren två gånger. Han står utanför dörren i en och en halv minut. Då dör troligen Tove.
Grannen går ner till sig och det tar 5-10 minuter till han hör att 20-åringen öppnar och kommer ner i trappan. De pratar om att åka till macdonalds. Sen tar det ytterligare några minuter när Johanna går tillbaka till lägenheten på och fixar stänger dörren osv innan de åker iväg. Detta kan allt som allt ish tagit 6-15 min
==>> Tove dog ngn gång vid 2:35-44
Majas mobil registrerar rörelse vid 02:43 och Johannas 02:46. ==>> de var båda vakna vid mordet.
Maja kanske gick runt i panik, vem vet, men sov gjorde hon inte.