2023-03-30, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fjalla
Att Maja kan ha sovit och kroppen flyttats till ett förråd är ju inte omöjligt men hur fungerar tidslinjen mot hur hennes rörelsedata då? Har inte hittat den i FUPen…

Jag menar mordet har ju skett när grannen knackade på. Det var 5-10 minuter innan de åkte till macdonalds

Så frågor som det måste finnas data på och som som svarar på Majas inblandning:

1, När åkte de till macdonalds?
2, Fanns det rörelseaktivitet hos Majas telefon 5-10 minuter innan de åkte till macdonalds?

Om det gjorde det är hon ju skyldig. För det är jäkligt otroligt att Johanna tagit Majas telefon för att regga data. Johanna kan ju inte telefonbevisföring iom att hon var så kass och tog med sig sin egen när hon dumpa kroppen.

De sa att Majas telefon hade visat på rörelse , samma tid som grannen hade ringt på och alltså samma tid det var dunsar . Förstod jag det som .
Citera
Medlem
zeligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FMR
Får dom som ska döma läsa fupen?

Nej, omedelbarhetsprincipen gäller man får bara ta med det som presenterades under rättegången.
Citera
Medlem
Citat:
Om Toves telefon skulle hittas tror ni man skulle kunna få något ur den? Tänker om den aldrig hamnade i vattnet. Ni som bor i närheten kan ju fortsätta vara uppmärksamma... I fupen sa ju både MH och JJ att dom hade plast påse till både telefon och nycklar. Innan dom kastades, MH sa att det var för att inte lämna DNA, På dom. Det är så många små kalkylerande små detaljer som inte kommer med i rättegången som gör mig frustrerad. Som visar hur mycket dom gjort för att komma undan. Det går så fort under rättegång så mycket detaljer som inte kommer med.

Finns inget att hämta hem i T’s mobil.
Citera
2023-03-30, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Ja det kan finnas andra faktorer som påverkat hennes medvetandegrad och även motståndskraft som du skriver.Detta får vi förhoppningsvis svar på imorgon när rättsläkaren vittnar.

Eftersom jag inte tror på det tillvägagångssättet så drar jag upp att det inte fanns några blödningar i hjärnan. Osäker om det fanns blödning under skallbenet iof. Promillehalten ökar hos döda människor som legat en längre tid, så troligen hade hon något lägre än 1.2 promille vid dödstillfället. Det var travhästar dom hade och hon satt i en sulky dagen efter mordet. Ingen aning hur ofta hon satt på hästryggen. Hennes längd på 180 och vikt på 80 kg är obekräftade. Hon var större än T. Mem tror inte styrkeförhållandena var särskilt stora.

Det fanns blödningar i hjärnan, mellan hjärnhinnorna. TT åt sertalin vilket gör berusningsgraden högre och många mer illamående. Alkoholhalten stiger ja, men hon lär ha varit ganska ordetligt berusad, hon hade dock kanske byggt upp tolerans?

JJ både red och körde sin häst, de var inte travhästar per se. Hon är 180 cm, vikten minst 70.
Citera
2023-03-30, 19:48
Medlem
StigHelmutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Mest troligt. Vi befinner oss i Sverige där man ömmar för gärningsmännen. Livstid i Sverige eller 18 år är ett skämt.
Livstid innebär sommarlov
Efter sommarlovet får man tid för frigivningen i Hovrätten

I stort sett alla mördare friges av hovrätten eller får sina straff sänkta
Därför borde första rättegången slopas, så får hovrätten dela ut skadestånd och fotboja direkt istället för efter sommarlovet
Citera
2023-03-30, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ellaaa
Absolut! Och så är hon förbannad att folk har mage att inte tro på henne.

Det är så narcissister fungerar, tro på mina lögner annars jävlar!

Kallar man dom lögnare blir dom mordisk. Vilka jävla avskrädesmänniskor det finns.
Citera
2023-03-30, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zelig
Nej, omedelbarhetsprincipen gäller man får bara ta med det som presenterades under rättegången.
Misstänkte det.
Citera
2023-03-30, 19:52
Medlem
Eftersom de fick sitta kvar i häktet. Innebär detta att de kommer bli dömda?
Citera
2023-03-30, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madrassen
Eftersom de fick sitta kvar i häktet. Innebär detta att de kommer bli dömda?

Nä, de släpps 1 april.
Citera
Medlem
AldoRaines avatar
Finns rättegången att lyssna på?
Citera
Medlem
Citat:
Om Toves telefon skulle hittas tror ni man skulle kunna få något ur den? Tänker om den aldrig hamnade i vattnet. Ni som bor i närheten kan ju fortsätta vara uppmärksamma... I fupen sa ju både MH och JJ att dom hade plast påse till både telefon och nycklar. Innan dom kastades, MH sa att det var för att inte lämna DNA, På dom. Det är så många små kalkylerande små detaljer som inte kommer med i rättegången som gör mig frustrerad. Som visar hur mycket dom gjort för att komma undan. Det går så fort under rättegång så mycket detaljer som inte kommer med.

Jag har inte läst förhören i detalj, var menar MGM att mobilen (och nycklar) skulle vara kastad?
Citera
2023-03-30, 19:55
Medlem
Man får ge lite cred till clea som hittat på nya och roliga ord och meningar.

Sherlock Holmes syndrom
Savannen frysning
Brott lösande AI dator

Vad är det mer för kul hon skapat?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här