2023-03-30, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StigHelmutt
Köttskalle

Varför genomgå rättegångar när sen alla släpps fria i hovrätten ändå?

Låt Hovrätten släppa direkt, samt betala ut skadeståndet till förövaren, så kan staten spara miljarder på att slippa dubbla rättegångar innan frigivning

Hela Rättegången är Onödig.
Betyder eg INGENTING

Återigen är jag 100% enig med dig!
TR är bara trams - en försöksrättegång helt enkelt

Bättre lägga pengarna på en ordentlig utredning som ger alla parter 100% svar
Senast redigerad av OppVaskeKluten 2023-03-30 kl. 19:24.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allasmeknamn
Clea Sangborn vänder sig emot hur åklagarsidan och hur många ur allmänheten tolkat det som hänt.
- Man vill absolut tro att hon med vett och vilja, med uppsåt, velat mörda.

Hon påpekar att det är väldigt ovanligt att kvinnor stryper andra kvinnor.

- Kan man inte vända på saken och säga, varför är det så mycket konstigheter? Ja, för att det kanske inte är så.

Vad pratar hon om?

Haha vet inte om jag ska skratta eller gråta efter hennes försvar. Vad fan pratade hon om? Så rörigt och flummiga paralleller, även extremt okänsligt och hånfullt att ens dra en parallell om när hon var liten och hon och hennes kompisar satt på varandras bröstkorg som lek. Det var allt annat än lek i badrummet. Tur att Toves anhöriga valde att lämna under tiden, vet inte vad jag hade gjort om jag hörde den idioten som anhörig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Radarraid
Uppenbarligen dålig smak, hon ser ut som en psykopat, snygg? herregud vilken smak

Det finns några foton som ser ut från att vara från tiden kring studenten där JJ är söt. Bland annat ett med TT och hennes syster (otroligt obehagligt att se på nu).
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pruttar
Finns det foton på JJ och MH, facebook eller något?
Jag tror att J fb är nerstängd
Den var öppen för 3 dagar sedan
Och det var många som skrev bla mördare m. m
Citera
Medlem
Lejon på savannen. Hahaha. Clea är ju skön. Gick hon på estetiska i gymnasiet?
GW har rätt med 18-åringen. Kommer nog att frikännas.
Citera
2023-03-30, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emelieb
Jag måste ändå säga att jag hade velat ara med på rättegången och se de i ögonen. Undrar vad JJ tänker nu.

Är så själv sån som är bra på att stänga av och inte uttrycka så mycket utåt, men undrar om hon känner något uns av ånger är eller är hon nöjd med att Tove är död? hmm

Hon är en psykopat och kommer inte gå att bota henne.
Citera
2023-03-30, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AdolfFittler
Finns det någon intervju med Clea Sangborn än där hon får frågor om sin slutplädering?

Jag skulle gärna höra mer om AI-robotar, antiloper och när de som barn i Vaxholm ströp ihjäl varandra på skoj. Det sista kan iof stämma för hon har nog fått syrebrist och hjärnskador av det.

Åklagarsidan borde ha yrkat på den stora sinnesundersökningen för Clea.

Jag tycker det inte hör hemma i en rättssal att bete sig så som hon gjorde. Man kan ju inte dikta ihop vad som helst utan substans och slänga fram.

Hon tyckte slutpläderingen var ok! Och känner sig nöjd med hur rättegången blev.

https://sverigesradio.se/artikel/20-aringens-forsvarare-det-jobbigaste-mal-jag-haft

Hon passar även på att säga att det var hennes klients värsta dag i hennes liv! Hon behövde sitta och genomlida rättegången och höra yrkande på livstidsstraff. En fruktansvärd dag för henne!

Hon glömde helt bort dagen då T dog, som för en normal människa hade varit det värsta dagen!
Citera
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Jodå, finns gott om omständigheter. T ex:
- M ringde inte 112
- M dumpade kroppen
- M hjälpte till att hitta Tove på Nöjet
- M har varit delaktig i tidigare mordbränder med J
- M ljög för polisen och omvärlden i flera månader

Det här är ageranden som stämmer väl överens med en mördare och illa med någon som är oskyldig, tycker du inte?

Jag håller med dig alltså. Se mina tidigare inlägg, jag kan inte förstå hur någon kan tro att inte Maja är medskyldig.

Sen…Johanna är den som är drivande och Maja hade ingen lust att mörda. Men hon var vaken, hon var med, hon larmade inte, hon dumpade kroppen, hon larmade inte dagen efter, hon ljög i polisförhör. Vilket i min värld betyder att hon är lika skyldig som lögnerskan Johanna.

Ni som var där, var JJ och MH kompisar på plats? Det verkar lite som att alla (utom närmaste familj) har tagit avstånd från brudarna från Vetlanda.

Synd om Maja, hon drogs in i ondskan när hon träffade Johanna som ”såg” henne. Johanna kommer nog aldrig bli frisk i huvudet, vi kommer få höra mer om henne skulle jag tro.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mi-Randa
Även den här j#vla 2/3-rabatten borde verkligen slopas!
Totalt värdelöst!
Man ska sitta den tiden man får utdömt!
Jävla messverige!
håller med!
Citera
2023-03-30, 19:24
Medlem
Ladyinaglasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emelieb
Jag måste ändå säga att jag hade velat ara med på rättegången och se de i ögonen. Undrar vad JJ tänker nu.

Är så själv sån som är bra på att stänga av och inte uttrycka så mycket utåt, men undrar om hon känner något uns av ånger är eller är hon nöjd med att Tove är död? hmm

Jag tror JJ enbart ångra att hon åkte fast.
Citera
2023-03-30, 19:24
Medlem
Det är mycket kritik mot 20-åringens advokat. Jag kan hålla med om att hon gör de mest märkliga uttalanden. Men samtidigt får man ha respekt för att hon har mission impossible. JJ har fastnat med händerna i syltburken och vill hävda att hon är oskyldig. Då krävs det nästan att man tar till AI som argument för att lyckas förklara. Jag vet inte riktigt hur en rimlig förklaring skulle se ut, givet hur resten av bevisningen och förhör har sett ut.
Citera
2023-03-30, 19:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av StigHelmutt
Som jag skrev tidigare så är hela rättegånen onödig.

För hovrätten kommer fria mördarna/sänka ändå senare

Fast alla vet ju redan det, att det är lagligt att mörda i sverige.
För att inte tal om att våldta, helt okej, inga straff på det.
Det kanske ska till ett sånt här fall för att svenskarna ska vakna upp ur sin dvala ?

Det ska givetvis vara livstidstraff på riktigt i alla mord fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in