2023-03-30, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Hon tyckte slutpläderingen var ok! Och känner sig nöjd med hur rättegången blev.

https://sverigesradio.se/artikel/20-aringens-forsvarare-det-jobbigaste-mal-jag-haft

Hon passar även på att säga att det var hennes klients värsta dag i hennes liv! Hon behövde sitta och genomlida rättegången och höra yrkande på livstidsstraff. En fruktansvärd dag för henne!

Hon glömde helt bort dagen då T dog, som för en normal människa hade varit det värsta dagen!
Clea känner sig nöjd iaf
Citera
2023-03-30, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrZoidberg.
Clea känner sig nöjd iaf

Vad ska hon säga? Finns för mkt bevis mot JJ.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av emelieb
Jag måste ändå säga att jag hade velat ara med på rättegången och se de i ögonen. Undrar vad JJ tänker nu.

Är så själv sån som är bra på att stänga av och inte uttrycka så mycket utåt, men undrar om hon känner något uns av ånger är eller är hon nöjd med att Tove är död? hmm

Hon är nöjd
Citera
Medlem
Malacodas avatar
[quote=Zoomah89|83996703]
Citat:
Ursprungligen postat av Hydrangea
Väldigt synd att rättegången redan är slut, man har väntat i ett halvår och följt fallet varje dag men ändå inte fått en riktig förklaring vad som hände.

Frågeställningar:
- Vad gjorde de i ca 30 minuter innan dunsarna?
- Kan de strypt Tove med duschstången som ligger på golvet eftersom Toves den hittades på den? Skulle kanske förklara den stora skadan vid kvävningen?
- Granbarren i sängen. Spontant tänker jag att MH, som bar en pälsjacka, dvs ett material som suger ut sig granbarr som en svamp, la sig ner på sängen med jackan på efter de dumpat kroppen. Därav att hon tror att hon sov. Och därmed kan hon varit mer delaktig i dumpningen än hon påstår?
- MH anger att hon hade smsat till JJ på morgonen och frågat vad hon skulle svara på AWs fråga. Det framgår inte i fupen?
- Ingen press på att en av dom ljuger?
- Ingen DNA-provtagning i lägenhetens övriga utrymmen?
- Det vittnades om stor insats i källarförrådet
I början av utredningen. Bevismaterial togs med osv. Framgår ingenting om det i fupen?

Så mycket frågor så få svar![/QUOTE

Mmm men allt är tragiskt! 3 unga tjejer och 2 som är i liv har fått livet förstört.
De verkar levt i sin bubbla sen nu när allt blev allvar så kommer känslorna.

Nej det enda tragiska är att Tove är död. Att de två andra avskräderna förhoppningsvis förstört sina liv är enbart rättvisa
Citera
2023-03-30, 19:44
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlixtarDunder
Undrar om det är lika högt och lågt bland de som skall döma.

Mest troligt. Vi befinner oss i Sverige där man ömmar för gärningsmännen. Livstid i Sverige eller 18 år är ett skämt.
Citera
2023-03-30, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OppVaskeKluten
Eller om vi i det här fallet räknar baklänges.
En ung tjej 21 år har mördas.
Två personer gömmer henne i en skog (går inte in på ifall död då men med garanterad dödlig utgång)
Samma två personer lockade med sig objektet till en lägenhet.
Samma två personer vaktade utanför Nöjet för att finna.
En av dessa har tidigare försökt mörda 21-åringen.
Denna samma har skrivit hatbrev, samt studerat teknik kring mord.
Hjärnan bakom detta har dessutom eldat på liket vid två tillfällen.

MH bör före de delar hon var delaktig i dömas till Livstid!
Hur gör man då med JJ? Då borde JJ få Livstid + 10 år???

Och båda kan ju inte få samma straff, så hur gör man??

Jag tror som GW, tyvärr…

Det är inte så komplicerat. Båda kan i teorin få samma straff. Jag tror att du behöver ta en juridiska översiktskurs.
Citera
2023-03-30, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Hon tyckte slutpläderingen var ok! Och känner sig nöjd med hur rättegången blev.

https://sverigesradio.se/artikel/20-aringens-forsvarare-det-jobbigaste-mal-jag-haft

Hon passar även på att säga att det var hennes klients värsta dag i hennes liv! Hon behövde sitta och genomlida rättegången och höra yrkande på livstidsstraff. En fruktansvärd dag för henne!

Hon glömde helt bort dagen då T dog, som för en normal människa hade varit det värsta dagen!

Sådan klient, sådan advokat.

JJ kan jag tänka mig mår dåligt för att hon kommer behöva sitta i fängelse. Men mår inte alls dåligt över att hon med sida egna händer, i flera minuter, har strypt ihjäl en annan människa. Hon är riktigt obehaglig. Usch.
Citera
2023-03-30, 19:46
Medlem
Ni som har följt rättegången och kommenterar slutpläderingarna - var tycker ni att man bäst kan ta del av dem?
Citera
Medlem
Om Toves telefon skulle hittas tror ni man skulle kunna få något ur den? Tänker om den aldrig hamnade i vattnet. Ni som bor i närheten kan ju fortsätta vara uppmärksamma... I fupen sa ju både MH och JJ att dom hade plast påse till både telefon och nycklar. Innan dom kastades, MH sa att det var för att inte lämna DNA, På dom. Det är så många små kalkylerande små detaljer som inte kommer med i rättegången som gör mig frustrerad. Som visar hur mycket dom gjort för att komma undan. Det går så fort under rättegång så mycket detaljer som inte kommer med.
Citera
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tiare
Johanna är väldigt vacker ja, men hennes handling gör henne ful

Asså jag vet inte vad ni har för kriterier på vacker... hon skulle fungera utmärkt som fågelskrämma men vacker det är hon icke.
Citera
2023-03-30, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OppVaskeKluten
Eller om vi i det här fallet räknar baklänges.
En ung tjej 21 år har mördas.
Två personer gömmer henne i en skog (går inte in på ifall död då men med garanterad dödlig utgång)
Samma två personer lockade med sig objektet till en lägenhet.
Samma två personer vaktade utanför Nöjet för att finna.
En av dessa har tidigare försökt mörda 21-åringen.
Denna samma har skrivit hatbrev, samt studerat teknik kring mord.
Hjärnan bakom detta har dessutom eldat på liket vid två tillfällen.

MH bör före de delar hon var delaktig i dömas till Livstid!
Hur gör man då med JJ? Då borde JJ få Livstid + 10 år???

Och båda kan ju inte få samma straff, så hur gör man??

Jag tror som GW, tyvärr…

Citerar mig själv angående påföljd:
Måtte JJ få Rättspsykiatrisk vård på obestämd tid
Citera
2023-03-30, 19:47
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tiare
Johanna är väldigt vacker ja, men hennes handling gör henne ful
Hennes röst gör henne ful.
i alla fall angående ... Clëa Sängborn och Ai raketer ?
Förstår inte.. vad är grejen är det något bordellspråk inom kommunen ?
För mig är det okej.. bara inte mina barn.. så jag är varken för eller emot.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in