2023-03-30, 20:02
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabfrulle
Man får ge lite cred till clea som hittat på nya och roliga ord och meningar.

Sherlock Holmes syndrom
Savannen frysning
Brott lösande AI dator

Vad är det mer för kul hon skapat?
Du skulle inte tro mig om jag sa det, En "morot" som "återstår" när där kärleken tar slut och kvar blir sanning.
Behöver bara be pappa köpa häst så löser det sig.
Citera
2023-03-30, 20:03
Medlem
Celestrons avatar
Tänkte på JJ:s utsaga om att hon höll om halsen i 10 s. Sen säger hon att MH var med och höll i armarna. Hur är det möjligt att MH hinner "ta plats" bredvid T och sen ta tag och hålla i armarna inom loppet av bara 10 s?
Var det någon som påpekade detta i rättegången?
Citera
2023-03-30, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VVVulpes
Det fanns blödningar i hjärnan, mellan hjärnhinnorna. TT åt sertalin vilket gör berusningsgraden högre och många mer illamående. Alkoholhalten stiger ja, men hon lär ha varit ganska ordetligt berusad, hon hade dock kanske byggt upp tolerans?

JJ både red och körde sin häst, de var inte travhästar per se. Hon är 180 cm, vikten minst 70.

Referera gärna till vart jag hittar blödningar i hjärnan. Jag vet att venerna och kärlen mellan hjärnhinnorna var blodfyllda. Vill gärna ha nån källa på att berusningsgraden och illamåendet ökar när man äter setralin. Även hennes längd om du har möjlighet. Trots att jag har letat hittar jag inte nån bekräftad uppgift på hennes längd. Hon ser betydligt längre ut än medel, men gissar snarare på 175.

Konstigt att J och M s vikt och längd inte står med i rättsintyget.
Citera
2023-03-30, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emelieb
Tycker deras har varit bäst
https://sverigesradio.se/artikel/folj-den-tredje-dagen-av-rattegangen-i-tove-fallet-har

Tycker tv4.se var så bra, kort och koncist. Tydligt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thehonestswede
Ni som har följt rättegången och kommenterar slutpläderingarna - var tycker ni att man bäst kan ta del av dem?

Jag anser att Aftonbladets liverapportering var mer utförlig än alla andra de fönster jag hade uppe.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emelieb
Tycker deras har varit bäst
https://sverigesradio.se/artikel/folj-den-tredje-dagen-av-rattegangen-i-tove-fallet-har

Tack!!
Citera
2023-03-30, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Referera gärna till vart jag hittar blödningar i hjärnan. Jag vet att venerna och kärlen mellan hjärnhinnorna var blodfyllda. Vill gärna ha nån källa på att berusningsgraden och illamåendet ökar när man äter setralin. Även hennes längd om du har möjlighet. Trots att jag har letat hittar jag inte nån bekräftad uppgift på hennes längd. Hon ser betydligt längre ut än medel, men gissar snarare på 175.

Konstigt att J och M s vikt och längd inte står med i rättsintyget.
Tove har jag för mig var 160 och 60 kilo har jag för mig. MH har jag för mig är längre än JJ. En reporter skrev det.
Citera
2023-03-30, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OppVaskeKluten
Återigen är jag 100% enig med dig!
TR är bara trams - en försöksrättegång helt enkelt

Bättre lägga pengarna på en ordentlig utredning som ger alla parter 100% svar

Men alltså, hovrätten gör ju oftast inte ens nya förhör, de går bara på samma info som kommit fram i tingsrätten, men kan komma fram till ett annat beslut. Så det är klart att denna förhandling är viktig!
Citera
2023-03-30, 20:08
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av argusmaximus
Hon har alltså sovit, gått några tiotals meter, somnat, vaknat och gått ytterligare tiotals meter, somnat igen, vaknat i perfekt tid för att svara JJs sms med TUMMEN UPP inom runt 20 sekunder, inte sett TT vid vardagsrum, somnat, vaknat med inrullad TT som nu befinner sig i samma vardagsrum?

Ingen normalbegåvad tror på denna historia. Ingen.

Otroligt hur MH trollbundit vissa.

Det fallet på sin egen orimlighet. Håller med om att det är oförståeligt att vissa tror på hennes sovhistoria som inbegriper att hon inte ens sett liket när JJ var på donken. Alltså hallåååååå
Citera
2023-03-30, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fjalla
Att Maja kan ha sovit och kroppen flyttats till ett förråd är ju inte omöjligt men hur fungerar tidslinjen mot hur hennes rörelsedata då? Har inte hittat den i FUPen…

Jag menar mordet har ju skett när grannen knackade på. Det var 5-10 minuter innan de åkte till macdonalds

Så frågor som det måste finnas data på och som som svarar på Majas inblandning:

1, När åkte de till macdonalds?
2, Fanns det rörelseaktivitet hos Majas telefon 5-10 minuter innan de åkte till macdonalds?

Om det gjorde det är hon ju skyldig. För det är jäkligt otroligt att Johanna tagit Majas telefon för att regga data. Johanna kan ju inte telefonbevisföring iom att hon var så kass och tog med sig sin egen när hon dumpa kroppen.

Svarar mitt egna inlägg då jag hittade data som visar att Maja var med största sannolikhet med i mordet.

1, När åkte de till macdonalds? 02:56 är de vid resturangen, de åkte 02:50
2, Fanns det rörelseaktivitet hos Majas telefon 5-10 minuter innan de åkte till macdonalds? JA

Kl. 02:56:31 positionerar Johannas telefon vid McDonalds. Enligt Google Maps tar det cirka 6 minuter med bil till McDonalds från Storgatan

=> De åker från storgatan 2:50

Enligt grannen så ringer han på dörren två gånger. Han står utanför dörren i en och en halv minut. Då dör troligen Tove.

Grannen går ner till sig och det tar 5-10 minuter till han hör att 20-åringen öppnar och kommer ner i trappan. De pratar om att åka till macdonalds. Sen tar det ytterligare några minuter när Johanna går tillbaka till lägenheten på och fixar stänger dörren osv innan de åker iväg. Detta kan allt som allt ish tagit 6-15 min

==>> Tove dog ngn gång vid 2:35-44

Majas mobil registrerar rörelse vid 02:43 och Johannas 02:46. ==>> de var båda vakna vid mordet.

Maja kanske gick runt i panik, vem vet, men sov gjorde hon inte.
Senast redigerad av Fjalla 2023-03-30 kl. 20:19.
Citera
2023-03-30, 20:09
Medlem
zeligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av argusmaximus
Hon har alltså sovit, gått några tiotals meter, somnat, vaknat och gått ytterligare tiotals meter, vaknat i perfekt tid för att svara JJs sms med TUMMEN UPP inom runt 20 sekunder, inte sett TT vid vardagsrum, somnat, vaknat med inrullad TT som nu befinner sig i samma vardagsrum?

Ingen normalbegåvad tror på denna historia. Ingen.

Otroligt hur MH trollbundit vissa.

Exakt, Hon har ju inte druckit så extremt mycket heller.

Fast man vet ju inte vilka nämndemän som dömer är... Det kan ju vara Bengt och Berit som kokat kaffe på partikansliet i 35 år och blivit befodrade till Eksjö tingsrätt.

Sedan ska man ta med faktumet att kvinnor döms enligt den "rosa lagboken" så vem vet.Är det verkligen ställt bortom allt rimligt tvivel?
Citera
2023-03-30, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1945
Ang alkohol och Sertralin så är detta ren hittepå. Du blir inte fullare av att inta SSRI med alkohol.
ja jag har ätit setralin och det var ingen skillnad om jag drack alkohol 🍺
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in