2023-03-30, 18:04
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Tänk att just du av alla har lyckats missa det.

Och ditt svar är?
Citera
2023-03-30, 18:09
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Tidigare fanns det uppenbarligen ingen anledning för dig att försvara MK. Det är ett helt annat läge nu.

Citat:
Ursprungligen postat av ThordOlavsson
Jag gör ingen hemlighet av min avsikt. Du och Svagg skall skjuta in er i ett hörn där ni binder er för MiKj och BW. Sedan kommer ni inte att kunna skjuta er ut därifrån när IB03 överger MiKj.

Jag gillar verkligen IB03, som lägger ned ett hästjobb, och det är synd att hans önskan att ha en trogen publik gör att han faller för de mest fabulerande i tråden.

Det är sjukt hur Skvagg och Pudel lyckas få MK som inblandad tillsammans med den oreserverat uthängde BW. Det enda som MK tydligen behövde göra var att i ett fyllesamtal med Bratis säga att han tillbringade tid med BW INNAN Stadt stängde - fastän det enda som är intressant handlar om vad MK gjorde/höll hus EFTER det att Stadt stängde. Tänk att en sådan fyllehistoria kunde räcka så långt ... Och ännu märkligare blir det eftersom andra säger att BW var på fest i Radbyn och lämnade den sent. Det är svårt att få grepp om när BW kom till den festen (om han nu var där, vill säga), och någon hävdar att BW "dök upp". Vad menas med "dök upp"? Att han var bjuden om "kom till slut"? Eller att han just dök upp oinbjuden? Hade han varit med MK tidigare? Eller var MK med in på festen hos Håkan i Radbyn? Tänk om BW var ensam i Radbyn utan att ha träffat MK överhuvudtaget den kvällen? Vad gör Skvagg och Pudel då? Då är det ju tack och adjö med MK på det sättet som de har "byggt in" honom i händelseförloppet. Ett enda fyllesamtal räckte alltså för några påstådda "superdetektiver".
Citera
2023-03-30, 18:12
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Så kan det vara. Om Helena frågade vid bordet om någon skulle åt hennes håll, och det var efter samtalet, och ingen "nappade", så kan hon ha bestämt sig för att promenera hem efter det.

Men sedan så vet vi inte om hon med frågan kanske avsåg någon som ville med henne mot Ekudden-hållet, någon som också ville ha frisk luft efter en varm kväll/natt inne på en rökig(?) restaurang?

Det går nog att se på - och tolka - på olika sätt.

Så kan det givetvis vara men sen träffade hon likförbannat på BW utanför stadt efter stängning och här har vi game-changern. Efter mötet med BW försvinner Helena spårlöst för att aldrig återfinnas.
Citera
2023-03-30, 18:20
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Det hör till god kutym att ange källorna till det som man lånar. Jag gissar på att roks.se är en av sidorna kombinerat med Wikipedia? Någon mer sajt som du har lånat från?

Du är i vanlig ordning helt ointresserad av vad mitt inlägg säger.
Om du vore seriös skulle du ha en åsikt om dom saker som jag tar upp eftersom det påverkar Helena-tråden oerhört negativt.

Men eftersom du har andra avsikter så fokuserar du istället på källan gällande olika härskartekniker

Det går att läsa dig som en öppen bok.
Citera
2023-03-30, 18:21
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Så nu vet du också att BW slog ihjäl Helena? Vem har bekräftat det? GW Persson?

Det var bara en metafor.
Citera
2023-03-30, 18:25
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Men Ib03: Det måste väl ändå ligga i allas vårt intresse att vi försöker få allt så rätt som möjligt, och att vi undviker felaktigheter - eller i vart försöker rätta till dem - samt motar bort rena, medvetna falsarier?

Majoriteten har insett att du och Thord representerar raka motsatsen.
Citera
2023-03-30, 18:29
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Så du sitter alltså och på fullaste allvar hävdar att en mördare efter ett år har glömt den story som skall vara hans alibi? Han behöver ju bara minnas två personer, om inte Skvagg sitter och ljuger, fast det gör han ju... Oavsett tycker man att det krävs typ en stroke eller liknande för att en ung mördare skall glömma sitt alibi efter bara ett år.

Jag kan inte svara på det, jag har tyvärr inte tillgång till förundersökningen. Har du?
Citera
2023-03-30, 18:30
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Vill du medvetet förstöra hela tråden? Du vet inte det. Hur kan du nedlåta dig att basunera ut något som du inte vet? Och sluta att hänvisa till Skvagg varenda gång.

Jag hänvisar till GW.
Citera
2023-03-30, 18:35
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Så du sitter alltså och på fullaste allvar hävdar att en mördare efter ett år har glömt den story som skall vara hans alibi? Han behöver ju bara minnas två personer, om inte Skvagg sitter och ljuger, fast det gör han ju... Oavsett tycker man att det krävs typ en stroke eller liknande för att en ung mördare skall glömma sitt alibi efter bara ett år.

Citat:
Jag kan inte svara på det, jag har tyvärr inte tillgång till förundersökningen. Har du?

För att svara på frågan behövs inte tillgång till förundersökningen. Sunt förnuft räcker långt.
Citera
2023-03-30, 18:37
Medlem
Joe Blows avatar
Har någon styrkt att BW verkligen träffade HA utanför Stadt? eller är det endast hans eget påstående?
Citera
2023-03-30, 18:38
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Jag gör ingen hemlighet av min avsikt. Du och Svagg skall skjuta in er i ett hörn där ni binder er för MiKj och BW. Sedan kommer ni inte att kunna skjuta er ut därifrån när IB03 överger MiKj.

Jag gillar verkligen IB03, som lägger ned ett hästjobb, och det är synd att hans önskan att ha en trogen publik gör att han faller för de mest fabulerande i tråden.

Din våta dröm kommer att förbli just en dröm. MK är inte spikad som med-GM men det finns mycket som talar för att han kan vara BW's medhjälpare.
Citera
2023-03-30, 18:55
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Det kallas att tänka förutsättningslöst och objektivt. Så har jag alltid gjort, men föga överraskande har du inte förstått det. (Innerst inne inser du att det inlägget var mycket bra!)

Att tänka förutsättningslöst för dig innebär att tänka på allt oväsentligt och inte på det som kan leda till det här fallets lösning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in