2023-03-30, 16:37
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skvagg
Vad bra att du tror det bästa om människor. Jag är lite för yrkesskadad för att kunna göra det.
tror att vi kan vara överens om att BW har all anledning att ljuga om han är gm. Då måste han få fram att Helena har gått hem och inte fått skjuts. Undrar hur Ulrika ser på saken. Hon var ju beskyddande äldresystern och rekommenderade Helena att ta taxi. Är det då sannolikt att hon ändå skulle få för sig att gå hem ensamt i natten när hon möter en av sina bilburna vänner utanför Stadt?

Om han var inblandad, så skulle han ha all anledning att ljuga för att vilseleda. Ingen skulle då kunna säga emot honom, om det inte fanns någon i närheten som överhörde honom prata med Helena.

Ja, syster U säger sig inte veta varför hon ville att Helena skulle ta taxi. Det skulle vara intressant att få reda på vad det berodde på. Var hon enbart en beskyddande storasyster? Hade Helena nämnt något om något obehagligt under kvällen/natten? Hade någonting hänt tidigare som gjorde att U reagerade/sa som hon gjorde? Telefonsamtalet? Någon båttur? Någonting annat?

Jag tror att Helena lika gärna kan ha fått skjuts hem av vänner/bekanta som dök upp under hennes (påbörjade) promenad hem, som att hon hann fram till skogsstigen på egna fötter. Nja, just nu lutar jag nog ändå åt att hon kanske fick skjuts en bit i alla fall. Annars borde någon ha sett henne, då det ska ha varit folk till och från campingen/badet vid tidpunkten.
Citera
2023-03-30, 16:41
Medlem
Jag fattar inte vilken skilsmässa du pratar om. Jag har ingen aning vem du är irl vill jag inte veta heller. Har du varit lika trevlig mot din partner som du är i tråden så är jag inte förvånad! Du har ju ugglan i alla fall. Ni är likasinnade.
Du och Ugglan är myrknullare som vi säger i Holland. Sjukligt detaljfokuserade människor.
Ni ser inte längre de stora sambanden utan bara detaljerna.

Ni tror mig inte och det är helt okej. Även om GW skulle gå ut i tv skulle ni antagligen misstro det också. Det kan ju vara fel på tvn. Ni får svar tids nog och kommer att tänka oj fan.
Citat:
Ursprungligen postat av ThordOlavsson
Men du har ju pratat med GW och du känner till BW:s alibi. Hur är det möjligt att du fått veta vilka alibin BW har när du inte får veta hans egen inställning. Du sade ju att BW ställer upp för sitt manliga alibi. Det är ju bara möjligt om BW minns.

Självklart har Pudeln rätt i att jag splittrar er om jag kan, jag vet ju att Skvagg är en lögnare.

Pudeln är dock så ointelligent så att hon tror att jag försvarar MiKj. Om jag hade velat försvara honom så hade jag gjort det för länge sedan. Jag inser givetvis att Pudeln skjuter fast sig hårdare på MiKj ju mer jag ifrågasätter henne. På samma sätt inser jag att Skvagg så småningom kommer att dumpa HeJu som misstänkt för att trampa i takt med Pudeln, han känner bara inte till det själv ännu.

Så om ni skall hålla på att skicka varandra PM om vem jag är IRL, varför inte skicka PM om min skilsmässa?
Citera
2023-03-30, 16:59
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
BW minns givetvis allt men flera månader senare eller kanske t.o.m. år så "minns han kanske inte längre" (lögn) exakt vad han gjorde den aktuella natten. Så tolkar iaf jag GW's uttalande.

Så du sitter alltså och på fullaste allvar hävdar att en mördare efter ett år har glömt den story som skall vara hans alibi? Han behöver ju bara minnas två personer, om inte Skvagg sitter och ljuger, fast det gör han ju... Oavsett tycker man att det krävs typ en stroke eller liknande för att en ung mördare skall glömma sitt alibi efter bara ett år.
Citera
2023-03-30, 17:09
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Min första fetning: Vem har påstått att "de nästan alltid kunde gå hem tillsammans"? Ulrika har bara sagt typ att "vi brukade hem", och jag har två gånger tidigare förklarat att detta "vi" kan betyda "vi alla tre", "två av oss" eller "ensam". "Vi" blir alltså ett samlingsbegrepp för alla tre varianterna i berättande form. Precis på samma sätt som när jag ibland förklarar för andra att "vi" brukar köra vägen över "staden X" i stället för "staden Y" när vi ska till slutmålet "staden Z". Med "vi" menar jag alla i vår familj som samtliga har körkort och åker sträckan ibland alla samtidigt, ibland några av oss eller ibland var för sig (ensam). Jag säger alltså att "vi" brukar köra rutten via "staden Y" oavsett om det är en eller flera i bilen.

Min andra fetning: Då var det det här med detaljer igen, då ... Enligt radiodokumentären 2017 citeras Helena med " åt mitt håll".

Det kvittar vad som sades eftersom hon fick skjuts.
Citera
2023-03-30, 17:14
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Det kvittar vad som sades eftersom hon fick skjuts.

Vill du medvetet förstöra hela tråden? Du vet inte det. Hur kan du nedlåta dig att basunera ut något som du inte vet? Och sluta att hänvisa till Skvagg varenda gång.
Citera
2023-03-30, 17:16
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skvagg
Jag fattar inte vilken skilsmässa du pratar om. Jag har ingen aning vem du är irl vill jag inte veta heller. Har du varit lika trevlig mot din partner som du är i tråden så är jag inte förvånad! Du har ju ugglan i alla fall. Ni är likasinnade.
Du och Ugglan är myrknullare som vi säger i Holland. Sjukligt detaljfokuserade människor.
Ni ser inte längre de stora sambanden utan bara detaljerna.

Ni tror mig inte och det är helt okej. Även om GW skulle gå ut i tv skulle ni antagligen misstro det också. Det kan ju vara fel på tvn. Ni får svar tids nog och kommer att tänka oj fan.

Tv:n tror jag inte att det är fel på, däremot har det varit fel på GW Persson tidigare.
Citera
2023-03-30, 17:23
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThordOlavsson
Pudeln är dock så ointelligent så att hon tror att jag försvarar MiKj. Om jag hade velat försvara honom så hade jag gjort det för länge sedan.

Tidigare fanns det uppenbarligen ingen anledning för dig att försvara MK. Det är ett helt annat läge nu.
Citera
2023-03-30, 17:35
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Tidigare fanns det uppenbarligen ingen anledning för dig att försvara MK. Det är ett helt annat läge nu.

Jag gör ingen hemlighet av min avsikt. Du och Svagg skall skjuta in er i ett hörn där ni binder er för MiKj och BW. Sedan kommer ni inte att kunna skjuta er ut därifrån när IB03 överger MiKj.

Jag gillar verkligen IB03, som lägger ned ett hästjobb, och det är synd att hans önskan att ha en trogen publik gör att han faller för de mest fabulerande i tråden.
Citera
2023-03-30, 17:42
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Var har Thord hävdat att han skulle tala för alla andra i tråden? Men han talar för mig och ytterligare sju, åtta stycken som jag vet om. Det finns säkert fler.

Det har han givetvis aldrig hävdat, det är JAG som konstaterar det. Thordsalladen talade visst för hela tråden vilket tyder på ett grandiost ego, på gränsen till storhetsvansinne.
Citera
2023-03-30, 18:01
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Prinzezzan har skrivit att BW också hade sagt att Helena hade sagt att hon ville få lite luft. Då ter sig en skjuts i en varm bil mindre troligt.

Det är uppenbart att du spelar båda sidor för att på så sätt kontrollera och styra tråden. Annars finns det ingen anledning att uttrycka sig så här korkat.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2023-03-30 kl. 18:45.
Citera
2023-03-30, 18:03
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Det är uppenbart att du spelar båda sidor för att på så sätt kontrollera och styra tråden. Annars finns det ingen anledning att uttrycka sig så här korkat.

Det kallas att tänka förutsättningslöst och objektivt. Så har jag alltid gjort, men föga överraskande har du inte förstått det. (Innerst inne inser du att det inlägget var mycket bra!)
Citera
2023-03-30, 18:04
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Exakt vilket "genombrott"?

Tänk att just du av alla har lyckats missa det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in