Citat:
Ursprungligen postat av
Skvagg
Vad bra att du tror det bästa om människor. Jag är lite för yrkesskadad för att kunna göra det.
tror att vi kan vara överens om att BW har all anledning att ljuga om han är gm. Då måste han få fram att Helena har gått hem och inte fått skjuts. Undrar hur Ulrika ser på saken. Hon var ju beskyddande äldresystern och rekommenderade Helena att ta taxi. Är det då sannolikt att hon ändå skulle få för sig att gå hem ensamt i natten när hon möter en av sina bilburna vänner utanför Stadt?
Om han var inblandad, så skulle han ha all anledning att ljuga för att vilseleda. Ingen skulle då kunna säga emot honom, om det inte fanns någon i närheten som överhörde honom prata med Helena.
Ja, syster U säger sig inte veta varför hon ville att Helena skulle ta taxi. Det skulle vara intressant att få reda på vad det berodde på. Var hon enbart en beskyddande storasyster? Hade Helena nämnt något om något obehagligt under kvällen/natten? Hade någonting hänt
tidigare som gjorde att U reagerade/sa som hon gjorde? Telefonsamtalet? Någon båttur? Någonting annat?
Jag tror att Helena lika gärna kan ha fått skjuts hem av vänner/bekanta som dök upp under hennes (påbörjade) promenad hem, som att hon hann fram till skogsstigen på egna fötter. Nja, just nu lutar jag nog ändå åt att hon kanske fick skjuts en bit i alla fall. Annars borde någon ha sett henne, då det ska ha varit folk till och från campingen/badet vid tidpunkten.