2023-03-30, 16:43
Medlem
Zloths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
För fyra år sedan lanserades HON, Her online network, ett ”mansfritt Linkedin" som fick Cristina Stenbeck som delägare. Tanken var att skapa ett nätverk där kvinnor i karriären skulle kunna byta erfarenheter med varandra. Idag ligger hemsidan nere och HON AB är avvecklat. Samtidig visar Instagramkontot fortsatta mingel, den senaste för bara en vecka sedan. Vad är det egentligen som har hänt?
”Behovet är enormt men vi fick inte in affärsdelen i behovet. Vi trodde att det skulle vara enklare än det var. Det var väldigt komplicerat.”
"Behovet var enormt" = Ingen var intresserad att betala för en massa kärringar som minglar.

Slutknorren är magisk:
Just nu är Aleksandra Avli föräldraledig
Tron att man kan vara framgångsrik entreprenör utan att jobba 80 timmar i veckan & att någon annan skall betala är naiv bortom allt förnuft.

https://www.breakit.se/artikel/36281/byggde-socialt-natverk-bara-for-kvinnor-med-stenbeck-och-bendz-nu-har-hon-lagts-ner

Fruntimmer ska inte hålla på med sådant här. Det kan bara inte bli bra.
Citera
2023-03-30, 16:48
Avslutad
Sjukaste idé jag sett.

Varifrån ska alla pengar komma utan män? Hur ska de kunna bedriva näring, industri, utveckling och teknologi utan män? Vem i helvete hade investerat i alla idéer och scoop därifrån? Som att sponsra damfotboll.

Det är ganska underhållande med alla dessa ideella kvinnoorganisationer som har teknik- och industrievents, där uppklädda kvinnor i drivor reser land och rike runt och har fina presentationer, äter god mat och dricker bubbel. Allt, precis allt blir finansierat och sponsrat av män. Även all kunskap och allt innehåll är skapat av män.

Jag har personligen bidragit med teknologi och kunskap till några av dessa event och varit indirekt anslutning. Jag häpnas varenda gång. Det pratas om ”hållbarhet”, ”mångfald”, ”carbon footprint” och jämlikhet inom områden där det inte ens är applicerbart. Inom mansdominerade fält, men i en miljö av nästan bara kvinnor. Allt är väldigt abstrakt och långt ifrån konkret.

De bränns miljoner på hotel, mat och uteslutande skit. Resultatet som kommer ut andra änden är 0 och ingenting. Zero, nada, noll.

Men de lägger (ligger) minst lika mycket tid att lura till sig nya investerare som i den goda maten och drycken.

Det är lite som när mannen följer med frun på shoppingrunda. När allt är över är hans plånbok tom och förstår inte vad som hände, medans hon har fått allt hon ville ha.

Hur länge ska dessa cirkusevens hålla på innan alla synar det? Det måste ju nästan kunna liknas vid pyramidspel och scams?
Senast redigerad av barfotalasse 2023-03-30 kl. 16:53.
Citera
2023-03-30, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Män har fått höra ända sedan 90-talet att slutna nätverk och stängda rum är fel. Feminister har haft en idé om att Män sitter och nätverkar och bondar i bastun, på golfbanan och på strippklubben. Att alla penisbärare håller varann bakom ryggen och att det är just därför kvinnor har det tufft att nå toppen i yrkeslivet.

Det har sedan visat sig att slutna nätverks olämplighet enbart gäller det ena könet, för nu för tiden haglar det av branschorganisationer och nätverk för kvinnor. Män kan inte skapa motsvarande nätverk, det ser inte bra ut pr-mässigt.

Det är därför vissa av oss fnissar lite extra när någon varit dum nog att tro att det går att göra PENGAR på ett kvinnligt nätverk, helt utan subventioner och bidrag. Brytningspunkten där ideologi får kontakt med verklighet är djuvlig...

Stämmer iofs. Men håller med dig om att slutna rum är rätt löjliga, iaf i såna här sammanhang.

Men då vet jag att det inte är rimlighet, att vara konsekvent, att försöka se en större bild eller att hitta faktiska orsaker som är målet utan mer att cherrypicka saker och runka av varandra.
Senast redigerad av enhalvboj 2023-03-30 kl. 17:06.
Citera
2023-03-30, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Ursäkta men nej!

Det finns en kritik i samhället från feministisk håll på maskulinitetsnormer som är dåliga.
Detta är INTE att klanka ner på alla män, eller ens att säga att män = dåliga.
Det är att säga att de normer som traditionen ålagt just könet män att bete sig efter innehåller skadligt skit. Skit som ofta drabbar män själva mest, för övrigt.

Det kvinnoförakt som denna tråd förmedlar finns det oerhört lite av riktat mot män.

"Behovet var enormt" = Ingen var intresserad att betala för en massa kärringar som minglar."

säger allt.
faktum är att vi klarade att bygga upp civilisationer och åka till månen i den patriarkala världsordning som tidigare har rått. Men helt plötsligt går allt åt helvete samtidigt som man skall tvinga in kvinnor i de roller de varken själva vill vara i eller andra vill ha dom i. Tyvärr är det ju män som själva är ansvariga för denna utveckling. Det var vi som hade makten och nödvändigtvis skulle tvinga på samhället det enorma experiment som de senaste 100 årens ”jämställdhet” har inneburit.
Citera
2023-03-30, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zansibal
faktum är att vi klarade att bygga upp civilisationer och åka till månen i den patriarkala världsordning som tidigare har rått. Men helt plötsligt går allt åt helvete samtidigt som man skall tvinga in kvinnor i de roller de varken själva vill vara i eller andra vill ha dom i. Tyvärr är det ju män som själva är ansvariga för denna utveckling. Det var vi som hade makten och nödvändigtvis skulle tvinga på samhället det enorma experiment som de senaste 100 årens ”jämställdhet” har inneburit.

Du tänker alltså att det är tiden EFTER de två världskrigen världen gick åt helvete och att det måste vara jämställdheten som är problemet?
Citera
2023-03-30, 17:31
Medlem
Citat:
Vad ska denna tråd handla om egentligen?

Ytterligare en tråd med tematiken: Kvinnor är värdelösa?

En jävligt stor andel affärsidéer/ projekt ledda av enkom män, (förmodligen betydligt större andel än dito kvinnor) har lagts ner, misslyckats etc etc....
men startas det därför x antal trådar i ämnet: Män är värdelösa?
Nej, då är man mer nyanserad och riktar in sig på det verkliga problemen som kan vara allt möjligt.

Men, tydligen finns det ett enormt kliande behov i världen, som visar sitt fula tryne ofta på flashback, att klanka ner på just gruppen kvinnor.

Märkligt det där.

Skulle vi män startat något liknande hade det tagit hus i helvetet
Citera
2023-03-30, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olikafarger
Åtminstone inte mina exempel Fotboll och Hockey som är miljardindustrier, och så kommer slitdjuren och kräver lika mycket betalt trots att deras hemmamatcher drar in lika mycket som typ halmstad-åtvidaberg i superettan.

Och där sitter det inga kvinnor på läktaren heller. Mest män.
Citera
2023-03-30, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Ja, det förstår jag. För antingen jobbar du mer än 11 timmar/dag varje vecka året om. Eller så jobbar du 16 timmar per dag, 5 dagar/vecka. Så det blir inte mycket tid med barnen. Du kommer ångra dig på din ålders höst.

Själv jobbade jag 50 timmar/vecka innan jag fick barn. Funkade bra. Jag hann ändå vara social, med min träning och sömn etc. Men sedan jag fick barn jobbar jag mellan 30-32 timmar/vecka. Så att jag ska ha mycket tid med barnen.

Men det är ett privilegium i Sverige. Utomlands skulle du inte ha en timme för dina barn. Så det är ren lyx
Citera
2023-03-30, 17:44
Medlem
DumSKALLEN123s avatar
Fanns inte tillräckligt med cash att hämta / tjäna när alla män var frånvarande.
Citera
2023-03-30, 17:47
Medlem
Citat:
Vad ska denna tråd handla om egentligen?

Ytterligare en tråd med tematiken: Kvinnor är värdelösa?

En jävligt stor andel affärsidéer/ projekt ledda av enkom män, (förmodligen betydligt större andel än dito kvinnor) har lagts ner, misslyckats etc etc....
men startas det därför x antal trådar i ämnet: Män är värdelösa?
Nej, då är man mer nyanserad och riktar in sig på det verkliga problemen som kan vara allt möjligt.

Men, tydligen finns det ett enormt kliande behov i världen, som visar sitt fula tryne ofta på flashback, att klanka ner på just gruppen kvinnor.

Märkligt det där.

Ja, vad tror du ditt stolpskott? Det är ju bara ännu ett exempel i raden på hur feminismen misslyckas när den möter den riktiga världen. Så som det ALLTID blir. Ingen, förutom möjligen korkade feminister, är förvånad över att ett sexistiskt, feministiskt projekt som detta, drivet av korkade feminister, blir pannkaka.

Flashback är för övrigt den enda platsen i samhället där det är tillåtet att säga något negativt om eller kritisera kvinnor, men det är väl en plats för mycket enligt dig.
Citera
2023-03-30, 17:52
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj

Men då vet jag att det inte är rimlighet, att vara konsekvent, att försöka se en större bild eller att hitta faktiska orsaker som är målet utan mer att cherrypicka saker och runka av varandra.

Förstår inte vad du menar här.. Hitta orsaker till vad?
Citera
2023-03-30, 18:06
Medlem
feemaxxxs avatar
Om man startar ett nätverk endast för kvinnor så kan man ju inte räkna med mycket support från männen. Med det som är iögonfallande är att det just är kvinnorna som inte har varit beredda på att stöjda (betala) ett sådant nätverk.

Det är samma med sport.
Männen följer sitt favoritlag, köper biljetter och åker på matcher i ur och skur, betalar TV-licenser för att se matcher, köper tröjor och annat som stödjer lagen.

När det kommer till matcher med tjejlagen, rätt tomma läktare, kvinnor vill inte betala varkern tv-licenser eller merchandiseprodukter för att stödja tjejerna (men självklart gnäller man på männen att man inte får lika bra betalt)

Det är kvinnorna som sviker kvinnorna. Det ser man rätt ofta...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in