2023-03-30, 11:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Ja finns ju INGA manliga sporter som understöds av allmän finansiering...
Och inga kvinnor som betalar en enda krona i skatt

Åtminstone inte mina exempel Fotboll och Hockey som är miljardindustrier, och så kommer slitdjuren och kräver lika mycket betalt trots att deras hemmamatcher drar in lika mycket som typ halmstad-åtvidaberg i superettan.
Citera
2023-03-30, 11:33
Medlem
aYaLLas avatar
Kan detta bero på att vita män historiskt har haft en ledande roll i IT-sektorn? Detta är hemskt.
Citera
2023-03-30, 11:33
Medlem
Tomtekukars avatar
Citat:
Vad ska denna tråd handla om egentligen?

Ytterligare en tråd med tematiken: Kvinnor är värdelösa?

En jävligt stor andel affärsidéer/ projekt ledda av enkom män, (förmodligen betydligt större andel än dito kvinnor) har lagts ner, misslyckats etc etc....
men startas det därför x antal trådar i ämnet: Män är värdelösa?
Nej, då är man mer nyanserad och riktar in sig på det verkliga problemen som kan vara allt möjligt.

Men, tydligen finns det ett enormt kliande behov i världen, som visar sitt fula tryne ofta på flashback, att klanka ner på just gruppen kvinnor.

Märkligt det där.
Yupp. Män är svin. Kvinnor är offer. Mer nyans behövs inte.
Citera
2023-03-30, 11:49
Medlem
Tomtekukars avatar
Citat:
Ja finns ju INGA manliga sporter som understöds av allmän finansiering...
Jag har efter flera långa äktenskap, alla vilka jag själv avslutat när det ömsesidiga försvunnit, börjat dejta och knulla kvinnor i Sverige. Har bott och jobbat många år (nästa två decennier) i utlandet, och missat mycket av det svenska feministiska uppvaknandet. Satan vad många desperata, och mindre desperata, kvinnor det finns där ute. Bara att välja och vraka. Går inte en dag, kurs, middag, utekväll eller fest utan napp.

Till saken....Ofta är de kvinnor jag träffar på, men inte alla skall jag säga, kvinnor som lever på att hota och utpressa män att betala kläder, smink, drinkar, väskor, plastikkirurgi och resor. Hot och utpressning sker på många olika sätt. Männen förväntas dessutom stå för den gemensamma hyran och maten om de bor ihop, eller hennes hyra om de inte bor ihop. Pengarna kvinnorna själva tjänar behåller de för "privat" konsumtion. "Sex är inte gratis" säger några. Det finns många sorgliga och desperata män därute som ställer upp på dessa villkor.

Undrar varför det är så när kvinnor är så duktiga och självständiga? En seriös fråga till dig som verkar vara väl insatt i samtiden.
Senast redigerad av Tomtekukar 2023-03-30 kl. 11:54.
Citera
2023-03-30, 11:49
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brawndo
Att massa trådar med den tematiken dyker upp, beror på att kvinnor just är värdelösa.
Nja, kvinnor & män är bra på olika saker & ibland även samma. Men livet i easy mode gör att kvinnor ofta överskattar sin egen förmåga.
Citera
2023-03-30, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brawndo
Att massa trådar med den tematiken dyker upp, beror på att kvinnor just är värdelösa.

Jag antar att du blivit född av din pappa (efter att han varit gravid i 9 månader) och att han sedan ensam uppfostrade dig. Sedan har du endast haft manliga lärare i skolan, som lärde dig att läsa skriva osv. Därefter har du endast jobbat med män. Du är gift med en man och någon av er kommer sedan bära era barn och föda era barn ur anus. Har jag rätt eller har jag rätt?
Citera
2023-03-30, 11:55
Medlem
NAFOgenerals avatar
Citat:
Nope. Kvinnor arbetar rakt av inom den offentliga sektorn. De är 100% beroende av skatteintäkter från privata företag drivna av nästan enbart män.

Här i tråden har vi ett exempel på ett företag startat av kvinnor. Det gick under, tydligen var det svårt när finansieringen inte var garanterad.
Citera
2023-03-30, 11:56
Medlem
Tomtekukars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Jag tror att det är den vita heterosexuella mannen som är orsaken till floppen.
Nä, nu var du hatisk. Ta tillbaka. Alla vet ju att det är den vita heterosexuella medelålders mannen som är orsaken.
Citera
2023-03-30, 11:58
Avslutad
Det blev för mycket kvinnor på sidan helt enkelt.
Då brukar det gå åt helvete.

Mitt tips är att inte ha någon sorts indelning av folk. Utan bara låta alla vara välkommna.

Som fisk
Citera
2023-03-30, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Nja, kvinnor & män är bra på olika saker & ibland även samma. Men livet i easy mode gör att kvinnor ofta överskattar sin egen förmåga.

Jag uppfattar att det är precis tvärtom: många kvinnor underskattar ofta sin egen förmåga och tror inte att de kan lyckas. Vilket blir en självuppfyllande profetia.
Citera
2023-03-30, 12:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Jag antar att du blivit född av din pappa (efter att han varit gravid i 9 månader) och att han sedan ensam uppfostrade dig. Sedan har du endast haft manliga lärare i skolan, som lärde dig att läsa skriva osv. Därefter har du endast jobbat med män. Du är gift med en man och någon av er kommer sedan bära era barn och föda era barn ur anus. Har jag rätt eller har jag rätt?

Fast gravid blir dom ju pga spunk.
Sen har dom inget annat val än att gå runt och vara tjock.
Inte direkt så att dom är involverad i processen mer än att äta.
Som en fisk
Citera
2023-03-30, 12:01
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Jag uppfattar att det är precis tvärtom: många kvinnor underskattar ofta sin egen förmåga och tror inte att de kan lyckas. Vilket blir en självuppfyllande profetia.
Att lyckas som entreprenör kräver fullt engagemang & att man har förmågan att göra samma sak intensivt 80 timmar i veckan.
Det finns absolut kvinnor som klarar detta utan att snabbt bli utbrända, men dom är inte många.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in