2023-03-30, 15:58
Medlem
Benyameans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av euromixers
Absolut, oavsett utfall, (om inte friande dom då) så kommer ju både JJ och MH överklaga, och få skärpta, dvs förhöjda straff i Hovrätt/HD.
Jag tror absolut att Johanna kommer överklaga sin dom oavsett (med reservation för att hon skulle bli friad, men det kommer inte ske). Maja däremot kommer efter inrådan från sin försvarare nöjda sig om hon inte döms för mordet utan "bara" för gravfridsbrottet.

Att Hovrätten skulle skärpa straffen är jag lite tveksam över och att att prövning skulle ske i HD tror jag absolut inte. Ser inte hur detta fall skulle vara prejudicerande eftersom det redan utdömts livstidsstraff till en 18-åring utan att detta togs upp av HD.
Citera
2023-03-30, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lokalpatriot
Tycker att JJ kan få ca. 45 minuters straffrabatt för att ha varit så bussig och kartlagt fyndplatsen med sin egen telefon, med 10 meters träffsäkerhet.
HAHAHA! tack för dagens skratt i misären
Citera
2023-03-30, 15:59
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allasmeknamn
Rullman yrkar på:
JJ - ” 20-åringen bör få livstids fängelse anser åklagaren.
- I det här fallet finns inga förmildrande omständigheter, bara försvårande.
- Tove har upplevt en kraftig dödsångest och det efterföljande agerandet präglas av stor förslagenhet.
- Det samlade straffvärdet motsvarar fängelse på livstid.”

MH - ” Åklagaren menar att det kan finnas utrymme för att ge 18-åringen ett tidsbegränsat straff på 18 års fängelse.”

Det straffet kan man leva med! Hoppas Toves familj också känner att det är ett lämpligt straff!

Jag hoppas Rullman får igenom detta!
Citera
2023-03-30, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Hon kommer hitta sina nya vänner där och det vet man ju vilka det är. Lika sjuka allihop och Jonna, Johanna och Johanna. Negern lär inte få det lätt om hon hamnar på samma plats.
Negern? Är du helt efterbliven?
Citera
2023-03-30, 16:00
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykbryt76
Hon är ett offer för sin egen dumhet så skulle jag utrycka det.

Glömde hon mobilen i lgh med flit eller var hon smart. Hon hade kunnat neka till att varit med och gjort sig av med kroppen.. Om det nu inte fanns spår på som knyter henne till dumpningsplats på kläder som barr, grus och växtrester från skogen. Inte läst hela fupen så osäker i den frågan.

Det fanns granbarr dels i JJs säng där bara MH hade legat, och det fanns granbarr i MHs fuskpäls, hemma hos MH, den fuskpäls hon hade på sig på Nöjet den kvällen.

MH hade en vana att lämna sin mobil i JJs lgh för att MHs föräldrar inte skulle kunna "se" var hon var (JJ hade fixat en "burnerphone" till MH), så MH har nog mer haft "tur" än planering.......med sin mobil.
Citera
2023-03-30, 16:01
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Romper
HaHaHa, så det vet DU???

Tack för en djuplodande analys!

Gör jag?

Citat:
Ursprungligen postat av Romper
Du, Jag har inte en aning vad han menar...

Oavsett, med tanke hur mycket som kan liknas vid Fablernas värld i denna soppa
så borde "Han" uttryckt sig på ett annorlunda sätt.

Mot dumhet biter inga argument.
Citera
2023-03-30, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Ja, där är en tunn vägg. Men M eller någon annan för den delen fick ju inte ligga i hennes säng. Går att hitta i förhör med både J och M, att J var väldigt petig med såna saker.

Hon blev t.o.m. upprörd när M la sig där en kort stund precis efter att dom kommit tillbaks från dumpningen.

Jo jag vet att Johanna säger det. Men det framgår ju ändå tydligt att Maja har legat där vid åtminstone ett tillfälle. Tycker det är svårt att motbevisa att det inte skulle kunna varit vid två eller tre...
Citera
2023-03-30, 16:02
Medlem
StigHelmutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OppVaskeKluten
Håller med du, så tror jag med att det blir, tyvärr..

Ja, det kvittar om det blir livstid
Hovrätten är där och friger igen ändå i slutändan,
så dom kan dela ut svenskarnas garantipension till brottslingar

Dömdes för avrättning i frisersalong – FRIAS av hovrätten
https://samnytt.se/domdes-for-avrattning-i-frisersalong-frias-av-hovratten/

kan få 6-siffrigt skadestånd
(utöver alla rättegångskostnader o förvar ska det tas en omgång till, sverige har outtömligt med pengar o resurser att lägga på var och en kränkt ilsken kriminell

https://samnytt.se/falldes-och-friades-for-mord-i-frisorsalong-kan-fa-sexsiffrigt-skadestand/
Senast redigerad av StigHelmutt 2023-03-30 kl. 16:06.
Citera
2023-03-30, 16:02
Medlem
Benyameans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigHelmutt
Det kvittar

Nu ska du se att domarn får kåtslag och dömer till 1 års fotboja
och några vänsterfeminist-lesb i juryn kommer rösta för frigivning samt tiosiffrigt miljonbelopp i skadestånd för häktestiden

vänta o se
Nu kan man ju inte dömas till fotboja, det är något man själv ansöker om istället för att avtjäna ett kortare straff på ansalt. Sen har vi heller ingen jury och man kan som mest få 1000 kr per dag man varit häktad, 500 kr per dag efter de första 60(?) dagarna.
Fantastiskt att man kan ha så mycket åsikter när man saknar så mycket kunskap.
Senast redigerad av Benyamean 2023-03-30 kl. 16:14.
Citera
2023-03-30, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psykbryt76
Hon är ett offer för sin egen dumhet så skulle jag utrycka det.

Glömde hon mobilen i lgh med flit eller var hon smart. Hon hade kunnat neka till att varit med och gjort sig av med kroppen.. Om det nu inte fanns spår på som knyter henne till dumpningsplats på kläder som barr, grus och växtrester från skogen. Inte läst hela fupen så osäker i den frågan.
Det fanns barr på hennes kläder från dumpningsplatsen
Citera
2023-03-30, 16:03
Medlem
Clea Sangborn vänder sig emot hur åklagarsidan och hur många ur allmänheten tolkat det som hänt.
- Man vill absolut tro att hon med vett och vilja, med uppsåt, velat mörda.

Hon påpekar att det är väldigt ovanligt att kvinnor stryper andra kvinnor.

- Kan man inte vända på saken och säga, varför är det så mycket konstigheter? Ja, för att det kanske inte är så.

Vad pratar hon om?
Citera
2023-03-30, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Det straffet kan man leva med! Hoppas Toves familj också känner att det är ett lämpligt straff!

Jag hoppas Rullman får igenom detta!
Så jävla rätt av Toves familj att lämna när giraffen och den andra försvararen ska komma med mer ursäkter för sina klienter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in