2023-03-30, 14:56
Medlem
Precis nyss från reportern i SR P4 Jönköping:

Citat:
Åklagaren Adam Rullman menar att 20-åringens beskrivning av 18-åringens delaktighet är trovärdig eftersom hon lika gärna hade kunnat påstå att det var 18-åringen som tagit strypgreppet.

Go Rullman!
Citera
2023-03-30, 14:57
Medlem
Braxarens avatar
Yrkande på 18 års fängelse för MH och livstid för JJ. Tror det ligger lite väl högt för MH, och kanske JJ också. Tror vi hamnar närmare 12 respektive 18 år (exklusive rabatter)
Citera
2023-03-30, 14:58
Medlem
Tiares avatar
18 eller livstid för Maja???? Han driver??
Citera
Medlem
Fantastiskt bra hur Rullman slår hål på MHs lögner!!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braxaren
Yrkande på 18 års fängelse för MH och livstid för JJ. Tror det ligger lite väl högt för MH, och kanske JJ också. Tror vi hamnar närmare 12 respektive 18 år (exklusive rabatter)
Tycker att JJ kan få ca. 45 minuters straffrabatt för att ha varit så bussig och kartlagt fyndplatsen med sin egen telefon, med 10 meters träffsäkerhet.
Citera
2023-03-30, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SthlmHolmes
Kanske därför så många eh.. öh.. osv för att hon ska hinna tänka ut en lögn till frågorna och hon berättar bara sanningen kring det hon tänker att det kan finnas bevis?

Enligt de digitala spåren så sov inte Maja. Hälsoappen visar aktivetet hela tiden tills de åker i väg med kroppen i bilen. Maja var med i badrummet hon vill bara förtränga det hela..om du håller på att bli strypt av en person och ingen håller dina händer så skulle den människan i detta fall Tove sannolighet klösa ut ögonen på Johanna som håller på att strypa henne. jag skulle i allafall göra det om det var min dödsskamp. Dödskamp var precis vad Tove hade. och försökta sparka sig loss och det var hennes dödskamp som grannarna hörde. Bevis på att att Toves händer hölls mot golvet kan ju ett DNA test göras .. de kan kolla om hon hade DNA under hennes naglar. Om du håller på att bli strypt så förmodligen försöker du skydda dig med att riva mördaren i ansiktet eller mördarens armar mm.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Det jag möjligen kan sakna i den här soppan, är att MH's försvarare inte kallat in någon form av expert, förmodligen läkare, som kunde lysa lite sken över hur man kan gå in i och ut ur sömn/medvetenhet när man är på fyllan.

Rullman menar nu att det är motbevisat att MH sov. Men det är det inte. Det är bara bevisat att hon vid vissa tidpunkter inte sov. Det är inte bevisat att hon inte sov i övrigt. Många är vi som varit fulla, sovit, vaknat, somnat om, osv. Det är inget konstigt med det. Det tycker jag att MH's försvarare borde ha framhävt.

Han säger väl egentligen att hon sov väldigt strategiskt. Bara precis vid de tillfällen som gör att hon undviker att vara med och veta om hur Tove dör. Nästan lite för bra för att vara sant… just det.
Citera
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Rullman: "
Att 20-åringen skulle flytta på kroppen ensam saknar stöd och all rimlighet. Det finns inget tidsutrymme att göra det heller."

Saknas det stöd och rimlighet för att en 80kg kvinna skulle kunna flytta en 60kg kvinna några meter på ett slätt golv?

Föddes den där åklagaren igår eller?

Jag måste säga att även om jag tycker att fallet är relativt open and shut, så uppvisar åklagaren en tragisk naivitet i mycket av sina utsagor och agerande. Som att åtala MH för mord, ex.vis. För det åtalet finns ju inte tillstymmelse till stöd.

Nåja. Det mest intressanta kommer att bli hur domstolen ser på MH's medverkan, och vilket straff de ger JJ.
Citera
Medlem
Adressbyte till Hinseberg.
Citera
Medlem
Stackars MH börjar gråta nu när tullman pratar om hennes straffvärde så patetiskt. Han är sjukt skicklig 👏🏻 ser ljust ut tycker jag att få MH länge bakom lås och JJ lite längre. Tack och lov!!!!
Citera
2023-03-30, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Ur BrB

Såvitt jag förstår har MH varit med och flyttat Toves kropp. Men hon har inte varit delakigt i att tända eld på den. I vart fall har inget sådant kunnat bevisas.

Följaktligen är det osannolikt att MH döms för grovt brott. Tar man därtill hänsyn till hon inte varit den pådrivande, utan snarare den medhjälpande, kanske man till och med kan tänka sig, eller befara om man vill se det så, att MH kommer att komma undan med böter för hela den här affären.

Håller till 100% med om samma tolkning
Citera
2023-03-30, 15:00
Medlem
-Dizzy-s avatar
Livstid för JJ
och 18år till livstid för MH yrkat
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto