2023-03-30, 15:35
Medlem
Jag tror tyvärr att MH bara åker på gravfridsbrottet. Tycker nog att åklagaren borde lagt till allternativ där. JJ däremot lär ju få livstid. Hur som helst.. det lär ju bli överklagat.
Citera
2023-03-30, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Romper
HaHaHa, så det vet DU???

Tack för en djuplodande analys!

Han menar väl att hon har sagt att hon inte har hört varken dunsar eller annat
Citera
2023-03-30, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Helst vill man ju att dessa aldrig nånsin kommer ut igen, men man måste ju förhålla sig till den bevisning som finns och allt som framkommit, därför är jag väldigt förvånad över hur Rullman fick ihop de att åtala Maja för mord, först trodde man att han visste något som vi andra inte visste. Men efter man läst FUPen så blev man inte klokare
Nej precis. Iofs finns väl indicier på att Maja varit mer aktiv än hon vill medge med tanke på stegräknaren men att få det till ett mordåtal är nog tyvärr svårt.
Citera
2023-03-30, 15:38
Medlem
de kommer överklagas så de skriker om det från båda håll
Citera
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xtrasaltat
”20-åringen ser faktiskt helt oberörd ut av det Andreas Hannah läser upp. Hon drar sig lite i håret, lägger huvudet på sned. Tittar upp i taket en stund. ”

Expressen

Man finner inga ord. Hoppas Johanna får ett så vidrigt liv i fängelse så hon verkligen får känna att hon lever
Hon kommer hitta sina nya vänner där och det vet man ju vilka det är. Lika sjuka allihop och Jonna, Johanna och Johanna. Negern lär inte få det lätt om hon hamnar på samma plats.
Citera
Medlem
Det som jag anser är nästan mest häpnadsväckande med det här fallet är att det finns så många blåögda människor i denna tråd sitter och försvarar Maja och får henne att framstå som ett offer??

Hur kan ni inte se igenom hur hon ändrar historia så fort hennes advokat kommer med ett förslag på hur det kan ha gått till, samt börjar spela på hur rädd hon är för Johanna när hon märker att det kortet kanske kommer funka från att hon i första förhören beskrivet Johanna som den finaste av vänner? Herregud blir helt förundrad över att folk är så blåsta och gör henne till ett offer
Citera
2023-03-30, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skyliner.
Ännu en person som inte läst FUP ser jag.
Detta är känt sedan länge.
Det var kvällen efter mordet.

Det framgår inte i FUP hur många som satt i bilen, levande/döda.
Det framgår inte i FUP om TT levde när hon lämnade lägenheten.
FUP är skit enligt mig, skit som ett uselt kallat sig polisväsende knappat ihop.
Nej, jag vill se riktiga bevis, så som RMV rapporten, vilken saknade trovärdighet i det här fallet.
Viktigt för mig är realtidsförhören i rätten, från de är under ed tillskillnad mot FUP.
Miss i rättegången är att alla parter aldrig fick säga sitt…
-Clea avbröts…
-Kronvittnet avbröts…
-Flera andra vittnen återkallades…
-Rättsmedicin ljög…
Osv

Är inte en rättegång till för att reda ut:
-Vad som har hänt?
-Hur kunde det, motiv?
-Vem bär skuld?

Dela ut staff + påföljd

Här har ju varit värre än en Kalle Anka tidning. Ingen vet något, alla skyller på alla. Polis har inget att visa på. Vittnen får inte tala. Försvarare får inte fråga. Åklagar som hävdar galge trots att tvivel finns. Osv. Och detta ska en skara TR (okunniga inom juridik) besluta utefter??? Rättsstat? Rättssäkerhet? FN klagar på Sverige - googla på det! (Är det bara USA, Sverige, och Iran)…?
Citera
2023-03-30, 15:39
Medlem
Marchionesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Expressens beskrivning av J

"20-åringen ser faktiskt helt oberörd ut av det Andreas Hannah läser upp. Hon drar sig lite i håret, lägger huvudet på sned. Tittar upp i taket en stund. "

MH börjat inte heller gråta förrän Rullman yrkar på 18 år eller livstid för henne.

Inga känslor från varken MH eller JJ när det hemska mordet på Tove och skändandet av liket beskrivs eller om de anhörigas ångest och oro i flera veckor efteråt.

Som båda målsägandebiträdena säger "de åtalade är bara ledsna för sin egen situation inte för Tove och hennes anhörigas skull".
Citera
2023-03-30, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommisarie-Kudos
Nej precis. Iofs finns väl indicier på att Maja varit mer aktiv än hon vill medge med tanke på stegräknaren men att få det till ett mordåtal är nog tyvärr svårt.

De har hon, men dom sakerna hon har gjort uppgår inte till mord, snarare medhjälp
Citera
Medlem
Så rätt när han sa att dom gråter inte för toves skull utan för sin egen. Och smset han visade att JJ skrivit till pojkvännen. Klockrent 👌🏻 satan vad bra gjort av alla tre! Det är glasklart alltihop! Ändå är det så mycket mer dom här två gjort som inte hinns med, som alla andra låtarna dom gjort. Och skrattat över. Visar så mycket hat och planering. Hat filmen likaså. Många har varit naiva och inte insett vad dom två höll på med. För man vill tro gott om människor. Och rädd för att anklaga om det inte är så. Men man ska inte låta sånt som händer glömmas bort eller sopas under mattan. Vi ser nu hur livsfarligt det är!Har jag en dålig magkänsla över att mina back speglar är vandaliserade och man tänker direkt på vilka det är. Lyssna då på mag känslan!!!! Hellre en gång för mycket. Ryser av allt som pågått utan att människorna som drabbades förstod allvaret. Önskar man hade kunnat sätta dit dom för alla gärningar dom gjort. Att man gräver mer efter bevis! Det finns så mycket i fupen man hade kunnat gräva mer i. Men man kan inte få allt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommisarie-Kudos

Hennes app visar på rörelse när grannen ringde på .
Pojkvännen har vittnat om att hon kunde försvara sig - hon var en fotbollstjej, hon tränade mycket. Men det finns inga spår av att hon har kunnat försvara sig, säger han.
– Vi vet att hon inte var medvetslös efter fallet, och hon fick inte hjärnskakning. Vi vet att hon inte försvarade sig. Det är också helt ostridigt då ingen av de misstänkta hade några skador, vilket visas på fotona som togs hos polisen när de greps.
Skadorna på Toves hand talar för att 18-åringen hållit fast hennes händer och armar. Skadorna tallar för att 18-åringen höll i henne
Senast redigerad av Tezz-l 2023-03-30 kl. 15:45.
Citera
2023-03-30, 15:42
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tezz-l
Han menar väl att hon har sagt att hon inte har hört varken dunsar eller annat
Du, Jag har inte en aning vad han menar...

Oavsett, med tanke hur mycket som kan liknas vid Fablernas värld i denna soppa
så borde "Han" uttryckt sig på ett annorlunda sätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in